تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : جلسه شب اول با موضوع ترافیک در شهرسازی در whatsApp

#1
جلسه شنبه شب
شب اول
موضوع : ترافیک در شهرسازی
زیر موضوع : برنامه ریزی حمل و نقل


28 Feb 22:12 - Abbas Riazat: خوب دوستان سلام
28 Feb 22:12 - Abbas Riazat: لطفا حاضری بزنید
28 Feb 22:12 - Abbas Riazat: +
28 Feb 22:12 - محیا خادمی: +
28 Feb 22:12 - احسان امینی: حاضر
28 Feb 22:12 - مریم مختاری: سلآم
28 Feb 22:12 - پگاه مساجدی: ?
28 Feb 22:12 - مریم مختاری: +
28 Feb 22:12 - مجید امینی: +
28 Feb 22:12 - ماهک پرویزی 2:
28 Feb 22:13 - آیدا نعمت الهی: +
28 Feb 22:13 - Nili: +
28 Feb 22:14 - کریم باقری: +
28 Feb 22:14 - مهدی لشکری: سلام، مهدی لشکری هستم، لیسانس عمران، ارشد شهرسازی
28 Feb 22:14 - ماهک پرویزی 2: سلام خوش اومدین
28 Feb 22:15 - مریم مختاری: خوش اومدین
1 Mar 10:13 - Abbas Riazat: دوستان جدید لطفا خودشان را همراه با تخصص معرفی کنند
28 Feb 22:15 - مهدی لشکری: ممنونم دوستان
28 Feb 22:15 - رضا کیانی: مهندس لشکری خوش اومدید افتخاردادید?
28 Feb 22:15 - ماهک پرویزی 2: اقای مهندس لشکری از کجا
1 Mar 10:14 - Abbas Riazat: خوش آمدید
28 Feb 22:16 - مهدی لشکری: ممنونم مهندس کیانی
28 Feb 22:16 - پگاه مساجدی: بررسیها نشان داده است که بهترین راه کنترل ترافیک و به مفهوم دیگر به حداقل رسانیدن ضرر و زیان ناشی از آن ، استفاده از سه گروه عواملی است که شاید بتوان آنها را به صورت سه نوع راه جهت بهبود ترافیک بیمار در این جامعه تجویز نمود که این عوامل عبارتند از : 
۱) مهندسی ترافیک 
۲) اجرای مقررات 
۳) آموزش 
28 Feb 22:16 - مهدی لشکری: از کرج هستم
28 Feb 22:17 - احسان امینی: دوستان موضوع پیشنهادی
28 Feb 22:17 - مجید امینی: مهندسي ترافيک خودش دنياييه
28 Feb 22:17 - کریم باقری: بنده مدت 8 سال رییس گروه ترافیک استان بودم- تبریز
28 Feb 22:17 - حسین شیرازی: +
28 Feb 22:17 - مریم مختاری: ??
28 Feb 22:18 - مجید امینی: سلام اقا احسان
ما فاميليامون يکيه
28 Feb 22:19 - احسان امینی: افتخاره ماست ?
28 Feb 22:19 - مجید امینی: نفرماييد
باعث خوشحاليه ماست
28 Feb 22:20 - You added محسن
28 Feb 22:20 - محیا خادمی: IMG-20150228-WA0067.jpg (file attached)
28 Feb 22:21 - پگاه مساجدی: Chetor mishe terafiko kam kard?!?
28 Feb 22:22 - مجید امینی: آيا ترافيک فقط براي انسانه؟
1 Mar 10:20 - Abbas Riazat: دوستان ابتدا بهتره تعریفی از ترافیک داشته باشیم
28 Feb 22:22 - پگاه مساجدی: Baraye ensanesh moheme,fk konam...
28 Feb 22:22 - مریم مختاری: سیاست و مدیریت درست
28 Feb 22:22 - پگاه مساجدی: Bala tarife mokhtasari shod
28 Feb 22:23 - مجید امینی: خانوم پريزي تعريفش رو گفتند
28 Feb 22:23 - کریم باقری: بهتر است از حمل و نقل هم یک تعریف داده بشه.
28 Feb 22:23 - پگاه مساجدی: ، مهمترین اقدامات مدیریت ترافیک به شرح زیر است : 
۱) اجرای سریع و کم خرج طرح 
۲) بهبود بهره وری تسهیلات و امکانات موجود با در نظر گرفتن نیاز های مختلف استفاده کنندگان از جاده ها . 
۳) افزایش ایمنی راه ها و یا حد اقل جلوگیری از کاهش ایمنی آنها . 
۴) حفاظت از آلودگی محیط شهری تا حد ممکن . 
● روش های مدیریت ترافیک 
28 Feb 22:25 - ماهک پرویزی 2: ترافیک پدیده ای است ناشی از جا به جایی انسان. حیوان. کالا و وسائل نقلیه از نقطه ای به نقطه دیگر. ۳ اصل ترافیک موسوم به مثلث اصول ۳گانه ترافیک .مشتمل بر مهندسی. اموزش و اجرای قوانین ترافیکی است.

مهندسی ترافیک شاخه ای از مهندسی است که با برنامه ریزی .طراحی مهندسی.مدیریت و کنترل ترافیک در ارتباط بوده و روابط بین وسائل نقلیه و شبکه ارتباطی را در جهت رسیدن به تردد های راحت و کارامد .توام با ایمنی کافی.برای افراد و کالا مورد مطالعه قرار میدهد.
28 Feb 22:25 - مریم مختاری: ?
28 Feb 22:25 - ماهک پرویزی 2: تدافیک فقط برای انسان و ماشین نیست
28 Feb 22:26 - احسان امینی: ترافیک ینی جریان حرکت
28 Feb 22:26 - احسان امینی: حالا این جریان بعضی وقتا تنده بعضی وقتا کند
28 Feb 22:27 - ماهک پرویزی 2: ترافیک امروزه در ایران خصوصاً در کلانشهرهای جامعه با زندگی روزمره شهروندان عجین شده است و یکی از مسائل مهم و پیچیده، مدیریت شهری است. نقض قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم جامعه پذیری الگوهای رفتاری ترافیکی،عدم نظارت و کنترل اجتماعی بر کردارهای ترافیکی، نبودن فرهنگ صحیح

رانندگی و فرهنگ عابرین پیاده، ضعف دستگاه های اجرایی، مشخص نبودن مدیریت اجرایی ترافیک ( عدم متولی) و... همگی نشانگر این است که این معضل اجتماعی و شهری در جامعه ایران پیامدهای وخیمی را بوجودمی آورد.
28 Feb 22:27 - مجید امینی: ميدونم
منظورم اين بود که فقط ترافيک انساني به شهر سازي مربوط ميشه؟
مثلا ترافيک خبري ربطي به شهرسازي نداره
1 Mar 10:25 - Abbas Riazat: تعریف ترافیک:

ترافیک یک واژه شناخته شده بین المللی است و در قوانین به مجموعه عبور و مرور وسائط نقلیه و اشخاص و حیوانات در راهها اطلاق می گردد .ترافیک از سه عامل تشکیل می شود این عوامل عبارتند از : انسان ، راه ، وسیله نقلیه .چنانچه هر یک از عوامل سه گانه نباشد اصولا مساله ای بنام ترافیک وجود نخواهد داشت . بررسیها نشان داده است که بهترین راه کنترل ترافیک و به مفهوم دیگر به حداقل رسانیدن ضرر و زیان ناشی از آن ، استفاده از سه گروه عواملی است که شاید بتوان آنها را به صورت سه نوع راه جهت بهبود ترافیک بیمار در این جامعه تجویز نمود که این عوامل عبارتند از :

۱- مهندسی ترافیک

۲- اجرای مقررات

۳- آموزش در مهندسی ترافیک
28 Feb 22:27 - پگاه مساجدی: ● روش های مدیریت ترافیک 
روش های مختلفی برای طراحی و اعمال مدیریت ترافیک در شهرها وجود دارد . متداول ترین این روشها که در یک طرح جامع مدیریت ترافیکی شهری استفاده می شود ، شامل موارد زیر است : 
۱) حفظ امنیت عبور عابران پیاده ( گذرگاهی - ایجاد نرده های محافظ - جزایر ترافیکی ) 
۲) کنترل پارک های خیابانی و طرح استفاده بهینه از پارکینگ ها 
۳) اقدامات مربوط به ساخت پیاده روها 
۴) اقدامات مربوط به حق تقدم عبور اتوبوس ها 
۵) وضع قوانین مربوط به دوچرخه سواری 
۶) وضع قوانین مربوط به کامیون ها ( راه های کامیون رو و پارکینگ های آن ) 
۷ طرح آرام سازی ترافیک 
۸) کنترل بهبود وضعیت تقاطع ها ( جزایر ترافیکی - کنترل حق تقدم - ایجاد راه های گردش به راست - ایجاد میادین - نصب تابلوهای علایم ) 
۹) هماهنگی بین چراغ های راهنمایی 
۱۰) ایجاد محدودیت عبور 
۱۱) یک طرفه کردن خیابان ها 
۱۲) رنگ کردن خیابان ها ( خط کشی ، آسفالت رنگی ) 
28 Feb 22:27 - کریم باقری: جابجایی انسان، حیوان و کالا از نقطه ای به نقطه دیگر -
28 Feb 22:27 - ماهک پرویزی 2: ترافیک انسان و ماشین بیشتر قابل تامل هست
28 Feb 22:28 - محیا خادمی: ترافیک یک واژه شناخته شده بین المللی است و در قوانین به مجموعه عبور و مرور وسائط نقلیه و اشخاص و حیوانات در راهها اطلاق می گردد .ترافیک از سه عامل تشکیل می شود این عوامل عبارتند از : انسان ، راه ، وسیله نقلیه .چنانچه هر یک از عوامل سه گانه نباشد اصولا مساله ای بنام ترافیک وجود نخواهد داشت .

بررسیها نشان داده است که بهترین راه کنترل ترافیک و به مفهوم دیگر به حداقل رسانیدن ضرر و زیان ناشی از آن ، استفاده از سه گروه عواملی است که شاید بتوان آنها را به صورت سه نوع راه جهت بهبود ترافیک بیمار در این جامعه تجویز نمود که این عوامل عبارتند از :

1. مهندسی ترافیک

2. اجرای مقررات

3. آموزش

در مهندسی ترافیک ، راهها و تقاطع ها به منظور سهولت عبور و مرور یا مرمت احداث می گردند . چراغها و تابلوهای راهنمایی نصب می شود و خط کشی های مورد نیاز انجام می گیرد .آموزش مقررات و موازین بین المللی ترافیک به تمامی طبقات جامعه اعم از مردم عادی و مسئولان و مجریان امر ، نقش بسیار اساسی در اصلاح وکنترل ترافیک خواهد داشت . زیرا لازمه زندگی کردن دریک جامعه صنعتی و ماشینی ، آشنایی و آگاهی کامل مردم آن جامعه به فرهنگ زندگی درچنین جامعه ای است . بطور کلی آموزش را باید از نخستین عامل تشکیل دهنده ترافیک آغاز کرد . یعنی « انسان » .یک انسان قبل از اینکه راننده باشد یا مسئول و مجری قانون ، خود بعنوان یک عابر پیاده برای جامعه مطرح است . بنابراین هنگامی که عابر پیاده در یک جامعه از فرهنگ و آموزش کافی بهره ور نباشد و نسبت به مقررات و ضوابطی که قانون برای او تعیین کرده آگاهی کامل نداشته باشد و برخورد با سایر عوامل آگاهانه و با تکیه بر فرهنگ و بینش اجتماعی عمل ننماید ، درسطح شهر از فاجعه آفرینانند . آنها در اوقات فراغت از کامیون خود بعنوانسواری بهره می گیرند و با تریلر خود وارد خیابانهای کم عرض شهر می شوند و یک انحراف بی رویه آنها باعث راه بندان شدید می گردد و آجر و سنگ بدون حفاظ حمل می کنند بطوریکه هر لحظه بیم حوادث ناگواری می رود . اغلب این رانندگان توجهی به علائم راهنمائی و رانندگی و وسائط نقلیه سبک نمی کنند . رانندگان نقلیه شخصی که بصورت غیر مجاز در امر جابجائی بار و مسافر مساله می آفرینند و حتی گاهی در وسط خیابان با مسدود کردن راه عبور با رانندگان تاکسی ها به نزاع بر می خیزند . اشغال قسمتی از خیابان ها ( گاهی تا دوسوم عرض خیابان یک

طرفه و حتی دوطرفه ) توسط فروشندگان دوره گرد مثل میوه فروشیها و مصالح ساختمانی است که باید سریعا در این مورد اقدام جدی به عمل آید . اتوموبیل های بدون پلاک ، بدون شیشه ، چراغ ، چراغ راهنما و حتی اطاق نیز توجه بیننده را بخود جلب می نماید . توقف های غیر مجاز دو ردیفه و حتی گاهی سه ردیفه در سطح شهر بمدت چند ساعت .
28 Feb 22:28 - پگاه مساجدی: Terafik faghat moshkele keshvare mast?
28 Feb 22:28 - مریم مختاری: خیر
28 Feb 22:28 - احسان امینی: من خارج نرفتم ?
28 Feb 22:28 - پگاه مساجدی: ?
28 Feb 22:29 - مهدی لشکری: همه شهر ها با پدیده ترافیک سرو کار دارن
28 Feb 22:29 - آیدا نعمت الهی: انبوه رفت و امد و جا به جایی میتونه ضعف باشه که عام مردم به ترافیک میشناسن. ولی ترافیک صرفا بد نیست
28 Feb 22:29 - ماهک پرویزی 2: خیر
28 Feb 22:29 - You added علی
28 Feb 22:29 - محسن زارع جدی: سلام خدمت دوستان عزیز
بنده محسن زارع جدی هستم
کارشناس ترافیک سازمان نوسازی شهر تهران
از آشنایی با دوستان گروه خوشبختم!
28 Feb 22:29 - ماهک پرویزی 2: شهری مثل نیویورک که بدتر از ایرانه
28 Feb 22:29 - آیدا نعمت الهی: ترافیک مشکل اکثر کشورهاست نه همه کشورها
28 Feb 22:29 - مریم مختاری: خوش اومدین ?
28 Feb 22:29 - پگاه مساجدی: Khosh umadin
28 Feb 22:29 - محسن زارع جدی: سپاسگذارم
28 Feb 22:29 - کریم باقری: ریشه مشکلات ترافیکی بیشتر از بعد فرهنگی است.
28 Feb 22:30 - ماهک پرویزی 2: · ماشین، ترافیک و اخلاق شهروندی، سه مقوله بسیار مهم هستند که در رابطه ای تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند. سالانه نزدیک به 500 هزار دستگاه اتومبیل بدون از رده خارج شدن حتی یک درصد از این تعداد، وارد خیابانهای پایتخت می شود که خیابانها ظرفیت این تعداد وسیله نقلیه را ندارد.
28 Feb 22:30 - پگاه مساجدی: Va eghtesadi
28 Feb 22:30 - آیدا نعمت الهی: شما تراکم جمعیتی و تراکم ساختمانیم مد نظر قرار بدید مهندس پرویزی. درسته زیادتره ولی قوی تره در مهار ترافیکش
28 Feb 22:30 - مهدی لشکری: مهمترین راه کار حل مشکل ترافیک کاهش سفر هستش
28 Feb 22:31 - پگاه مساجدی: Afzayeshe refahe safar ba vasayele naghlieye omumi
28 Feb 22:31 - مریم مختاری: کاهش سفرهای غیرضروری
1 Mar 10:29 - Abbas Riazat: جناب زارع جدی خوش آمدید
28 Feb 22:31 - ماهک پرویزی 2: مخصوصا سفرهای کوتاه مدت و تک سرنشین
28 Feb 22:31 - کریم باقری: محدودیت مسیر حرکت برای وسایط نقلیه عمومی از مشکلات اساسی کشورهای جهان سوم است.
28 Feb 22:31 - محسن زارع جدی: ممنونم جناب ریاضت
28 Feb 22:31 - مریم مختاری: مشکل ترافیک به نظر من، مشکل مدیریتی هست!
28 Feb 22:31 - پگاه مساجدی: Va kam budanesh
28 Feb 22:32 - ماهک پرویزی 2: مشکل فرهنگی
28 Feb 22:32 - علی اولیایی نیا: با سلام
علی اولیایی نیا هستم
کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهری
کارشناس مرکز کنترل ترافیک تهران و مدیر مرکز کنترل تونل توحید
مدیریت مرکز کنترل ترافیک شرق و جنوب تهران رو نیز قبلا داشتم.
از اشنایی با شما خوشحالم
28 Feb 22:32 - پگاه مساجدی: Eghtesadi
28 Feb 22:32 - محیا خادمی: دقیقا،مشکل مدیریت هست
28 Feb 22:32 - مریم مختاری: خوش اومدین ?
28 Feb 22:32 - ماهک پرویزی 2: مدیریت و ضعف ناشی از عدم فرهنگ استفاده
28 Feb 22:33 - ماهک پرویزی 2: خوش اومدین مهندس اولیایی
28 Feb 22:33 - کریم باقری: عدم زمانبندی دقیق حرکت وسایط نقلیه عمومی و سطح سرویس پایین از مشکلات اساسی کلانشهرهای کشور ماست.
28 Feb 22:33 - پگاه مساجدی: Farhang joda,vali vaghti vaghean sakhte ,nmishe...metro haye tehran bishtar shabihe abmivegirie bkhoda..
1 Mar 10:32 - Abbas Riazat: مهندس اولیایی خوش آمدید
28 Feb 22:34 - علی اولیایی نیا: تشکر از دوستان.
28 Feb 22:34 - مجید امینی: خود وسايل نقليه هم مشکل جديد ماست
28 Feb 22:34 - مریم مختاری: پگاه ??
28 Feb 22:34 - پگاه مساجدی: ?
28 Feb 22:34 - محیا خادمی: میدان ها و خیابان های ما هیچکدوم بر اساس استاندارد ساخته نشدند،از قبل یک مهندس ترافیک هم باید نظارت داشته باشع
28 Feb 22:35 - پگاه مساجدی: Mardom kami tanbal hastan.tedade piade rah haye ma kheili kame,vase kharid hatman bayad vorudie mahale kharid piadr beshan
28 Feb 22:35 - محسن زارع جدی: به عقیده من هم یک از نقطه ضعف های ما در برنامه ریزی های شهری، عدم تعامل سازنده شهرسازها با مهندسین ترافیک در تهیه طرح های شهریه
28 Feb 22:36 - مریم مختاری: فرهنگ، ضوابط و مدیریت!!
28 Feb 22:36 - مریم مختاری: ?
28 Feb 22:36 - حسین شیرازی: جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و کلان شهرها
28 Feb 22:36 - You added محبوبه
28 Feb 22:36 - You added نیلوفر
28 Feb 22:36 - احسان امینی: منطقه بندی شهر هم مهمه
28 Feb 22:36 - You added کامیلا
28 Feb 22:36 - مریم مختاری: ?
28 Feb 22:37 - محسن زارع جدی: اگر نگاهی به طرح تفصیلی شهر تهران داشته باشیدف این موضوع به خوبی مشهود است.
28 Feb 22:37 - You added مژده
28 Feb 22:37 - پگاه مساجدی: Farhang,zavavet,modiriat..va eghtesad...budje nadaran be tedade vagonhaye metro ezafe konan..be tedade brt ha...
28 Feb 22:37 - محسن زارع جدی: کمترین نگاه در تهیه طرح تفصیلی، چه تهران و چه سایر شهرهای ما، نگاه ترافیکی و برنامه ریزی ترافیکی است.
28 Feb 22:38 - پگاه مساجدی: Daghighan..
28 Feb 22:38 - کامیلا اسلامی: سلام دوستان
28 Feb 22:38 - You added یاسین
28 Feb 22:39 - پگاه مساجدی: Aval sharian ha moshakhas mishan bad shahr tarahi mishe,ya bar ax?
28 Feb 22:39 - پگاه مساجدی: Salam dust
28 Feb 22:39 - مریم مختاری: خیر، بودجه هم اگه باشه از اونجایی که تاکید بر استفاده از تولیدات داخلیه و قربونش برم ایران خودرو هم مسئولیت پذیر !!!!!
28 Feb 22:39 - کریم باقری: دوستان بواسطه اینکه وسایط نقلیه شخصی بخش زیادی از شبکه معابر را اشغال می کنند فضا برای قدرت مانور اتوبوس و ... پایین می ایید حمل ونقل عمومی در سطح معابر باید سهم خودشان را بگیرند.
28 Feb 22:39 - You added مهسا
28 Feb 22:39 - پگاه مساجدی: Khob be surate motavazene,harche vasayele umomi bere bala,az shakhsia kam tar mishe
28 Feb 22:40 - نیلوفر بلوردی: سلام به همگی
28 Feb 22:40 - محبوبه عزیزی: سلام..
28 Feb 22:40 - مریم مختاری: سلام ?
28 Feb 22:40 - You added امیر
28 Feb 22:41 - کریم باقری: توقف های حاشیه ای بطور محسوس ظرفیت معابر را پایین می آورند،لازم است برای ترافیک ساکن یک فکری بشه...
28 Feb 22:41 - You added ادیبی
28 Feb 22:41 - امیر رضا یونجی: سلام ب همگی
28 Feb 22:41 - کامیلا اسلامی: بیشتریم مشکل ترافیک ماشین شخصی اند،اما بنظرم علاوه بر زیادکردن وسایل نقلیه عمومی باس فرهنگ سازی ام بشه مثلا رشت پره تاکسیه اما بازم همه ماشين شخصی بیرون میارن
28 Feb 22:42 - پگاه مساجدی: Tarhe tashvighi ham mitune komak kone
28 Feb 22:42 - ماهک پرویزی 2: همون چیزی که من روش تاکید دارم




فرهنگ سازی
28 Feb 22:43 - علی اولیایی نیا: با توجه به اینکه بنده در مرکز کنترل ترافیک کار میکنم و معمولا نظاره گر ترافیک شهر از بالا. یعنی توسط دوربین های نظارتی هستم. میتونم به دوستان بگم که تمامی عواملی که مطرح شد در ترافیک موثر هستن. عدم وجود وسایل نقلیه عمومی کافی. عدم رعایت مسائل شهر سازی و منطقه بندی، استفاده بیش از حد از خودرو شخصی. و بد تر از همه عدم وجود فرهنگ ترافیکی مناسب که معمولا منجر به ایجاد گره های ترافیکی میشه و خیلی مسائل دیگه.که باید به همه انها به صورت یک پکیج نگاه کرد
28 Feb 22:43 - مریم مختاری: ?
28 Feb 22:43 - کامیلا اسلامی: ?
28 Feb 22:43 - کریم باقری: هر خودرو بطور متوسط در طی یک سال حدود 400 ساعت در حال حرکت و بیش از 8000 ساعت در حالت توقف است.
28 Feb 22:43 - محیا خادمی: ??
28 Feb 22:43 - محسن زارع جدی: سلام
بستگی داره اگر شهر جدید الاحداث باشه، قاعدتا توامان با هم می تونن طراحی بشن. چون می شه تراکم و میزان باری رو که تحمل خواهد کرد رو محاسبه کرد. معمولا استراتژی مورد استفاده در شهرهای جدید به این شکله
28 Feb 22:44 - محسن زارع جدی: من هم با نظر آقای علیایی و بقیه دوستان موافق هستم، چرا که همه این موارد تاثیرگذار هستند
28 Feb 22:45 - ماهک پرویزی 2: باید به دنبال ریشه بود



ریشه کنی کرد
28 Feb 22:45 - زهرا گودرزی: یکی دیگه از عوامل ترافیک ، نبود جای پارک هستش و خوردروهایی ک سرگردان با سرعت کم درحال حرکتن برای پیدا کردن جای پارک
28 Feb 22:45 - پگاه مساجدی: Kheyr
28 Feb 22:45 - Nili: بچه ها بنظرتون قیمت گذاری معابر یا road pricing چقدر میتونه به کاهش مشگلات ترافیکی کلان شهرها کمک کنه؟
28 Feb 22:46 - کریم باقری: پس ترافیک ساکن توجه بیشتری می طلبد و این بدین معنی است که ما به هیچ وجه در مرکز شهر امکان ایجاد پارگینک برای خودروهای موجود را نداشته و فقط باید مدیریت سفر را از مبدا انجام بدیم.
28 Feb 22:46 - پگاه مساجدی: Afzayeshe parking yani afzayeshe arze,va taghazaro bala mibarim badtar..
28 Feb 22:46 - زهرا گودرزی: و این خودش دذ نقاط مرکزی شهرهاو هسته های تجاری و اداذی شهرها زیاد ب چشم میخوره
28 Feb 22:46 - کامیلا اسلامی: دقیقا !پارکینگ خیلی مهمه
28 Feb 22:46 - ماهک پرویزی 2: قیمت گذاری شبیه مسئله بنزینه
28 Feb 22:46 - Nili: چطور شبیهه؟
28 Feb 22:46 - مریم مختاری: من اطلاعی از قیمت گذاری معابر ندارم!
28 Feb 22:46 - پگاه مساجدی: Etefaghan nabayad parking haro afzayesh dad,age bedunan jai baraye park nist,say mikonan noe safareshun ro taghir bedan
28 Feb 22:47 - زهرا گودرزی: نه این ک من گفتم لزوما ب معنی افزایش پارکینگ نیست و ب شدت باهاش مخالفم
28 Feb 22:47 - امیر رضا یونجی: مشکل اصلی ترافیک ما طراحی شهرای ماست که اکثرا بر مبنای خودرو طراحی نشدن . معابر سنتی تعریض شدن فقط
28 Feb 22:47 - آیدا نعمت الهی: به نظرم استراتژی های هزینه بردار و جریمه و قیمت گذاری و... هیچ مشکلی رو حل نمیکنه. مثل طرح ترافیک و زوج و فرد و.... بالاخره مردم یه راهی واسه پیچوندنش پیدا میکنند
28 Feb 22:47 - کامیلا اسلامی: ویا سوپرمارکتا یا پاساژها درمرکز شهر نباشد ک بار ترافیکی بوجود بیارة و گره درست کنه
28 Feb 22:47 - یاسین عزیزی: عدم یکپارچکی سیستم حمل و نقل و عدم کارایی مطلوب حمل و نقل همگانی یکی از دلایلی است که میل به استفاده از شخصی در کلانشهرهای کشور به شدت بالا برده
28 Feb 22:47 - محبوبه عزیزی: فرهنگ ترافیکی مردم هم خیلی از مشکلات ترافیکی رو بوجود میارن...
28 Feb 22:47 - Nili: افزایش پارکینگ بمعنی تشویق به حضور بیشتر خودروهاست و کمبود پارکینگ مشکل ترافیک ایجاد میکنه
28 Feb 22:47 - زهرا گودرزی: من خودم با سیاست افزایش پارکینگ مخالف هستم چون تقاضا زو افزایش میده در حالیکه خیابون های ما گنجایش ندارن
28 Feb 22:48 - ماهک پرویزی 2: بنزین رو گرون کردن


ولی آیا استفاده از خودرو شخصی کاهش چشمگیری داشت
28 Feb 22:48 - آیدا نعمت الهی: وقتی ذهنیت مردم به اشتبااااه اینه که باید هر فرد خونه یه ماشین داشته باشه!! (همون بحث فرهنگ) چجوری میشه به فکر مهار ترافیک بود؟
28 Feb 22:48 - پگاه مساجدی: Daghighan.moshkel baz farhange
28 Feb 22:48 - You added مهرداد
28 Feb 22:48 - محبوبه عزیزی: نبود نظم تو رانندگی ،،یکی ازون مسکل از جنبه فرهنگ ترافیک...
28 Feb 22:48 - کریم باقری: مشکل اصلی ما بر می گردد به تفکر ماشین مدار، اگه انسان مدار فکر کنیم نمود عینی آن طراحی های شهری خوب خواهد بود.
28 Feb 22:49 - محبوبه عزیزی: حتی ظاهر شهر رو هم بهم میریزه...
28 Feb 22:49 - آیدا نعمت الهی: همون قوانین میشه دسگه
28 Feb 22:49 - پگاه مساجدی: Jarime bezaran!har khanevade faghat dota,vaela mashin haye ezafe haghe bime nadashte bashan?
28 Feb 22:49 - امیر رضا یونجی: ببینید امریکایی ها راه ساختن تا ماشیناشون فروش بره ولی کشورایی مثل ما ماشین فروختیم فقط ! حتی درست و حسابی فکر سودمونم نبودیم
28 Feb 22:49 - مهرداد حدادیان: Salam be hame
28 Feb 22:50 - محبوبه عزیزی: یکی از اشتباها خم از نظر من همین در تنگنا قرار دادنه،،،،
28 Feb 22:50 - زهرا گودرزی: دقیقا موافقم با اقای امیررضا
28 Feb 22:50 - محبوبه عزیزی: هرچی قیمت بنزین و جریمه بالا رف تغییر محسوسی نداشه مشکلات ترافیکی
28 Feb 22:50 - مریم مختاری: سلام ?
28 Feb 22:50 - کامیلا اسلامی: از جانب دیگ تاکسیا اکثرا دربستی کار میکنن وقتی ازشون میپرسیم چرا؟میگن حقوقشون کمه!خب مردمی ک دوس دارن از حمل و نقل عمومی استفاده کنن چطور ماشینا رو بیرون نیارن!پس باید ی فکرم به این مشکل کرد!
28 Feb 22:50 - زهرا گودرزی: چون ما اول بستر مناسب ایحاد نکردیم
28 Feb 22:51 - کریم باقری: شهرداری ها در صدور مجوز کسری پاکینگ و عدم اختصاص درآمد ناشی از آن در احداث پارکینگ های عمومی مقصر هستند.
28 Feb 22:51 - سارا موسوی: جهت دهی مناسب معابر و طرح های کارشناسی شده می تونه باعث کاهش ترافیک شه
28 Feb 22:51 - رضا شهبا: ?امشب نت من اینجوریه?
28 Feb 22:51 - پگاه مساجدی: Afzayeshe piade rah ha khube?
28 Feb 22:51 - یاسین عزیزی: یکی دیگه از دلایل اجرای طرحهای هندسی غیر اصولی
1 Mar 10:50 - Abbas Riazat: دوستان اجازه بدید لطفا
28 Feb 22:52 - امیر رضا یونجی: همین بحث تاکسی . تو کشورای پیشرفته تاکسی ها برای یک مسافرن باز خیلی مشکل ترافیکی ندارن ولی ایران تاکسیا تا خرخره ادم سوار میکنن همچنان ماشینامون جا نمیشن! مشکل از بیس هست
28 Feb 22:52 - یاسین عزیزی: پیاده راه اگه اصولی طراحی بشه همه فاکتورای حمل و نقلیش در نظر گرفته بشه
28 Feb 22:53 - مهرداد حدادیان: Mehrdad hastam
Az metro mashad
28 Feb 22:53 - نیلوفر بلوردی: واقعا دوستان فقط باید فرهنگ سازی شه
28 Feb 22:53 - پگاه مساجدی: Va modiriat
28 Feb 22:53 - حسین شیرازی: تغییر کاربری پارکینگ منازل وپارک ماشینها در کوچه و خیابان
28 Feb 22:54 - Abbas Riazat: از اساتیدی که تجربه و تخصص دارند میخواهم که بحث را مدیریت کنند
28 Feb 22:54 - Abbas Riazat: و روی یک موضوع تمرکز کنیم
1 Mar 10:51 - Abbas Riazat: از اساتیدی که در جلسه تجربه کافی دارن میخوام که بحث را هدایت کنند
1 Mar 10:51 - Abbas Riazat: سعی کنید روی یک موضوع تمرکز کنیم
28 Feb 22:54 - محسن زارع جدی: دوستان بهتر نیست یک موضوع رو دنبال کنیم و به یک جمعبندی برسیم
به نظرم موضوع پارکینگ موضوعیه که می شه روش بحث کرد
28 Feb 22:55 - احسان امینی: حمل و نقل عمومی باید تقویت بشه
فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی جا بیفته و بی کلاسی تلقی نشه
حمل و نقل عمومی یکپارچه باشه یعنی انواع حمل و نقل به هم وصل بشه و یکپارچه کل شهر رو پوشش بده
منطقه بندی شهر چندمرکزی باشه
حمل و نقل عمومی مسیر خاص داشته باشه
پارکینگ حاشیه ای مدیریت بشه
...
28 Feb 22:55 - سارا موسوی: توزیع نامناسب مراکز تفریحی و پارکینگ ها به خصوص در ایام نوروز مشکلات زیادی برا مردم درست کرده
28 Feb 22:55 - کامیلا اسلامی: بله اینطوری خیلی پراکنده شد!
28 Feb 22:55 - کریم باقری: تاکید بر پروژه های بلند مدت مثل مترو و عدم توان مالی ... در احداث به موقع آن شهرها را از طرح های ترافیکی ارزان و سبک تر وا می دارد و این به معنی پرت زمان در ترافیک شهری و آلودگی زیست محیطی/ انتخاب پروژه اجرایی و کارا خیلی مهم است.
28 Feb 22:55 - Abbas Riazat: ما از امشب تا پنجشنبه شب روی موضوع ترافیک کار میکنیم و هر شب ساعت 10 تا 12 شب جلسه داریم و باید موصوع بندی کنیم تا دوستان مطالعه کتفی داشته باشند
28 Feb 22:56 - حسین شیرازی: هرشب تو همه بحث ها به این نتیجه میرسیم که باید فرهنگ سازی بشه فقط داریم وظیفه وزارت فرهنگ زیاد میکنیم?
28 Feb 22:56 - مریم مختاری: ?
28 Feb 22:56 - پگاه مساجدی: Che khub
28 Feb 22:57 - کریم باقری: بحث د مورد حمل و نقل ترکیبی چطوره؟
28 Feb 22:57 - امیر رضا یونجی: درسته هر شب یک شاخه مهم از ترافیک
1 Mar 10:55 - Abbas Riazat: اساتید لطفا برای امشب و شب هیا بعد موضوع بدین تا رای گیری کنیم
28 Feb 22:57 - محسن زارع جدی: دوستان نمی دونم تا چه اندازه مطلع هستند، آقای دکتر قالیباف آذرماه دستورالعملی رو به مناطق ابلاغ کردند مبنی بر تامین پارکینگ های اختصاصی بافت های فرسوده شهر تهران!
28 Feb 22:57 - کامیلا اسلامی: بیشتر توضیح میدید آقای باقری؟
28 Feb 22:57 - کریم باقری: 1- حمل و نقل همگانی
28 Feb 22:57 - مهرداد حدادیان: Taxi
28 Feb 22:58 - محسن زارع جدی: از دوستان کسی در این خصوص اطلاع داره/
28 Feb 22:58 - پگاه مساجدی: In bad nist?
28 Feb 22:58 - کریم باقری: فرهنگ ترفیک
1 Mar 10:57 - Abbas Riazat: پارکینگ های اختصاصی بافت های فرسوده؟ خیر
28 Feb 22:58 - مهرداد حدادیان: Va ahamiyat modiriyat an
28 Feb 22:58 - کریم باقری: پارکینگ حاشیه ای
28 Feb 22:58 - مریم فردوسی: متاسفانه در مقاله های داده شده ترافیک هیچ صحبتی از فرهنگ ترافیک نشد
28 Feb 22:59 - کریم باقری: پارکینگ های هوشمند
1 Mar 10:57 - Abbas Riazat: دوستان ترافیکی با مشکلات بیشتر ا
28 Feb 22:59 - مریم فردوسی: تمام از اصول فنی مورد بحث بود
1 Mar 10:57 - Abbas Riazat: بیشتر آشنا هستند
28 Feb 22:59 - مهرداد حدادیان: Taxi Va ahamiyat modiriyat an
28 Feb 22:59 - کریم باقری: مدیریت حمل و نقل
28 Feb 22:59 - کامیلا اسلامی: دوستان درباره حمل و نقل ترکیبی صحبت کنیم؟
28 Feb 22:59 - پگاه مساجدی: Bale,khob sohulate vorude mashin be un manategh ke omdatan bafte zaifi daran,bkhosus obur moruri,va renje seni afrade sajen...mitune asib resan bashe
28 Feb 23:00 - مهرداد حدادیان: Dostan bahs hay jame va koli be natije ne mire se
28 Feb 23:00 - پگاه مساجدی: Mishe rajebe nazariehaye jadid ham bahs beshe,play street ha,price street....
28 Feb 23:00 - محسن زارع جدی: مضمون این دستور العمل بر مبنای بندهای ۱-۶-۶ طرح جامع تهران و ۱-۱۲ طرح تفصیلی بود که تاکید بر تامین پارکینگ کلیه کاربریها رو در داخل و یا خارج ملک داره
28 Feb 23:00 - کریم باقری: برنامه ریزی حمل و نقل
28 Feb 23:00 - کامیلا اسلامی: پارک وی هم جالبه ها
1 Mar 10:59 - Abbas Riazat: در مورد اصلاح هندسی راه ها هم میشه صحبت کرد
28 Feb 23:01 - مهرداد حدادیان: Lotfan mozoat kochak ro mored bahs gharar bedid
28 Feb 23:01 - کریم باقری: جایگاه حمل و نقل در مطالعات شهری
28 Feb 23:02 - کریم باقری: تاثیر مصوبات ماده پنج در ترافی
28 Feb 23:03 - کریم باقری: ترافیک پیاده همیشه مظلوم واقع می شه؟
28 Feb 23:03 - کامیلا اسلامی: جناب باقری لطفا تو ی متن مینویسید؟؟?
28 Feb 23:03 - کریم باقری: ببخشید متوجه منظورتان نشدم.
1 Mar 11:02 - Abbas Riazat: خوب دوستان حالا به یکی از موضوعاتی که در بالا گفته شد رای دهید
28 Feb 23:04 - نیلوفر بلوردی: پارک وی
28 Feb 23:04 - کریم باقری: ترافیک پیاده محور + پارگینک
28 Feb 23:05 - کامیلا اسلامی: پارک وی
28 Feb 23:05 - مریم فردوسی: استفاده از ابزار itبرای کاهش ترافیک شبکه‌هاي اطلاع‌رساني، سيستم‌هاي پاسخ دهي الکترونيک، سايتهاي اينترنتي، دستگاههاي دريافت و پرداخت پول الکترونيکي و ساير سرويس‌هاي ديجيتالي را شامل مي‌شود.
28 Feb 23:05 - امیر رضا یونجی: مهندس باقری +
28 Feb 23:05 - کریم باقری: ?
28 Feb 23:06 - مهرداد حدادیان: Dosatan hame Mr zoat khobi ro erae dadan
28 Feb 23:06 - مریم فردوسی: فناري اطلاعات يكي از اساسي‌ترين و مهم‌ترين راهكار در زمينه رفع آلودگي هوا و ترافيك محسوب مي‌شود چنانكه امروزه در دنيا با بکارگيري فناوري اطلاعات بسياري از مشکلات همچون ترافيک، آلودگي هوا و محيط‌ زيست و کندي در انجام کارها حل و راه بهتر زندگي کردن به شهروندان آموخته شده است.
28 Feb 23:06 - مهرداد حدادیان: Be entekhab modir goro lotfan ye mozoo ro barrasi konim
28 Feb 23:06 - مهرداد حدادیان: ?
1 Mar 11:05 - Abbas Riazat: من هم به برنامه ریزی حمل و نقل رای میدم
28 Feb 23:07 - مریم مختاری: ?
28 Feb 23:07 - مهرداد حدادیان: ?
28 Feb 23:07 - کامیلا اسلامی: ?
28 Feb 23:07 - پگاه مساجدی: ?
28 Feb 23:07 - محسن زارع جدی: ?
28 Feb 23:07 - نیلوفر بلوردی: اره هر موضوعی باشه همه بحث میکنیم به همه موضوعات کم کم میرسیم
28 Feb 23:08 - زهرا گودرزی: من هم همینطور
28 Feb 23:08 - نیلوفر بلوردی: ?
1 Mar 11:06 - Abbas Riazat: خوب یعنی برنامه ریزی حمل و نقل شهری ؟
28 Feb 23:08 - کامیلا اسلامی: بله
1 Mar 11:06 - Abbas Riazat: بسیار خوب
28 Feb 23:08 - مریم مختاری: +
28 Feb 23:08 - امیر رضا یونجی: +
1 Mar 11:07 - Abbas Riazat: امشب راجب این موضوعپ
28 Feb 23:08 - مهدی لشکری: +
28 Feb 23:08 - نیلوفر بلوردی: بله
1 Mar 11:07 - Abbas Riazat: ما د رمرکز کنترل ترافیک الان روی برنامه ریزی برای حمل و نقل شهری کار کردیم؟
28 Feb 23:09 - زهرا گودرزی: +
28 Feb 23:09 - مهرداد حدادیان: ?
28 Feb 23:09 - زهرا گودرزی: من نتم فکرکنم خسته اس، کلی طول میکشه تا برسه :-(
1 Mar 11:08 - Abbas Riazat: یعنی بحث مدیریت چراغ های قرمز و هوشمند سازی ان تا به حال کاری صورت گرفته ؟
28 Feb 23:10 - کامیلا اسلامی: ?
28 Feb 23:10 - امیر رضا یونجی: دوستان بحث فلکه ها تو این مقوله قابل بحثه⸮
28 Feb 23:10 - کامیلا اسلامی: بله در شهررشت انجام شده
28 Feb 23:10 - پگاه مساجدی: Fk konam tanha kar,polis haye rahnamai ranandegi hastan ke dasti cheragh haro modiriat mikonan!?
28 Feb 23:10 - پگاه مساجدی: Natije khub bude?
28 Feb 23:11 - مهرداد حدادیان: Be nazar man age az signalin dar metro shabih sazi beshe dar terafik shahri
1 Mar 11:10 - Abbas Riazat: جناب حدادیان متوجه نشدم از سیگنال؟
28 Feb 23:11 - کامیلا اسلامی: بسیار کمک کنندس،البت بعضی جاها انجام شده ک مفیده،بخصوص گذاشتن دوربین ک مردم حساب میبرن
28 Feb 23:12 - کامیلا اسلامی: حتی 5صبح ک خلوته رعایت میکنن
28 Feb 23:13 - احسان امینی: یکی از بهترین راه حلای ترافیک این فلاش دوربیناست که مثلا عکس میندازه ?
28 Feb 23:13 - کامیلا اسلامی: ?
1 Mar 11:11 - Abbas Riazat: یه بحث و مشکلی که الان وجود داره اینه که برنامه ریزی برای هدایت و روان سازی سفر های درون شهری ضعیف است و یکی از عوامل دخیل در این موضوع عدم هوشمند سازی چراغ های قرمز است
28 Feb 23:13 - کریم باقری: در بحث ترافیک قوانین و مقررات و اوپرشین هم جاش خالی است.
28 Feb 23:13 - محسن زارع جدی: بله در این خصوص کار شده و تهران هم چراغ ها هوشمنده
و توسط نرم افزاره SCATS این کار انجام می شه
28 Feb 23:13 - پگاه مساجدی: Alaki masalani ax mindaze?
28 Feb 23:13 - محسن زارع جدی: لازم به توضیحه که در صورتیکه چراغی در یک تقاطع توسط پلیس از حالت هوشمند به حالت دستی تغییر کنه، سیستم از نظم خودش خارج می شه
28 Feb 23:14 - پگاه مساجدی: Daghighan.taghatoe valiasr,motahari,hamishe in moshkelo dare
1 Mar 11:12 - Abbas Riazat: خوب دقیقا همینه نباید توسط پلیس دستکاری بشه
28 Feb 23:14 - محسن زارع جدی: وگرنه برنامه به گونه ای تنظیم می کنه که اگر شما در تقاطعی از یک چراغ که سبز هست عبور کردید، بتونید از تقاطع بعدی هم در حالت سبز عبور کنید
28 Feb 23:14 - محسن زارع جدی: Green Wave
28 Feb 23:14 - مریم مختاری: ?
28 Feb 23:15 - پگاه مساجدی: Che jaleb
1 Mar 11:13 - Abbas Riazat: میشه یه توضیخ بدید که این هوشمند سازی به چه شکل بوده؟ یعنی چراغ ماشینی که ایستاده پشت خط را حدث میزنه و طبق بار ترافیکی چراغ را سبز میکنه؟
28 Feb 23:15 - کریم باقری: در تقاطع های تبریز هم از سیسم scats استفاده شده
28 Feb 23:16 - محسن زارع جدی: دقیقا
علت اینکه گاهی وقتا چراغ در حالت ۳ ثانیه و یا صفر گیر می کنه همینه موضوع محاسبه بار ترافیکی تقاطعه
1 Mar 11:14 - Abbas Riazat: شما الان نقشه ای از مکان هایی که چراغ هوشمند داره ندارید؟
28 Feb 23:16 - مریم مختاری: خیلی هم خوب
28 Feb 23:16 - محسن زارع جدی: شما اگر به تقاطع ها دقت کرده باشید، می بینید که در کف زمین فیبر نوری کار گذاشتن
28 Feb 23:16 - کامیلا اسلامی: چقد بحث قشنگ شد
28 Feb 23:17 - امیر رضا یونجی: همدانم همینطوری شده چندتا از چراغا ی چیزی مث گیت درست کرده ماشینا که رد میشن دیگه بیخودی چراغ سبز نمیمونه و قرمز میشه البته بیشتر از ی حدی هم سبز نمیمونه ها
28 Feb 23:17 - کامیلا اسلامی: پس سنسورا تشخیص میدن تعداد ماشینا رو؟
28 Feb 23:17 - مریم مختاری: کدوم شهرها؟ میشه یه تقاطع مثال بزنید جناب زارع
28 Feb 23:17 - محسن زارع جدی: من ندارم
اما دوست عزیزی که در مرکز کنترل ترافیک هستن قطعا هم اطلاعاتشون بیشتره و هم دقیقتر
چون بخش اعظمی از کار در شرکت کنترل انجام می شه
28 Feb 23:18 - پگاه مساجدی: Be manabe'e ensani niaz dare?ya hamash sistemie?
28 Feb 23:18 - محسن زارع جدی: بله شما تقاطع های چراغ دار رو فردا با چشم خریدار نگاه کنید
28 Feb 23:18 - رضا شهبا: دوستان ببخشید نتم الان وصل شد.+
1 Mar 11:16 - Abbas Riazat: در این مورد نرم افزار خاصی وجود داره؟
28 Feb 23:18 - مریم مختاری: سپاس
28 Feb 23:18 - کریم باقری: این سیستم بر اساس حجم وسایط نقلیه ای که پشت خط ایست و روی سنسورها تعبیه شده در پشت خط رسد و مدیریت چراغ (زمان بندی) آن صورت می پذیرد.
28 Feb 23:18 - محسن زارع جدی: می بینید که یه سری لوپ هایی قبل از تقاطع وجود داره
که کار اصلی اونها تشخیص وسایل نقلیه است
و دقیقا کنتورمی ندازه
28 Feb 23:19 - You added مریم
28 Feb 23:19 - مریم مختاری: جالبه
28 Feb 23:19 - مریم مختاری: دقت نکرده بودم
28 Feb 23:19 - محسن زارع جدی: توسط همین سنسورها دیتا به مرکز کنترل از طریق فیبرهای نوری ارسال می شه و اونجا توسط نرم افزار تحلیل میشه و زمانبندی چراغ تعیین میشه
1 Mar 11:18 - Abbas Riazat: دوستان نرم افزاری میشناسید که سناریو های ترافیکی رابتوان در آن ایجاد و شبیه سازی کرد؟
28 Feb 23:20 - محسن زارع جدی: اگر دقت کرده باشید می بینید که زمانبندی چراغ ها در یک تقاطع یکسان نیس
و در هر دوره متفاوته
28 Feb 23:20 - محسن زارع جدی: AIMSUN
28 Feb 23:20 - پگاه مساجدی: Bad dar hamin hal ba taghato haye dige ham hamahang mishe?
28 Feb 23:21 - محسن زارع جدی: بله
28 Feb 23:21 - کریم باقری: عدم آشنایی شهروندان با سنسورهای پشت خط ایست باعث توقف نامنظم خودروها در پشت خط و بهم ریختن زمانبند هوشمندانه نرم افزار می شه ...
1 Mar 11:20 - Abbas Riazat: خوب ممنون از شما
1 Mar 11:20 - Abbas Riazat: حالا یه سوال دیگه
28 Feb 23:21 - محسن زارع جدی: آقای باقری درست می فرمایند
28 Feb 23:21 - پگاه مساجدی: Chera tozih dade nemishe?
28 Feb 23:22 - نیلوفر بلوردی: به نظر من وقتی مردم حاضر نیستن از ماشین های عمومی به جای ماشین های شخصی استفاده کنن یعنی همون فرهنگ ستزی پس باید شکل خیابان هارو تغییر داد تا حداقل ترافیک روان شه.
28 Feb 23:22 - محسن زارع جدی: یکی از کمکهایی که حرکت بین خطوط می تونه بکنه، مدیریت و برنامه ریزی بهتره
28 Feb 23:22 - مریم مختاری: ?
1 Mar 11:21 - Abbas Riazat: چرا در این چند سال اتوبان ها به گونه ای طراحی شدن که خود رو ها برا ی دور زدن باید کلی مسیر را بپیمایند و این خودش بار ترافیکی اضافه ایجاد میکنه . آیا به نظر شما مهندسان ترافیک این سیاست درست بوده یا خیر
28 Feb 23:24 - You added کبریا
28 Feb 23:24 - آیدا نعمت الهی: خیر
28 Feb 23:24 - کریم باقری: طولانی کردن محل دور زدن بیشتر به منظور تفکیک جهات حرکت صورت می گیره، طی مسیر طولانی باعث حرکت ایمن تر است.
28 Feb 23:25 - نیلوفر بلوردی: به نظر من وقتی مردم حاضر نیستن از ماشین های عمومی به جای ماشین های شخصی استفاده کنن یعنی همون فرهنگ ستزی پس باید شکل خیابان هارو تغییر داد تا حداقل ترافیک روان شه.
28 Feb 23:25 - نیلوفر بلوردی: ببخشید من نتم به شدت داغونه
28 Feb 23:26 - کریم باقری: در مسیر های کوتاه تر تداخل ترافیک سواره و حرکت های ضربدری بیشر حادثه زا است...
1 Mar 11:25 - Abbas Riazat: باید حتما نرم افزاری برای این منظور وجود داشته باشه که طبق جهت حرکت خود رو ها و طبق عرض جاده میزان ترافیک را محاسبه و برای همه مسیر ها بهترین گزینه را پیشنهاد بده و مهندسان ترافیک طبق ا« راه را طراحی کنند . آیا چنین نرم افزاری وجود دارد؟
28 Feb 23:27 - محسن زارع جدی: AIMSUN
1 Mar 11:26 - Abbas Riazat: بسیار ممنون
28 Feb 23:27 - محسن زارع جدی: یک نرم افزار شبیه ساز
28 Feb 23:27 - کامیلا اسلامی: بله وجود داره
28 Feb 23:28 - کریم باقری: نرم افزارهای شبیه ساز ترافیک زیادی وجود داره ..
28 Feb 23:29 - محسن زارع جدی: یکی از کارکردهای این نرم افزار ارزیابی گزینه های متفاوت طرح های زیرساختی و اصلاحات هندسیه
1 Mar 11:27 - Abbas Riazat: حالا سوال بعدی این است که ما شهرسازان به شما مهندسان ترافیک در طراحی و اجرای مسیر ها و حل مشکل ترافیک چه کمکی می توانیم بکنیم؟
28 Feb 23:29 - کریم باقری: Tismod
1 Mar 11:28 - Abbas Riazat: مرسی جناب باقری
28 Feb 23:30 - محسن زارع جدی: همینکه در تهیه طرح ها و برنامه های شهری مهندسهای ترافیک رو هم کنار خودتون داشته باشید و نظر اونها رو هم بخواهید کار بزرگی کردید
?
28 Feb 23:30 - کامیلا اسلامی: ی نرم افزار بنام abakesهم داریم املاش بلد نیستم
28 Feb 23:30 - کامیلا اسلامی: ببخشید
1 Mar 11:29 - Abbas Riazat: بسیار عالی حتما
1 Mar 11:30 - Abbas Riazat: انشاا.. این جلسه مقدمه ای برای همکاری با شما عزیزان باشد
28 Feb 23:31 - محسن زارع جدی: ما هم استقبال می کنیم
28 Feb 23:32 - محسن زارع جدی: جناب باقری ممکنه خواهش کنم خودتون رو معرفی بفرمایید
28 Feb 23:32 - محسن زارع جدی: چون بنده تازه به جمع ملحق شدم دوستان رو نمی شناسم
28 Feb 23:32 - You added سید
28 Feb 23:33 - کامیلا اسلامی: هم زمان سفر طول سفر درترافیک رو مشخص میکنه:Em2
28 Feb 23:33 - کریم باقری: بیس نقشه های ترافیکی نقشه های شهرسازی است، اگه شهرساز کارخودشو خوب انجام بده و به دنبال آن کمیسیون ماده پنج اجازه افزایش تراکم را نده مهندسی ترافیک راحتر صورت می گیره ..
28 Feb 23:33 - کامیلا اسلامی: ?
1 Mar 11:32 - Abbas Riazat: ?
28 Feb 23:34 - سید رضا موسوی: ?
28 Feb 23:34 - نیلوفر بلوردی: ?
1 Mar 11:33 - Abbas Riazat: شهرسازان باید کالبد و توزیع جمعیتی در شهر را به گونه ای برنامه ریزی کنند که مهندسان ترافیک را در انجام طرح ها کمک کنند
28 Feb 23:35 - کریم باقری: بنده فوق لیسانس شهرسازی هستم، در خصوص ترافیک و جی ای اس مطالعاتی دارم و به مباحث قوانین مترتب هم علاقمندم ...
1 Mar 11:34 - Abbas Riazat: الان روزانه حدود 3 میلیون نفر از خارج از تهران به تهران سفر میکنند فقط برای کار
28 Feb 23:35 - محسن زارع جدی: شما آذربایجان تشریف دارید؟
28 Feb 23:35 - کبریا صداقت: البته بعضی وقتها مهندسی ترافیک کار شهرسازها رو سخت می کنن. متخصصین ترافیک فقط ماشین رو می بینن
28 Feb 23:36 - کریم باقری: بله درسته شما؟
28 Feb 23:36 - مهرداد حدادیان: Bebakhshid d.c shodam
1 Mar 11:34 - Abbas Riazat: بله خان صداقت درست میگن
28 Feb 23:36 - سید رضا موسوی: اینو در عمل تو شهر بندر عباس میبینیم,دادن تراکم زیاد باعث مشکلات ترافیکی شده که واسه ی شهر حدودا نیم میلیونی قابل تامله
1 Mar 11:35 - Abbas Riazat: ما در بحث سیما و منظر شهری واقعا باید با مهندسان ترافیک به توافق برسیم
28 Feb 23:36 - مهرداد حدادیان: Signaling ro migam mohandes
28 Feb 23:37 - کامیلا اسلامی: دلیلش اینه ما که تو کشور مهندسین عمران معماری شهرسازی ترافیک. . بجا اینک کنارهم باشن درمقابل همند
1 Mar 11:35 - Abbas Riazat: این اتوبان های دو طبقه از نظر ما شهرسازان باعث میشه باف اطراف سرزندگی خودش را از دست بده
28 Feb 23:37 - سید رضا موسوی: واقعا هینطوره
28 Feb 23:37 - کریم باقری: اصلا مباحث ترافیک و شهرسازی باید تواما پیگیری بشند ..
28 Feb 23:37 - کامیلا اسلامی: ?
28 Feb 23:38 - محسن زارع جدی: ?
28 Feb 23:38 - کبریا صداقت: درسته که باید در کنار هم باشن ولی باز هم مهندسین ترافیک درک کاملی از مسایل شهرسازی مثل چیزی که مهندس ریاضت فرمودن ندارن
28 Feb 23:38 - محسن زارع جدی: به نظر من هم ترافیک و شهرسازی به هم وابسته هستن
28 Feb 23:38 - محسن زارع جدی: یاد می گیریم خوب
28 Feb 23:38 - کامیلا اسلامی: وقتی کنارهم باشن این درک ایجاد میشه
28 Feb 23:38 - محسن زارع جدی: ?
28 Feb 23:38 - کریم باقری: اتوبان های دو طبقه در اثر اجبار ایجاد می شه و البته از نظر سیما و منطر شهر را زشت نشون می دهد.
28 Feb 23:38 - کبریا صداقت: به نظر من باید 1 نفر با تخصص حمل و نقل شهری به عنوان واسط وجود داشته باشه
1 Mar 11:37 - Abbas Riazat: همانطوری که ما از ترافیک چیزی نمی دونیم
28 Feb 23:39 - کبریا صداقت: دقیقا همینطوره
1 Mar 11:38 - Abbas Riazat: فردا وجود خواهد داشت
28 Feb 23:40 - نیلوفر بلوردی: با نظر اقای باقری موافقم
1 Mar 11:38 - Abbas Riazat: بنده فرصت کنم فردا شب متخصصان دیگر را هم به گروه دعوت میکنم
28 Feb 23:40 - کریم باقری: باید در مباحث شهرسازی جلوی تراکم فروشی گرفته بشه و در عین حال شهر به صورت یکپارچه بدون بارگذاری مجدد طراحی بشه ...
28 Feb 23:40 - کبریا صداقت: خیلی خوبه مهندس ریاضت
28 Feb 23:40 - محسن زارع جدی: اگر در برنامه ریزی های شهری به این باور برسیم که شهر یه موجود زنده است و هر بخش اون نیاز به متخصص خودش رو داره، قطعا وضعیت بهتر میشه
28 Feb 23:41 - مهرداد حدادیان: ?
28 Feb 23:41 - کامیلا اسلامی: دوستان بعدا راجب زیرگذر رو گذرم بحث کنیم؟
28 Feb 23:42 - سید رضا موسوی: به نظر من اگه مسایل شهری رو جدی بگیریم در(عمل) بیشتر این مسایل خود بخود حل میشن
1 Mar 11:40 - Abbas Riazat: جناب باقری موافقم
28 Feb 23:42 - کریم باقری: طیف علوم مدیریت شهری باید در کنار هم به عنوان ابر مشاور حضور و در کنار هم باشند..
28 Feb 23:42 - کامیلا اسلامی: ?
28 Feb 23:43 - سید رضا موسوی: درسته
28 Feb 23:43 - کریم باقری: شهر عاقلانه تر مدیریت می شه..
28 Feb 23:43 - محسن زارع جدی: من هم درخواست دارم تا بحث پارکینگ های اختصاصی رو هم در یکی از شبها به بحث بشینیم
ما در حال حاضر چالش های زیادی در این حوزه داریم
28 Feb 23:43 - آیدا نعمت الهی: یه نکته هم بنظرم عدم رعایت سلسله مراتب راه هاست. یهو خیلی جاهااا از یه فرعی درجه دو خورده به یک اصلی یا کوچه به اصلی. این هم تصادف ایجاد میکنه هم ترافیک
28 Feb 23:43 - محسن زارع جدی: ?
28 Feb 23:43 - پگاه مساجدی: 4933?
28 Feb 23:44 - امیر رضا یونجی: شهر درخت نیست
28 Feb 23:44 - محسن زارع جدی: به نظرم بنده بهتره برای امشب بحث رو ببندیم
و برای موضوعی برای شب آتی به جمعبندی برسیم
1 Mar 11:43 - Abbas Riazat: بله
28 Feb 23:45 - مهرداد حدادیان: ?
28 Feb 23:45 - آیدا نعمت الهی: یا حتی عدم رعایت مقیاس ها و پیش بینی جمعیت آینده. معابر کم عرض و پرهزینه ایجاد میکنن بعد منطقه یا ناحیه رشد جمعیتی یا تراکمی در ساختمان داره و......
1 Mar 11:43 - Abbas Riazat: دوستان موضع فردا شب
1 Mar 11:43 - Abbas Riazat: ؟
28 Feb 23:45 - آیدا نعمت الهی: نقش شهرساز در کنترل ترافیک
28 Feb 23:45 - مهرداد حدادیان: Mozooat jamee nabashe
28 Feb 23:45 - کریم باقری: باید به یاد داشته باشیم که "کوچک زیباست" شهرهای بزرگ با بزرگراهها و تقاطع ها زیاد زشت تر می شوند ...
1 Mar 11:44 - Abbas Riazat: جناب زارع در مورد پارکینگ اختصاصی توضیح بدین مشکل کجاست؟
28 Feb 23:46 - محسن زارع جدی: پارکینگ های اختصاصی

من از همه تجارب و فرمایشات همه دوستان استفاده کردم
ممنون
28 Feb 23:46 - مهرداد حدادیان: Chon bahs binatije mimune
28 Feb 23:46 - کامیلا اسلامی: بنظرم روگذر شهرو زشت میکنه
28 Feb 23:47 - کریم باقری: جایگاه مطالعات ترافیک در طرح های شهری برای موضوع فردا چطور است؟
1 Mar 11:45 - Abbas Riazat: شما متخصصان ترافیک مشکلات را بگید ما شهرسازان هم با شما همفکری میکنیم
28 Feb 23:47 - کامیلا اسلامی: مهندس باقری+
28 Feb 23:47 - محسن زارع جدی: منظور از پارکینگ های اختصاصی، پارکینگ های در مبدا می باشند که برای تامین کسری پارکینگ ها احداث شده و در شعاع ۲۵۰ متری از ملک سرویس دهی می کنند و هر جای پارک سند دارد
28 Feb 23:48 - سید رضا موسوی: دوستان این کتابم پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
28 Feb 23:48 - سید رضا موسوی: IMG-20150228-WA0074.jpg (file attached)
1 Mar 11:46 - Abbas Riazat: بله مثل فولاد شهر
1 Mar 11:47 - Abbas Riazat: فولادشهر اصفهان در زمان روس ها بدین شکل طراحی شده بود ولی الان با مدیریت شهری ضعیف خراب شده
1 Mar 11:48 - Abbas Riazat: خوب دوستان رای بدید لطفا برای فردا شب
28 Feb 23:49 - محسن زارع جدی: بحث مربوط به فولاد شهر در حوزه پارکینگ هاست یا مورد دیگه ای رو اشاره می فرمایید؟
28 Feb 23:50 - محسن زارع جدی: ممنون آقای موسوی از معرفی کتاب
1 Mar 11:48 - Abbas Riazat: پارکینگ اختصاصی یا جایگاه مطالعات ترافیک در طرح های شهری
1 Mar 11:49 - Abbas Riazat: ريالای موسوی ممنون
1 Mar 11:49 - Abbas Riazat: آقای موسوی ممنون
28 Feb 23:50 - سید رضا موسوی: خواهش مهندس عزیز
28 Feb 23:51 - یاسین عزیزی: خواهشا اگه قراره مباحث نتیجه بده روی یک بحث تمرکز بشه
28 Feb 23:51 - مهرداد حدادیان: Parkin bahse khobiye
28 Feb 23:51 - مهرداد حدادیان: Parking
28 Feb 23:52 - پگاه مساجدی: Parking
28 Feb 23:53 - امیر رضا یونجی: +
28 Feb 23:53 - You added نوذری
28 Feb 23:53 - مهدی لشکری: +
28 Feb 23:53 - مریم کوهستانی: +
1 Mar 11:52 - Abbas Riazat: بسیار خوب
1 Mar 11:52 - Abbas Riazat: بحث پارکینگ برای فرداشب
1 Mar 11:53 - Abbas Riazat: دوستان لطفا منابع معرفی کنید
28 Feb 23:55 - مهرداد حدادیان: Enshalallah faghad dustan ba soalat javab be natije beresim
28 Feb 23:55 - رضا شهبا: شبکه ارتباطی در طراحی شهری. دکتر فریدون قریب
28 Feb 23:55 - You added یونس
28 Feb 23:56 - یونس آرین نژاد: سلام.یونس ارین نژاد کارشناس ترافیک شهر مشهد
1 Mar 11:55 - Abbas Riazat: خوب دوستان منبعی دیگه معرفی نمیکنید؟
28 Feb 23:57 - سید رضا موسوی: IMG-20150228-WA0076.jpg (file attached)
28 Feb 23:57 - مهرداد حدادیان: Salm yones jan
1 Mar 11:55 - Abbas Riazat: جناب آرین نژاد خوش امدید
28 Feb 23:57 - یونس آرین نژاد: مرسی
1 Mar 11:56 - Abbas Riazat: دوستان خسته نباشید
1 Mar 11:56 - Abbas Riazat: بحث خوبی بود
28 Feb 23:58 - پگاه مساجدی: ?
1 Mar 11:56 - Abbas Riazat: فرداشب ساعت 10 میبینمتون
28 Feb 23:58 - مهدی لشکری: برنامه ریزی حمل و نقل شهری. دکتر محمد رضا احدی
1 Mar 11:56 - Abbas Riazat: لطفا حاضری بزنید
28 Feb 23:58 - رضا شهبا: شما خسته نباشید همگی دوستان
1 Mar 11:56 - Abbas Riazat: +
28 Feb 23:58 - پگاه مساجدی: ________
28 Feb 23:58 - نوذری: +
28 Feb 23:58 - کامیلا اسلامی: +
28 Feb 23:58 - سید رضا موسوی: +
28 Feb 23:58 - کامیلا اسلامی: IMG-20150228-WA0077.jpg (file attached)
28 Feb 23:58 - یونس آرین نژاد: دوستان فردا شب بحث ترافیک را باز می کنم.امشب من نرسیدم.
28 Feb 23:58 - مهرداد حدادیان: +
28 Feb 23:58 - یونس آرین نژاد: شب خوش
28 Feb 23:59 - محسن زارع جدی: شب خوش
28 Feb 23:59 - سارا موسوی: ?+
28 Feb 23:59 - یاسین عزیزی: √
28 Feb 23:59 - یاسین عزیزی: Good night
28 Feb 23:59 - کامیلا اسلامی: مرسی از دوستان خسته نباشید
28 Feb 23:59 - مهدی لشکری: +?
28 Feb 23:59 - مهرداد حدادیان: Yones bia khososi
1 Mar 00:00 - کریم باقری: نحوه طراحی پارکینگ های خیابان- سازمان شهرداری ها
1 Mar 00:00 - امیر رضا یونجی: +
1 Mar 00:01 - سید رضا موسوی: Mr. Bagheri lotf mikonin navisande v enteshrat?
1 Mar 00:01 - رضا شهبا: +
1 Mar 00:01 - ک


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
                           

.txt   WhatsApp Chat with trafic.txt (اندازه: 71/08 KB / تعداد دفعات دریافت: 34)
همه با هم برای پیشرفت پایدار شهرسازی تلاش کنیم......
پاسخ
#2
چجوری باید عضو واتساپ شهرسازا بشم؟ شمارم رو کجا باید وارد کنم 09356198187
:5:
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: