تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : جلسه شب دوم با موضوع ترافیک در شهرسازی در whatsApp

#1
زیر موضوع : پارکینک های اختصاصی

1 Mar 22:01 - Abbas Riazat: دوستان سلام
1 Mar 22:00 - ماهک پرویزی 2:
1 Mar 22:01 - Abbas Riazat: جلسه امشب را شروع میکنیم
1 Mar 22:01 - مریم مختاری: سلام
1 Mar 22:01 - یونس آرین نژاد: یعنی ما نمی توانیم به ایده ال برسیم تا زمانی قانونی باشه
1 Mar 22:01 - یونس آرین نژاد: بفرمایید
1 Mar 22:01 - Abbas Riazat: لطفا حاضری بزنید
1 Mar 22:01 - ماهک پرویزی 2:
1 Mar 22:01 - یونس آرین نژاد:
1 Mar 22:01 - مریم مختاری: +
1 Mar 22:01 - مهدی لشکری: +
1 Mar 22:02 - بهاره نجومی: +
1 Mar 22:02 - رضا کیانی: +
1 Mar 22:02 - مژده باستانی: +
1 Mar 22:03 - کاملیا بهزادی نسب:
1 Mar 22:04 - سید رضا موسوی: +
1 Mar 22:04 - سارا موسوی: +
1 Mar 22:04 - امیر رضا یونجی: +
1 Mar 22:06 - آیدا نعمت الهی:
1 Mar 22:06 - You added Hosna
1 Mar 22:07 - Hosna: سلام دوستان +
1 Mar 22:07 - Abbas Riazat: خوب دوستانی که دیشب نبودند لطفا خودشان را معرفی کنند
1 Mar 22:08 - Abbas Riazat: بحث امشب در مورد پارکینگ اختصاصی است
1 Mar 22:08 - مجید رحمانی left
1 Mar 22:08 - Abbas Riazat: دوستانی که این موضوع را پیشنهاد دادن لطفا در موردش توضیح بدن
1 Mar 22:09 - محسن زارع جدی: salam
1 Mar 22:09 - Abbas Riazat: منظور پارکینگ اختصاصی در خارج از بافت فرسوده میباشد؟
1 Mar 22:09 - محسن زارع جدی: عرض احترام دارم خدمت دوستان عزیز
1 Mar 22:09 - محسن زارع جدی: خیر
1 Mar 22:09 - Hosna: منظور دقیق تر پارکینگ اختصاصی چیه!
1 Mar 22:10 - مهدی لشکری: منظور از پارکینگ اختصاصی پارکینگیه که مطعلق به یک شخصه خاص هستش
1 Mar 22:10 - محسن زارع جدی: مستحضر می باشید که بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع کلیه کاربری ها ملتزم به تامین پارکینگ در محل ملک و یا در خارج از مکل در فاصله حداکثر ۲۵۰ متری می باشند
1 Mar 22:11 - مریم کوهستانی: +
1 Mar 22:11 - Hosna: خوب خارج از بافت فرسودش برای چیه؟
1 Mar 22:11 - محسن زارع جدی: پارکینگ ها به طور عام به ۳ دسته تقسیم می شن
1 Mar 22:11 - محسن زارع جدی: پارکینگ های در مبدا
پارک -سوار
پارک در مبدا
1 Mar 22:12 - مهدی لشکری: اما همه کاربری ها با پرداخت جریمه بحث پارکینگ و حل میکنن
1 Mar 22:12 - محسن زارع جدی: پارکینگ های اختصاصی از نوع پارکینگ ها در مبدا هستند
1 Mar 22:12 - مریم مختاری: اولی و سومی چه فرقی دارن؟
1 Mar 22:12 - محسن زارع جدی: پیشتر بله
اما الان همه کاربری ها ملزم به تامین پارکینگ هستند
1 Mar 22:13 - کریم باقری: + سلام دوستان عزی
1 Mar 22:13 - شاهین داورپناه: +
1 Mar 22:13 - محسن زارع جدی: کلیه تبصره های قبلی با روی کار اومدن معاون شهرسازی جدید ملقی شد
1 Mar 22:13 - مهدی لشکری: شاید تو شهرها بزرگ و تهران اینجوری شده، اما تو خیلی از شهر ها هنوزم هست
1 Mar 22:14 - محسن زارع جدی: پارکینگ های در مبدا، یعنی پارکینگ هایی که در مبدا اولیه ما هستند مانند پارکینگ های منازل
1 Mar 22:14 - داود کریمزاده: ببیند بافت فرسوده که کلا داره بازسازی میشه شهرداری یا جریمه میگیره یا مالک پارکینگ رو تامین میکنه اگه بحثی در این مورد مطرح بشه برای بافت های قدیم سنخیت پیدا میکنه که ارزش نگهداری دارن
1 Mar 22:14 - محسن زارع جدی: اما پارکینگ های در مقصد مانند پارکینگی که در محل کار شما وجود دارد
1 Mar 22:15 - محسن زارع جدی: و شما وسیله خودتون رو در محل کارتون اونجا پارک می کنید
1 Mar 22:15 - مریم مختاری: آهان! آخه جفتشو مبدا نوشته بودید!

سپاسگذارم ?
1 Mar 22:15 - مژده برشان: سلام دوستان +
1 Mar 22:15 - کریم باقری: سلام، بحث تامین پارکینک در فاصله نزدیک از واحد مسکونی هنوز در سایر شهرها راه نیافتاده .
1 Mar 22:15 - محسن زارع جدی: بله عذر خواهی می کنم
آخریه پارکینگ در مقصده
1 Mar 22:16 - محسن زارع جدی: هنوز توی تهران هم جا نیفتاده
1 Mar 22:16 - Abbas Riazat: اخه مثل اینه آقای قالی باف گفته پارکینگ باید خارج از بافت فرسوده طراحی شود
1 Mar 22:16 - مریم مختاری: خواهش میکنم ?
1 Mar 22:16 - پگاه مساجدی: ?
1 Mar 22:16 - Abbas Riazat: مثل برزن های A شهر جدید فولاد شهر
1 Mar 22:17 - محسن زارع جدی: نه
بر اساس دستور العملی که ایشون آذرماه ابلاغ کردند، بافت فرسوده مناطق ۷ الی ۲۰ شهر تهران در اولویت قرار گرفته اند
1 Mar 22:17 - داود کریمزاده: از سوی سیاست های نوین ترافیکی دنیا بر این عقیده هستن که پارکینگ های مراکز شهری خود جاذب سفر بوده و ترافیک رو عملا بیشتر میکنه.
1 Mar 22:18 - Hosna: آقای ریاضت منظور پارکینگ عمومی بوده؟
1 Mar 22:18 - Abbas Riazat: باه
1 Mar 22:18 - Abbas Riazat: بله
1 Mar 22:18 - محسن زارع جدی: اگر مالکی نتونه پارکینگ مورد نیازش رو در ملک خودش تامین کنه، می تونه کسری واحد خودش رو از پارکینگ های اختصاصی تامین بکنه
1 Mar 22:18 - کریم باقری: آیا در شهر تهران استفاده از پارکینگ مکانیزه یا هوشمند جهت تامین در خارج از ملک اجرایی شده؟
1 Mar 22:18 - Abbas Riazat: پارکینگ عمومی با نگهبان برای ساکنین محله
1 Mar 22:19 - محسن زارع جدی: فقط سازمان نوسازی در راستای احداث پارکینگهای اختصاصی مکانیزه اقدام کرده
1 Mar 22:19 - محسن زارع جدی: که اونها رو در قبال کسری و یا تعهد پارکینگ واگذار می کنه
1 Mar 22:19 - مژده باستانی: پارکینگ هوشمند چطوریه؟؟
1 Mar 22:20 - محسن زارع جدی: لازم به توضیحه که منظور از پارکینگ های اختصاصی، پارکینگ عمومی نیس
1 Mar 22:20 - کریم باقری: اخیرا یک شرکت در مورد هوشمند در فضای کوچک 36 مترمربعی برای 12 خودرو رایزنی می کرد.
1 Mar 22:20 - محسن زارع جدی: واحدهای پارکینگ های اختصاصی قابل واگذاریه و سند داره
1 Mar 22:21 - محسن زارع جدی: بله
شرکت گسترش تجهیزات دانا
1 Mar 22:21 - محسن زارع جدی: این پارکینگ ها از نوع روتاریه
1 Mar 22:21 - Hosna: آها فکر کردم پارکینگ خصوصی رو گفتن خارج از بافت فرسوده
1 Mar 22:21 - کریم باقری: قیمت تمام شده پارکینگ مکانیزه گرونه در شهرهای کوچک توجیه نداره
1 Mar 22:22 - محسن زارع جدی: البته الان همین شرکت ۱۶ تایی هم داره تولید می کنه
تکنولوژی این پارکینگ ها مال دهه ۸۰ میلادیه
1 Mar 22:22 - محسن زارع جدی: بله
درست می فرمایید جناب باقری
1 Mar 22:22 - محسن زارع جدی: با توجه به قیمت زمین در شهرهای کوچیک، توجیه نداره
1 Mar 22:22 - Abbas Riazat: توی ایران این پارکینگ های مکانیزه تولید نمیشه؟
1 Mar 22:23 - مهدی لشکری: ایا تو بافت فرسوده با دانه بندی ریز امکان تامین پارکینگ اختصاصی هست؟؟
1 Mar 22:23 - کریم باقری: ما حساب کردیم بدون احتساب پول زمین قیمت هر محل پارک بالغ بر 30 میلیون است.
1 Mar 22:23 - محسن زارع جدی: همونطور که عرض کردم شرکت گسترش تجهیزات دانا تکنولوژی پارکینگ های مکانیزه روتاری اسمارت کره رو خرید و الان تحت لیسانس اونها تولید می کنه
1 Mar 22:24 - یونس آرین نژاد: شما برای دسترسی به پارکینگ ها هم بحث می کنید
1 Mar 22:24 - محسن زارع جدی: بله جناب باقری ، همین حدوده
1 Mar 22:24 - محسن زارع جدی: قرار شده بودجه ای برای تملک در بافت فرسوده برای احداث پارکینگ های اختصاصی تعلق بگیره
1 Mar 22:24 - You added یاسمن
1 Mar 22:25 - بهاره نجومی: 30میلیون؟!
1 Mar 22:25 - محسن زارع جدی: البته فرایند زمانبریه
1 Mar 22:25 - Hosna: دوستان یه سوال این زمین های خالی که بدون نظارت یه طناب میکشن و به عنوان پارکینگ از مردم پول میگیرن زیر نظر شهرداری هستن؟
1 Mar 22:25 - حسین شیرازی: سلام دوستان
1 Mar 22:25 - حسین شیرازی: +
1 Mar 22:25 - محسن زارع جدی: منظورتنون از دسترسی پارکینگ چیه؟
1 Mar 22:25 - یاسمن مسلمان: سلام دوستان
1 Mar 22:25 - Abbas Riazat: سلام
1 Mar 22:25 - Abbas Riazat: خوش آمدید
1 Mar 22:25 - مژده باستانی: اطراف حرم تو مشهد کلی از این زمین های خالی درآمد دارن
1 Mar 22:26 - کریم باقری: به نظر من این سیستم فقط در کارکردهای تجاری توجیه اقتصادی دارد.
1 Mar 22:26 - یونس آرین نژاد: شما فضابی کمی را به پارکینگ اختصاص می دهید
1 Mar 22:26 - محسن زارع جدی: اگر عرض معبره که باید حداقل یه معبر ۱۲ متری باشه
البته بر اساس مصوبه ۴۳۶ کمیسیون ماده ۵
1 Mar 22:26 - یونس آرین نژاد: اما برای دسترسی
1 Mar 22:26 - یاسمن مسلمان: بحث امشب دقیقا چی هست (چه بخشی از ترافیک)؟
1 Mar 22:26 - یونس آرین نژاد: نیاز به فضای کم است یا زیاد
1 Mar 22:26 - یونس آرین نژاد: ؟
1 Mar 22:27 - نیلوفر بلوردی: اقای ریاضیات فرمودن درباره پارکینگ در بافت فرسوده بحث کنیم
1 Mar 22:27 - محسن زارع جدی: الان تکنولوژی های جدیدی مورد استفاده قرار می گیرن که در همین فضای ۳۵ متری، ۴۰ تا پارکینگ تامین می کنه
1 Mar 22:28 - یونس آرین نژاد: شما پاسخ منو ندادید
1 Mar 22:28 - محسن زارع جدی: برای تامین شعاع گردش در پارکینگ های روتاری، مقابل ورودی حدود ۴۰ متر فضا احتیاج است
1 Mar 22:28 - Abbas Riazat: راجب پارکینگ اختصاصی است
1 Mar 22:28 - یاسمن مسلمان: ممنون مهندس ریاضت
1 Mar 22:28 - کریم باقری: البته باید توجه داشت که از نظر سیمای بصری مشکل زا هستند.
1 Mar 22:28 - محسن زارع جدی: یعنی یه فضای ۵در ۸ متر
1 Mar 22:29 - محسن زارع جدی: متاسفانه به موضوع بصری در این پارکینگ های روتاری توجهی نشده
1 Mar 22:29 - محسن زارع جدی: آقا یونس شما پاسختون رو گرفتید؟
1 Mar 22:29 - یونس آرین نژاد: در مشهد در چهاراه ازاد شهر ایجاد شده می توانید ببینید اما دسترسی درست تامین نشده
1 Mar 22:30 - کریم باقری: برای بخش خصوصی اگه بخواهد مدیریت کند و یک اپراتور هم داشته باشد اقتصادی نیست.
1 Mar 22:30 - مژده باستانی: اصلا تو آزادشهر که استفادا هم نمیشه
1 Mar 22:30 - نیلوفر بلوردی: سلام بفرمایید مهندس یونس
1 Mar 22:30 - محسن زارع جدی: اما مساله اصلی ما اینه که چطور می تونیم سرمایه گذارها رو جذب کنیم تا نهضت احداث پارکینگ راه بندازیم
1 Mar 22:30 - یونس آرین نژاد: اره موافق با طرحتون
1 Mar 22:30 - مژده باستانی: اما تو بقیه نقاط داره استفاده میشه و اتفاقا موثر هم بوده
1 Mar 22:31 - محسن زارع جدی: و چرا علیرقم بسته های تشویقی که وجود داره چرا کسی سراغش نمی ره
و چطور بین مردم تامین پارکینگ رو تبدیل به یه اصل بکنیم و بخشی از فرهنگ جامعه بشه؟
1 Mar 22:31 - بهاره نجومی: چی مژدہ؟
1 Mar 22:32 - محسن زارع جدی: اونی که تو آزاد شهر بود یکبار هم سقوط کرد ظاهرا؟
1 Mar 22:32 - کریم باقری: IMG-20150301-WA0090.jpg (file attached)
1 Mar 22:32 - یونس آرین نژاد: نه اون سمت نظام مهندسی مشهد بود
1 Mar 22:32 - امیر رضا یونجی: بله شهرداری مجوز میده بهشون
1 Mar 22:32 - بهاره نجومی: پارکینگ طبقاتے آزادشہر؟
1 Mar 22:33 - کریم باقری: پارکینگ هوشمند با ظرفیت بالا
1 Mar 22:33 - داود کریمزاده: بحث امنیت این نوع پارکینگ ها اصلا مطرح نشده بویژه در مورد رفتارهای وندالیستی.
1 Mar 22:33 - بهاره نجومی: سقوط؟
1 Mar 22:33 - بهاره نجومی: ?
1 Mar 22:33 - مژده باستانی: پارکینگ هوشمند
2 Mar 10:31 - Abbas Riazat: به نظر بنده اول باید بحث سیما و منظر این پارکینگ های روتاری را در نظر بگیریم و یک راه حل کلی براش داشته باشیم
1 Mar 22:33 - محسن زارع جدی: اصلا شما به عنوان متخصصین علوم شهری، اگر بخواهید این نهضت در شهر فعال بشه، چه پیشنهاد هایی رو برای سرمایه گذارها در قالب بسته های تشویقی ارائه می کردید؟
1 Mar 22:33 - مژده باستانی: نه سقوط نکرده
1 Mar 22:34 - یونس آرین نژاد: من می گویم پارک سوار
1 Mar 22:34 - محسن زارع جدی: جناب ریاضت، شرکت سازنده می تونه نما برای این پارکینگ ها بزنه، اما معمولا کارفرماها توجهی به این موضوع ندارن
1 Mar 22:35 - یونس آرین نژاد: بهترین موضوع پارکینک پارک سوار است
1 Mar 22:35 - کریم باقری: دوستان توجه بفرمایند که این نوع پارکینگ ها در ایران قانونگذاری نشده ... اگه حادثه اتفاق بیافتد معلوم نیست برخورد قانونی آن چیست ...
2 Mar 10:34 - Abbas Riazat: مهندس منظور شما سیاست های تشویقی برای ساخت پارکینگ برای خانه خودشان است یا پارکینگ های روتاری؟
1 Mar 22:35 - محسن زارع جدی: منظورتون از پارک سوار به عنوان بهترین راهکار چیه؟
1 Mar 22:36 - محسن زارع جدی: نه برای احداث پارکینگ های اختصاصی در بافت های فرسوده
1 Mar 22:37 - یونس آرین نژاد: شما دارید تشویق می کنید مردم را به مناطق فرسوده
1 Mar 22:37 - محسن زارع جدی: بر اساس پروانه های صادره از سال ۸۰ تا الان ما ۴۰ هزار واحد کسری پارکینگ در بافت
و حدود ۵۰۰۰ پارکینگ تعهدی داریم
1 Mar 22:37 - یاسمن مسلمان: واقعا برای سرمایه گذار به صرفه نیست که زمین در بهترین نقطه شهر رو تبدیل به پارکینگ کنه
1 Mar 22:37 - یونس آرین نژاد: چون بهشون خدمات می دهید
2 Mar 10:35 - Abbas Riazat: پارکینگ اختصاصی را لطفا توضیح دهید همراه با سیاست هایی که تا الان بوده
1 Mar 22:37 - محسن زارع جدی: آخرین آماری که مرکز مطالعات شهر تهران از کسری پارکینگ در تهران ارائه کرده ۶۹۰ هزار تاست
1 Mar 22:37 - محسن زارع جدی: این یعنی تقاضا وجود داره
این یعنی معزل اجتماعی
1 Mar 22:38 - محسن زارع جدی: این یعنی معزل ترافیکی
معزا شهرسازی و ...
1 Mar 22:38 - بهاره نجومی: دوستان ممنون از اطلاعاتی ک در اختیارمون میذارین... ببخشید من خستم خابم میاد ادامہ بحثو صب میخونم. شبتون بخیر ???
1 Mar 22:38 - یاسمن مسلمان: شب خوش
1 Mar 22:38 - کریم باقری: ضرورت ها و محدودیت تهران بخصوص در بخش های مرکزی شهر با سایر شهرهای کشور فرق می کنه لازم است که با توجه به شرایط هر شهر سیاست گذاری شود .
2 Mar 10:37 - Abbas Riazat: خوبی جلسات آنلاین اینه که دوستان می توانند وسطش بخوابند
1 Mar 22:39 - داود کریمزاده: مکانیزم های تشویقی نمیتونه زیاد مفید باشه بلکه در این موارد قوانین شهرداری می تونه مالک رو متقاعد به استفاده از این نوع پارکینگ بکنه.
1 Mar 22:39 - یونس آرین نژاد: شما مرکز شهر را چند قیمیت زده اید
1 Mar 22:39 - مهدی لشکری: مشکل اینجاست که الان هر خانواده اگه یه پارکینگ اختصاصی هم داشته باشه، بیشتر از یه ماشین دارن،
1 Mar 22:40 - محسن زارع جدی: قرار بوده در گذشته شهرداری تهران عوارضی رو که از بابت بخشودگی پارکینگ از مردم دریافت می کرده، براشون پارکینگ اختصاصی بسازه
اما این موضوع محقق نشده
1 Mar 22:40 - محسن زارع جدی: بله اما الان ۶۹۰ هزار تا همون یکی رو هم ندارن
1 Mar 22:40 - مژده باستانی: خوبی اینجا اینکه وسط جلسه هم میشه راندو هم کرد??
1 Mar 22:41 - آیدا نعمت الهی: ?
1 Mar 22:41 - یاسمن مسلمان: شاید بشه از طرف شهرداری ها به مالکان تشویق هایی داده بشه
مثلا گود برداری رو شهرداری انجام بده (هزینه اون رو بده)
ولی مالک یک پاساژ یا هتل یا رستوران. .... دو طبقه یا n تعداد پارکینگ اضافه کنه
1 Mar 22:41 - یونس آرین نژاد: چرا سفرهای محدوده مرکزی شهر را وسایل نقلیه کم نکنیم که به فکر تامین پارکینگ برای انها کنیم
2 Mar 10:39 - Abbas Riazat: IMG-20150301-WA0093.jpg (file attached)
1 Mar 22:42 - مهدی لشکری: میشه سیاست اینجوری باشه که شرط ماشین دار شدن تامین پارکینگ اختصاصی باشه
1 Mar 22:42 - یونس آرین نژاد: چرا محدوده شهر را هزینه برای سفر تعیین نکنیم
1 Mar 22:42 - امیر رضا یونجی: چرا انقدر ماشین تولید میکنیم⸮ چرا انقدر ماشین لازمه اصن
1 Mar 22:42 - احسان امینی: تولید نکنیم؟
1 Mar 22:42 - امیر رضا یونجی: جناب لشکری موافقم
1 Mar 22:42 - یونس آرین نژاد: نه نمیشه
1 Mar 22:42 - یاسمن مسلمان: ما نمیتونیم حق مردم برای مالک بودن رو ازشون بگیریم
1 Mar 22:42 - محسن زارع جدی: آقای ریاضت زحمت عکس یک پارکینگ روتاری رو کشیدند
1 Mar 22:42 - احسان امینی: تو خودت ماشین نمیخای؟
1 Mar 22:43 - یاسمن مسلمان: من ماشین داشته باشم نفر بعدی که فردا میاد نه؟
1 Mar 22:43 - امیر رضا یونجی: میخوام چون لازم دارم میشه کاری کرد لازم نداشت!
1 Mar 22:43 - یاسمن مسلمان: هیچ کجای دنیا حق مالکیت خودرو محدود نیست
1 Mar 22:43 - یونس آرین نژاد: بله باید کسایی از یک ماشین بیشتر دارند را مالیات بگیریم
1 Mar 22:43 - مهدی لشکری: تو ژاپن محدوده
1 Mar 22:43 - یاسمن مسلمان: باید حمل و نقل عمومی فعال و تقویت بشه
1 Mar 22:44 - یاسمن مسلمان: تو آمریکا بیشتر از یک هست ولی
1 Mar 22:44 - احسان امینی: دوستان به نظرم باید برای پارکینگ ارزش افزوده ایجاد بشه..ینی پارکینگ هم سود داشته باشه...میشه؟
1 Mar 22:44 - امیر رضا یونجی: خیلی از نقاط شهر هست دسترسی حمل و نقل عمومیش معیوبه اره این یعنی نیاز ب ماشین
1 Mar 22:44 - محسن زارع جدی: اتفاقا چند سال پیش سازمان ترافیک لایحه ای رو تنظیم کرد با مضمونی که دوستمون اشاره کردند، یعنی هر ماشین یه جای پارک اما محقق نشد
1 Mar 22:45 - محسن زارع جدی: تو ژاپن سیستم به چه شکله؟
1 Mar 22:45 - محسن زارع جدی: کسی قوانین سایر کشورها و تجارب اونها رو در این خصوص می دونه؟
1 Mar 22:46 - یاسمن مسلمان: من میدونم که مالکیت خودرو در آمریکا بیشتر از یک هست
1 Mar 22:46 - یاسمن مسلمان: به ازای هر نفر
1 Mar 22:46 - یونس آرین نژاد: دوستان یک سوال دارم چرا ماها خودمان دور میزنیم .شما موافقین با پارکینگ در محدوده شهر به چه میزان به اندازه مالکین ان منطقه یا برای انهایی سفر می کنند باشه؟
1 Mar 22:46 - محسن زارع جدی: خوب وضعیت پارکینگ در آمریکا به چه شکله؟
1 Mar 22:47 - کریم باقری: مشکل ترافیک با تامین پارکینگ در مرکز شهر بدتر می شه لازم است که به فکر مدیریت سفر در مبدا باشیم، مدیریت زمان انجام بدیم و ....
1 Mar 22:47 - امیر رضا یونجی: برای اینکه سیستم شهریشون غیر متمرکزه خیلی ویلا یی دارن
1 Mar 22:47 - مهدی لشکری: تو ژاپن برای خرید وسیله نقلیه شرط اینه کهباید پارکینگ اختصاصی اون رو تامین کنن
1 Mar 22:47 - مژده باستانی: تو اروپا انقدر هزینه تردد با ماشین شخصی زیاده که حمل ونقل عمومی غالب برعکس امریکا
1 Mar 22:47 - رضا شهبا: +
1 Mar 22:47 - محسن زارع جدی: هدف پارکینگ های اختصاصی تامین پارکینگ در مقصد نیس، بلکه هدف پارک در مبدا
1 Mar 22:48 - محسن زارع جدی: بنابرای سفر تاثیری در اونها نداره
1 Mar 22:48 - یونس آرین نژاد: دوستان شما دلیل عمده سفر به شهر را چه میدانید ؟تا پاسخ سوالات شما را هم بدهم
1 Mar 22:48 - آیدا نعمت الهی: کار
1 Mar 22:48 - امیر رضا یونجی: سفر به شهر یا سفر درون شهری⸮
2 Mar 10:47 - Abbas Riazat: الان در بافت های فرسوده خانه هایی با کیفیت بسیار پایین هستند که می توان آنها را تجمیع و با معماری خاصی آنها به واحد های آپارتمانی تبدیل کرد ولی نباید بلند مرتبه سازی صورت بگیرد بلکه شهرداری باید هزینه تامین پارکینگ در زیر زمین را تامین کند تا هم بتواند پارکینگ آن واحد ها را تامین کند و هم پارکینگ خانه های دیگر را . شهرداری می تواند مالکیت این پارکینگ ها را به همان واحد ها بدهد ولی اجازه اجاره آنها را به ساکنین محل داشته باشد . پس باید شهرداری هزینه ساخت زیر زمین را بر عهده بگیرد و مالکین هزینه ساخت روی زمین را بدهند
1 Mar 22:48 - مژده باستانی: پارکینک مثل مسکن عمل میکنه 100درصد بهبود نمیده مشکل با تامین پارکینگ کامل حل نمیشه
1 Mar 22:49 - داود کریمزاده: این نوع پارکینگ ها در ژاپن به نظر بیشتر در مناطق تجاری و مرکزی شهر ایجاد شده. ساختمان های ژاپن پارکینگ اختصاصی برای چتر هم توی ضوابطشون تعریف شده چه برسه به اتومبیل
1 Mar 22:50 - آیدا نعمت الهی: جناب ریاضت در شیراز، خانه های فرسوده خود به پارکینگ تبدیل شده ان
2 Mar 10:49 - Abbas Riazat: ?
1 Mar 22:51 - یونس آرین نژاد: دوستان همه حرفهایتان درست است اما امار گیری کنید که دوستان با پارکینگ در محدوده شهر موافقند بعد صحبت کنیم در موردش.
1 Mar 22:51 - آیدا نعمت الهی: بافت کنار بازار وکیل کاملا پر از خونه هایی هست که کردن پارکینگ عمومی
2 Mar 10:50 - Abbas Riazat: منظورتون چیه از پارکینگ در محدوده شهر؟
1 Mar 22:52 - محسن زارع جدی: سیاستی که شما می فرمایید، با افزایش عرضه تقاضا بیشتر میشه درسته
اما پارکینگ اختصاصی پارکینگیه که برای رفع نیاز موجود باید احداث بشه
1 Mar 22:52 - امیر رضا یونجی: پارکینگ خارج محدوده شهر که نداریم
1 Mar 22:52 - یونس آرین نژاد: همین پارکینگ های خصوصی
1 Mar 22:52 - حسین شیرازی: متاسفانه بافت تاریخی کنار بازار تخریب کردن و به پارکینگ عمومی تبدیل شده
1 Mar 22:52 - محسن زارع جدی: تا خیل عظیمی از خودرهایی که در طول شبانه رو باید در پارکینگ باشه، سطح معابر رو اشغال کردن
1 Mar 22:52 - احسان امینی: پارکینگ داخل و خارج شهر ینی چی؟
1 Mar 22:53 - یونس آرین نژاد: منظورتون با چه شخصی است
1 Mar 22:54 - آیدا نعمت الهی: چه کسی پاسخگوست؟!
1 Mar 22:54 - احسان امینی: یه دوستی گفتن پارکینگ در محدوده شهر
1 Mar 22:54 - آیدا نعمت الهی: این پارکینگ خارج از شهر یعنی چی؟
1 Mar 22:54 - یونس آرین نژاد: بله بافت مرکزی گفتم
1 Mar 22:54 - آیدا نعمت الهی: ترمینال ها؟!
1 Mar 22:55 - محسن زارع جدی: شاید منظور دوستمون پارکینگ در محدوده مرکزی شهر بوده
1 Mar 22:55 - احسان امینی: اها محدوده مرکزی
1 Mar 22:55 - محسن زارع جدی: ترمینالها جز پارک سوارها می تونن باشن
1 Mar 22:55 - داود کریمزاده: این نوع سیاست در مقطع فعلی میتونه مفید باشه ولی چاره کار در برنامه ریزی صحیح کاربری زمین و بارگذاری بهینه شبکه حمل و نقلی میباشد.
1 Mar 22:56 - امیر رضا یونجی: این بستگی به سیاست مدیریت شهری داره که بخواد ماشینارو بکشونه مرکز شهر یا نه
1 Mar 22:56 - احسان امینی: من با اینکه شهرسازی خوندم ولی هم دوس دارم خودم ماشین داشته باشم هم با ماشینم راحت برم تو حیاط خونم
1 Mar 22:56 - محسن زارع جدی: مدیریت شهری علاقه ای به جذب وسایل نقلیه به مرکز شهر نداره
چون در اون صورت محدوده طرح ترافیک ایجادنمی کرد
1 Mar 22:57 - احسان امینی: به نظرم باید ریشه ای تر کار کرد
1 Mar 22:57 - یونس آرین نژاد: بافت محدوده شهر به دلیل قدیمی بودن ان به صورت متراکم و فشرده ایجاد شده پس پارکینگ معنی ندارد جز تشویق مردم ان منطقه مناطق دیگر جهت سفر با وسایل نقلیه خود
1 Mar 22:57 - نیلوفر بلوردی: موافقم جناب اقای زارع
1 Mar 22:57 - محسن زارع جدی: آقای امینی یکی از مشکلات ما همینه که ما علاقه ای نداریم ماشینمون رو ۲۵۰ متر اونطرف تر پارک کنیم
حتی در یه پارکینگ مسقفی که نگهبان داره و مال خودمونه
1 Mar 22:58 - امیر رضا یونجی: احسان خان شما اگر یک کارمند باشید علاقه دارید هر روز مسیر تکراری و بی نوسان رو با ماشین شخصی برید⸮ مترو اتوبوس تاکسی استفاده نمیکنید⸮
1 Mar 22:58 - داود کریمزاده: به عنوان مثال برای کاربری های نظیر درمانگاه مدرسه .. در بافت فرسوده که رتبه جذب سفر بالای داره نمیتونه چاره ساز باسه
1 Mar 22:58 - محسن زارع جدی: و فرهنگسازی این مساله، به عنوان یکی از چالش های پیش روی ماست
2 Mar 10:56 - Abbas Riazat: این مشخص است که باید ادارات و مراکز در نقاط مختلف شهر توزیع شود . در زمان قدیم یک سیاست خوبی که وجود داشت این بود که مثلا اگر پالایگاه ایجاد میکردند در کنار ان شهرک مخصوص کارکنان پالایشگاه ایجاد میکردند و این سفر های درون شهری را بسیار کاهش میداد
1 Mar 22:59 - مژده باستانی: جانمایی کاربری های مهم غلطه تو شهر
1 Mar 23:00 - محسن زارع جدی: جناب باقری شما امشب ساکتید
از تجربیات شهر خودتون به ما بگید لطفا
1 Mar 23:00 - You added مهدی
1 Mar 23:00 - یاسمن مسلمان: مهندس ریاضت با این مورد شهرک های خاص مخالفم
اختلاف فرهنگی و طبقاتی شدیدی ایجاد میکنه
1 Mar 23:00 - احسان امینی: ۲۰۰ متر مساله ای نیست ولی بیشتر از دو سه دیقه راه تا خونه باشه فکر نمیکنم مردم استقبال کنن
نه امیررضا اتفاقا من خیلی از حمل و نقل عمومی استفاده میکنم ولی اگر قرار باشه از ماشین شخصی استفاده کنم ترجیح میدم استفادش برام راحت باشه
1 Mar 23:00 - امیر رضا یونجی: ببینید اگر نصف مناطق مرکزی شهر هم بشه پارکینگ بازم اونحا همیشه ترافیکه ! هر چی بیشتر جا بدی بیشتر مردم ماشین میارن چون همه دوست دارن مثلا خریدشون رو بزارن تو ماشینشون
1 Mar 23:00 - محسن زارع جدی: هر کدوم از دوستان از شهرهایی که در اون ساکن هستند در این خصوص تجاربشون رو مطرح کنن
1 Mar 23:01 - یاسمن مسلمان: این موضوع شهرک های خاص معضلات زیادی داره
1 Mar 23:01 - یونس آرین نژاد: دوستان من که نمیدونم چی بگویم تمام این سوالات فقط جهت بیشتر شدن شکیات خودمان است مرکز شهر باید ممنوعیت و افزایش مالیات است که باعث سفر این منطقه به اطراف شهر می شود.
1 Mar 23:01 - احسان امینی: من ساکن شهر جدیدم اینجا با توجه به نوع طراحیش مشکل ترافیک و پارکینگ وجود نداره
2 Mar 11:00 - Abbas Riazat: بله شهرک ها مشکل ترافیک را حل میکنه ولی مشکلات جدید ایجاد میکنه
1 Mar 23:02 - محسن زارع جدی: ممنون اقای امینی
1 Mar 23:02 - یونس آرین نژاد: اینجا مرکز شهر شهرداری وجود داره که باعث جزب بالای سفر و بدون هیچ گونه پارکینگ
1 Mar 23:02 - داود کریمزاده: معضل ترافیک دوستان به نظر فرهنگی هستش تا کالبدی. پس استراتژی هامون هم باید همسو باین واقعیت باشه
1 Mar 23:03 - محسن زارع جدی: منظورتون رو واضح تر می فرمایید
1 Mar 23:03 - محسن زارع جدی: لطفا
1 Mar 23:03 - یاسمن مسلمان: سفرهای درون شهری باید با حمل و نقل عمومی باشه
1 Mar 23:03 - داود کریمزاده: مالکیت اتومبیل یک ارزش محسوب میشه 2
1 Mar 23:04 - یاسمن مسلمان: اول تقویت حمل و نقل عمومی
2 Mar 11:02 - Abbas Riazat: خوبی شهرک ها این بود که کارکنان یک اداره توسط سرویس جابجا می شدند و این ترافیک زیاید را کاهش میداد الان هر اداره متوسط حداقل 1500 کارمند داره فرض کنید حداقل 100 نف راز این کارمندان ماشین بیارند
1 Mar 23:04 - مژده باستانی: همه هم ماشین میارن
1 Mar 23:05 - امیر رضا یونجی: ببینید الانژهمدان که طرح شهرشو شاید همه دیده باشید تو کتابا بازار شهر دقیقا تو مرکز شهر هست مرکز شهر همدانم بخاطر طرح قطاعی دقیقا منطبق هست بر مرکز نقشه شهر. شش خیابان ار این میدان مرکزی منشعب میشه و شالوده کل شهر رو تشکیل میده . تمام این 6 خیابان سالهاست شامل طرخ ترافیکی هست و ماشین شخصی راه نمیدن ولی بازم تو ساعات پیک حتی تاکسی ها هم نمیرن میدان امام چون اونجا قیامت از عابر و ماشین . حالا اومدن ی سری پارکینگ طبقاتی احداث کردن حوالی این میدان ولی انگار نه انگار چون اگه تمام مرکز بشه پارکینگ بازم ماشینای بیشتری میاد اونجا
1 Mar 23:05 - نوذری: سلام. به نظر من اگه مراکز خدمات دهنده مثل مراکز فروش درمانگاه ها فضا های سبز و کلا هر نوع کاربری که باعث خروج شهروند از محله خود به مرکز شهر جهت رفع آن میشود به طور یکنواخت و با رعایت عدالت اجتماعی در سطح شهر توزیع شوند بسیاری از مشکلات ترافیکی حداقل در شهرهای متوسط حل خواهد شد.
1 Mar 23:05 - محسن زارع جدی: ببینید دوستان حمل و نقل همگانی و کاهش سفرهای درون شهری و بسیاری دیگه از راهکاریهای ترافیکیه دیگه درسته اما در خصوص موضوع پارکینگ های اختصاصی صدق نمی کنه
شهر تهران با کسری ۶۹۰ واحد پارکینگ اختصاصی که باید در املاک شخصی مردم تامین می شد و نشده مواجه
همین کسری شده معضل برای بافت های شهری به ویژه بافت فرسوده
الان راه حل چیه؟
1 Mar 23:06 - داود کریمزاده: خرید کردن با اتومبیل .، گذران اوقات فراغت با اتومبیل . اتومبیل وسیله شده که تنها کاربردش حمل ونقل نیست بلکه تفربح خرید کار و... به اون بستگی پیدا کرده
1 Mar 23:06 - یونس آرین نژاد: دوستان شب خوش.با این موضوع پراکندگی به صورت مساوی موافقم.
1 Mar 23:06 - مهدی لشکری: تا زمانی که مالکیت ماشین یه ارزشه، کسی از حمل و نقل عمومی استفاده نمیکنه
1 Mar 23:07 - امیر رضا یونجی: دانشگاه ازاده همدان ی جووی داشت کسی اتوبوس سوار میشد مسخره میشد!!!
2 Mar 11:05 - Abbas Riazat: IMG-20150301-WA0094.jpg (file attached)
1 Mar 23:09 - مهدی آراسته نسب: 0947
1 Mar 23:09 - مژده باستانی: باید سیاست ها به سمتی بره که مثل اروپا صرف نداشته باشه با ماشین تردد کرد...تا استفاده از حمل ونقل عمومی زیاد بشه همین عامل به مرور ترافیک رو کم میکنه
2 Mar 11:07 - Abbas Riazat: حمل و نقل عمومی ما بسیار ضعیف است حداقل در تهران
1 Mar 23:09 - یاسمن مسلمان: در تمام ایران
1 Mar 23:09 - مژده باستانی: فقط جو دانشگاه آزاد اینطوریه??
1 Mar 23:09 - امیر رضا یونجی: تهران بابا خوبه مهندس ریاضت
1 Mar 23:09 - امیر رضا یونجی: همون بی آر تی نعمت واسه شما
2 Mar 11:08 - Abbas Riazat: تهران خوبه؟
2 Mar 11:08 - Abbas Riazat: نمیشه سوار شد که
1 Mar 23:10 - امیر رضا یونجی: یا مترو
1 Mar 23:10 - نوذری: از دلایل ناموفق بودن سیستم حمل و نقل عمومی جا نیفتادن فرهنگ آن، عدم رعایت نظم و به موقع رسیدن در ایستگاه ها و ....میباشد
1 Mar 23:10 - امیر رضا یونجی: هیچ شهری انقدر بهش توجه نشده که تهران شده
1 Mar 23:10 - مهدی لشکری: کیفیتش هم پایینه
2 Mar 11:09 - Abbas Riazat: اگر بتونی سالم از خیایان رد بشی تا به ایستگاه بی آر تی برسی و اگر شانس بیاری راننده بی ار تی بهت نزنه و بری تو استگاه و اگر شانس بیاری و به اتوبوسی که پر از آدم هست برسی شاید بتونی با لباس پر از چروک بری سر کار
1 Mar 23:11 - یاسمن مسلمان: تاکسی حمل و نقل عمومی نیست تو اغلب نقاط دنیا

اتوبوس مترو به عنوان حمل و نقل عمومی مطرح هست

افزایش ظرفیت
کاهش زمان تاخیر
1 Mar 23:11 - مهدی آراسته نسب: موضوع فرهنگ استفاده نیست
1 Mar 23:11 - مهدی آراسته نسب: خدمات ضعیفه
1 Mar 23:11 - مژده باستانی: آره ولی انقدر خدمات و کیفیت حمل ونقل پایینه تو ایران بیشتر وقت آدمو میگیره تا به مقصد برسونه صرف با همون ماشین شخصی
1 Mar 23:12 - Hosna: تهران هم قطب همه چیز ایران هست مثل کشور های دیگه نیست که هر شهری قطب یه چیز خاص باشه
1 Mar 23:12 - داود کریمزاده: راهکار به این سادگی بدست نمیاد باید سیاست های تلفیقی کوتاه مدت و بلند مدت در قالب یک طرح چشم انداز ترافیکی مطرح بشه معضل کنونی کسری پارکینگ رو مشخصا این نوع پارکینگ ها میتونن تا حدی بر طرف سازند البته با همکاری ذینفعان اصلی. اما بطور کلی برای اینکه دیگه قبل از درمان پیشگیری کنیم فرهنگ سازی و بویژه ICT میتونه راهگشا باشه.
1 Mar 23:12 - یاسمن مسلمان: مهندس ریاضت آخه BRT ها مون هم BRT نیست
1 Mar 23:12 - مهدی آراسته نسب: کیفیت حمل و نقل عمومی پایینه
1 Mar 23:12 - امیر رضا یونجی: اره اینو قبول دارم مهندس راست میگی تهران خیلی جمعیتش زیاده
1 Mar 23:13 - یاسمن مسلمان: BRT راهکار کوتاه مدت مترو و قطار شهری هست
1 Mar 23:14 - Hosna: همین مترو تهران سر سیل سال نود و یک سه تا ایستگاهش خراب شد، آزادی و معین و یکی دیگه
1 Mar 23:15 - یاسمن مسلمان: نباید هیچ مانعی سر راهش باشه
1 Mar 23:15 - نوذری: یکی از پیشنهاداتی که چند روز پیش در مجلس توسط یکی از نمایندگان مطرح شد ولی متاسفانه رای نیاورد و تصویب نشد و میتوانست به بهبود مشکل ترافیک کمک زیادی میکرد این بود که ماشین رو ارزان به مصرف کننده بفروشن در عوض سوخت رو به اندازه اروپا گرون کنن که هم باعث جلوگیری از قاچاق سوخت میشه و هم مشکل ترافیک و استفاده از خودروهای تک سرنشین خیلی کم میشه
1 Mar 23:15 - یاسمن مسلمان: BRT رو عرض میکنم
2 Mar 11:12 - Abbas Riazat: IMG-20150301-WA0095.jpg (file attached)
1 Mar 23:15 - امیر رضا یونجی: بازم همینکه شما خط ویژه و ی سری امکانات دیگه دارید نسبت ب بقیه شهرا جهان اول حساب میشید اینجا ی آمبولانس تا بیاد از خیابان پاستور 12 متری بیاد بیرون طرف ب رحمت خدا رفته
1 Mar 23:16 - پگاه مساجدی: Kheili khandedare ke tu metro masule hol dadan be manzure bastane dar darim..
1 Mar 23:16 - مهدی آراسته نسب: نگاه ما باید به ترافیک مدیریتی بشه
به جای نگاه مهندسی
1 Mar 23:16 - مژده باستانی: خداییش جا نداره سوار شه!!???
1 Mar 23:17 - مژده باستانی: برعکس مترو مشهد دیشب سوار شده بودم کلا با من3نفر بودن?
1 Mar 23:17 - امیر رضا یونجی: ?
1 Mar 23:18 - پگاه مساجدی: Vagonha kheili kame
1 Mar 23:18 - مژده باستانی: اینکه یه مترو مسیرهای اصلی و مهم تحت پوشش نمیده خودش پایین میاره کیفیت حمل ونقل عمومی رو
2 Mar 11:17 - Abbas Riazat: متروی مشهد خیلی خلوته باید ببینم چکار کردن که ینقدر خلوته که حتی وقتی قطار توقف میکنه برای باز کردن درب های قطار باید یک کلید را فشار بدیم تا باز بشه
1 Mar 23:19 - پگاه مساجدی: Jedan?
1 Mar 23:19 - نوذری: مترو مشکل ترافیک را در دراز مدت حل میکنه!
1 Mar 23:19 - پگاه مساجدی: Yeki az moshkelate inja,ineke,mahale kar va sokunat fasele dare
1 Mar 23:20 - مژده باستانی: جدا چرا اینطوریه...استقبال آخه انقدر کم?
1 Mar 23:20 - محسن زارع جدی: دوستان ممنون از تبادل تجاربتون
من هم اجازه می خواستم از خدمتتون مرخص بشم
شب بر همگی خوش
1 Mar 23:22 - نوذری: توی مشهد شاید هنوز فرهنگش جا نیفتاده!
2 Mar 11:21 - Abbas Riazat: IMG-20150301-WA0096.jpg (file attached)
1 Mar 23:24 - Abbas Riazat: جناب زارع ممنون از شما
1 Mar 23:24 - نوذری: بعضی از افراد خصوصا افراد مسن در شهرهای که مترو تازه ایجاد شده یکی از دلایل استفاده نکردن از مترو رو احساس خفگی در زیر زمین و درون مترو بیان میکنن!!!
1 Mar 23:24 - مژده باستانی: نه اینطوری نیست اتفاقا
1 Mar 23:24 - Abbas Riazat: مترو ها هواساز داره
1 Mar 23:25 - مژده باستانی: مترو مشهد کل مسیرهای مهمو پوشش نمیده یه دلیلش فکر میکنم اینه
1 Mar 23:25 - نوذری: میدونم جانیفتاده هنوز
1 Mar 23:25 - مهدی آراسته نسب: فکر کنم در تهران هم بیشتر از اینکه فرهنگ متروسواری جابیفته، مردم مجبورن از مترو استفاده کنن وگرنه به هیچ کارشون نمیرسن!
1 Mar 23:26 - یونس آرین نژاد: دوستان ببخشید فکر می کنم شما اشتباه فکر می کنید یعنی نمی یامدم
1 Mar 23:26 - Hosna: واقعا درسته مهندس آراسته
1 Mar 23:26 - یونس آرین نژاد: مشهد قطار شهری هست
2 Mar 11:24 - Abbas Riazat: دوستان لطفا ایده های خود را برای پارکینگ های اختصاصی در مرکز شهر و یا در بافت های فروده بفرمایید
1 Mar 23:26 - نوذری: حتی چندروز پیش تلویزیون یه برنامه نشون میداد در مورد استفاده نکردن از پل های هوایی و زیر گذر عابر پیاده . که علت استفاده نکردن از زیر گذر رو همین موضوع رو میگفتن!
1 Mar 23:26 - یاسمن مسلمان: اگر شعار و پز احترام به طبیعت جا بیفته بهترین تبلیغ برای استفاده از حمل و نقل عمومی هست
1 Mar 23:27 - یاسمن مسلمان: و تبلیغات از کویکی
1 Mar 23:27 - یاسمن مسلمان: کودکی
1 Mar 23:28 - یاسمن مسلمان: دوستان تبلیغات
Travel together رو حتما ببینید
1 Mar 23:28 - یاسمن مسلمان: تبلیغ حمل و نقل عمومی
بسیار تاثیر گذار
1 Mar 23:28 - Hosna: زیر گذر ولیعصر که عالیه، البته مجبورن ازش استفاده کنن
1 Mar 23:30 - مهدی آراسته نسب: من مخالفم
1 Mar 23:31 - Hosna: البته منظورم عالی از جهت استفاده ی مردم بود که اونم گفتم به خاطر اجبار استفاده هست
1 Mar 23:32 - پگاه مساجدی: Ali nist,masaleye malulin tavajoh nashode
1 Mar 23:32 - پگاه مساجدی: Azunvar narde keshidan ta koja...aslan khub nist
1 Mar 23:33 - نوذری: با توجه به اینکه اکثر مناطق مرکزی شهر که ترافیک سنگین دارن بافت فرسوده هستن و قیمتشون هم برای خرید توسط شهرداری و تغییر کاربری به پارکینگ زیاد هست بهترین روش زدودن مرکز شهر از مراکز خدمات دهنده ی ترافیک زا می باشد. یا مجلس مصوبه ای تصویب کند که مثلا 20 درصد از عوارض دریافتی در اتوبان های کشور برای ایجاد پارکینگ در بافت های فرسوده اختصاص یابد
1 Mar 23:33 - Abbas Riazat: زیر گذر ولی عصر خوانایی ندارد
1 Mar 23:33 - مهدی آراسته نسب: یک سوال خدمت دوستان دارم
تمام مباحثی که ما در حوزه مدیریت شهری بحث می کنیم، هدفش چیه؟
1 Mar 23:35 - نوذری: بهبود وضعیت شهری و رفاه شهروندان....
1 Mar 23:35 - مهدی آراسته نسب: آفرین
1 Mar 23:36 - Abbas Riazat: هدف هماهنگی منابع با امکانات فعلی برای زندگی شهری است
1 Mar 23:36 - پگاه مساجدی: Afzayeshe agahi....
1 Mar 23:37 - مهدی آراسته نسب: حالا به نظر شما موضوعاتی مثل زیرگذرها یا رو گذرهای عابرپیاده یا ساخت بزرگراهها برای آسایش انسان هاست؟
1 Mar 23:37 - نوذری: تمام برنامه ها در تمام جاها هدفش افزایش رفاه جامعه بشری است !
1 Mar 23:38 - پگاه مساجدی: Bale,imeni zir shakhei az refahe
1 Mar 23:38 - نوذری: شما فک کن نباشن بعد تجسم کن چه میشه؟!
1 Mar 23:38 - نوذری: به هر حال بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد!
1 Mar 23:38 - مهدی آراسته نسب: درسته ولی نا امنی از کجا اومده؟
1 Mar 23:39 - پگاه مساجدی: Az afzayeshe manabee asib resan
1 Mar 23:39 - نوذری: منظورتون از نا امنی دقیقا چیه؟
1 Mar 23:40 - You added نوید ربانی
1 Mar 23:40 - مهدی آراسته نسب: مواردی که در بالا ذکر کردم همه برای آسایش ماشین ها انجام شده و میشه نه آسایش انسانها
1 Mar 23:40 - Hosna: خود ماشین هم برای آسایش انسان اختراع شد
1 Mar 23:41 - مینو توکلی زاده:
1 Mar 23:41 - نوذری: ماشین ها هم جهت آسایش انسانها ایجاد شده اند
1 Mar 23:41 - مهدی آراسته نسب: فکر نکنم هیچکدوم از دوستان از اینکه از 60 تا پله پل عابر بالا و پایین بره احساس آسایش کنه!
1 Mar 23:41 - پگاه مساجدی: Asayesh na imeni
1 Mar 23:42 - نوذری: خب فعلا طراحی شهری اینجوریه!
1 Mar 23:42 - نوذری: برای معلولین و افراد مسن واقعا سخته
1 Mar 23:43 - پگاه مساجدی: Malulin k kheili bade,bainke emkanatesham hast,ama modiriate eshtebah,estefadaro na momken karde
1 Mar 23:43 - نوذری: پیشنهاد شما اینه که پل عابر پیاده و زیر گذر نباشه؟!
1 Mar 23:43 - نوذری: چی بجاش بزارن؟
1 Mar 23:43 - پگاه مساجدی: Metro ,brt,hame estandard haye lazem ro datlran.ama ramp estefade nashode
1 Mar 23:44 - مینو توکلی زاده: توی اهواز از مردم خواستن خودشون منازلشونو تبدیل به پارکینگ کنن در مرکز شهر یه سری تسلیهاتم شهرداری در نظر گرفته
1 Mar 23:44 - مهدی آراسته نسب: به نظر من ریشه بسیاری از مشکلات ما در حوزه مدیریت شهری و بسیاری از حوزه های دیگه همین نگاه غلطه
به قول معروف سوراخ دعا رو گم کردیم
1 Mar 23:45 - مهدی آراسته نسب: تسلیحات?!
1 Mar 23:45 - مینو توکلی زاده: چون خیلی کمبود پارکینگ دارن اما این خیابونای کم عرض بازم ظرفیت این تعداد ماشینو نداره
1 Mar 23:46 - نوذری: در اینکه مدیریت شهری مشکل دارد شکی نیست ولی به نظر من ما قانون های خوبی داریم ولی بدیش اینه که اجرا نمیشن یا دور زده میشن. مثلا از هر لیتر بنزینی که در هر شهر فروخته میشه 20درصدش پولش مال شهرداریه جهت ایجاد فضای سبز و... ولی بهش نمیدن این پول رو
1 Mar 23:47 - مهدی آراسته نسب: این 20 درصد کدوم قانونه؟
1 Mar 23:47 - نوید ربانی: Kolan ta zamani k vaze shar va tasmimatesh baraye manafe shakhsi tasmim gire beshe vazemon haminjoore k mibinid o bishtar az y dehate aghab monde nmishe in kermano negah kard
1 Mar 23:47 - نوذری: یکی از اساتید گفت دقیقا بندش رو نمیدونم
1 Mar 23:48 - مهدی آراسته نسب: اگر امکان داره بپرسید و بگید
1 Mar 23:49 - نوذری: باشه ان شاء الله
1 Mar 23:50 - مهدی آراسته نسب: ممنون?
1 Mar 23:50 - Abbas Riazat: دوستان اگر موافق باشید جلسه را به اتمام برسونیم
1 Mar 23:50 - نوذری: http://www.yjc.ir/fa/news/4886144/%D8%A7...8%A8%D8%AF
1 Mar 23:51 - نوذری: اینجا توی این لینک نوشته سهم شهرداری تهران از بنزین پرداخت نمی شود
1 Mar 23:51 - مهندس مشهدی زاده: واقعا خسته نباشید. عالی بود. من که عقب مانده بود م
1 Mar 23:52 - رضا شهبا: مطالب واقعا عالی بودن. خسته نباشید
1 Mar 23:52 - Abbas Riazat: استاد عزیز سلام
1 Mar 23:52 - نوذری: توی گوگل سرچ کنید سهم شهرداری از فروش بنزین. خودش میاد
1 Mar 23:53 - Abbas Riazat: مطمین باشید شما استاد گرامی جلوتر از همه ما هستید و خواهید بود و زحماتی که برای ما کشیدید را فراموش نمیکنیم
1 Mar 23:54 - Abbas Riazat: دوستان عزی
1 Mar 23:54 - Abbas Riazat: عزیز
1 Mar 23:54 - Abbas Riazat: با اجازه استاد مشهدی زاده حضور خودتان را در جلسه اعلام کنید
1 Mar 23:55 - Abbas Riazat: +
1 Mar 23:55 - مهندس مشهدی زاده: سلام. سپاس
1 Mar 23:55 - رضا شهبا: +
1 Mar 23:56 - مهدی آراسته نسب: در شهر ما در یکی از خیابونها تمام چراغ قرمزها رو تبدیل به دوربرگردون کردن که ماشینها راحت تر تردد کنند
با اینکار عابرین پیاده برای عبور از خیابون به دردسر افتادن و کسی به این موضوع فکر نکرده بود
1 Mar 23:57 - You added ناهید
1 Mar 23:58 - سارا موسوی: + خدا قوت بچه ها
1 Mar 23:58 - Abbas Riazat: دوستان همگی خسته نباشید
1 Mar 23:59 - مژده باستانی: سلام استاد باعث افتخاره با شما هستیم
+
1 Mar 23:59 - مهندس مشهدی زاده: سلام. سپاس
2 Mar 00:00 - Abbas Riazat: ساعت 12
2 Mar 00:00 - Abbas Riazat: ختم جلسه
2 Mar 00:01 - Abbas Riazat: --------------


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
                       

.txt   WhatsApp Chat with trafic-2.txt (اندازه: 156/16 KB / تعداد دفعات دریافت: 31)
همه با هم برای پیشرفت پایدار شهرسازی تلاش کنیم......
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: