تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : معما

#1
آیا 65=64 هست! این معما شبیه بسیاری از کارهای ما در معماری و شهرسازی هست که گاهی باعث میشه ضرایب خطا بچشم نیاد! جواب این معما سه روز دیگه ارائه میشه، لطفا دوستان مشارکت بفرمایند شاید زودتر به جواب رسیدیم!

[تصویر:  1408051684.jpg]


پاسخ معما
جواب معما فضای خالی بین قطر مستطیل هست که به اندازه ی یک واحد دچار گسست شده و این خمیدگی خطوط با خطای دید نیز همراه شده

[تصویر:  1408320197.jpg]

حالا اگر دو تا تيكه اي كه در زیر مشخص شده رو جدا كنیم و زاويه هاي هر كدوم رو به صورت مجزا بدست بيارم... خواهید دید که مجموع این دو زاویه 90 درجه نخواهد بود و در نتیجه مساحت هم مساوی نخواهد شد، بگذارید یک بار انجام بدیم

اول باتوجه به رابطه فيثاغورث اندازه وتر هر مثلث رو حساب ميكنيم:

اندازه وتر مثلثي كه با آبي مشخص كردم: 5.385164807
اندازه وتر مثلي كه با قرمز مشخص كردم: 8.544003745

حالا با توجه به رابطه زير:
سينوس= اندازه ضلع مقابل بر وتر

مقدار سينوس هر كدوم رو به دست ميارم:

سينوس زاويه آبي: 0.92847669
سينوس زاويه قرمز: 0.351123441

حالا با استفاده ازماشين حساب از هركدوم يه آركسينوس ميگيرم:

آركسينوس زاويه آبي: 68.19859038
آركسينوس زاويه قرمز: 20.55604522

خب پس الان اندازه زاويه ها مشخص شد. الان اينارو با هم جمع ميزنم تا ببينيم مجموع اين زاويه ها چقدره:

88.7546356

ميبينيد كه 90 درجه نشد ... پس لطفا طول رو در عرضش ضرب نكنيد!

[تصویر:  1408343980.jpg]

پی نوشت: این معما بسیار شبیه اثر پروانه ای است که برای نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد و همچنین در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس) ریاضیدان و هواشناس آمریکایی) بیان گشت. "آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تند باد در تکزاس شود؟" به عبارتی تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک باعث تغییرات شدید و قابل مشاهده ای در آینده خواهد شد.... هدف من هم برای طرح این سوال این بود که گاهی ما خیلی از شرایط و امکانات کوچک رو بحساب نمیاریم و بدون توجه به آنها گاهی نادیده میگیریمشون و بی مقدار و بی ارزش می پنداریم و شاید بخاطر نگرش کلی ما به موضوع هست، در حالی که در مقیاس کلان یک عدد کوچک بسیار قابل اهمیت خواهد بود.
پاسخ
#2
(2014/08/14، 03:09 PM)معین مرادی نوشته است:  آیا 65=64 هست! این معما شبیه بسیاری از کارهای ما در معماری و شهرسازی هست که گاهی باعث میشه ضرایب خطا بچشم نیاد! جواب این معما سه روز دیگه ارائه میشه، لطفا دوستان مشارکت بفرمایند شاید زودتر به جواب رسیدیم!

[تصویر:  1408051684.jpg]

با پیاده سازی تصویر مربوطه در اتوکد و محاسبه مساحت های ذوزنقه و مثلث های می توان می توان به تفاوت این اعداد پی برد
فایل ضمیمه شده جهت فهم بیشتر ضمیمه گردیده است


فایل‌(های) پیوست شده
.pdf   Model.pdf (اندازه: 13/55 KB / تعداد دفعات دریافت: 36)
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: