تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : جلسه کارگروه ترافیک موضوع حمل و نقل عمومی - دو شنبه شب 94/01/24

#1
13 Apr 23:00 - ماهک پرویزی 2: دوستان عزیز لطفا حاضری بزنیم
13 Apr 23:00 - ماهک پرویزی 2:
13 Apr 23:01 - افشار حبیبی: +
13 Apr 23:02 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: +
13 Apr 23:02 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: سلام
13 Apr 23:04 - ناهید حجتی: +
13 Apr 23:04 - حسین شیرازی: +
13 Apr 23:04 - عباس ریاضت: +
13 Apr 23:04 - مهدی سلیمانی: +
13 Apr 23:05 - مریم مختاری: +
13 Apr 23:05 - Karami: +
13 Apr 23:06 - ماهک پرویزی 2: خب دوستانی که حاضرند امیدوارم دست پر اماده باشند
13 Apr 23:07 - You added R
13 Apr 23:07 - Karami: به طور خلاصه تا این جا کاملا درست گفته شده دوچرخه و حمل ونقل عمومی و تا حد امکان کاهش ماشین های تک سرنشین
13 Apr 23:09 - مینو توکلی زاده: +
13 Apr 23:09 - Karami: دوچرخه بدون مسیر ویژه به جای راه حل به راه کشنده تبدیل می شود.و در این هوای آلوده بسیار بدتر
13 Apr 23:09 - ماهک پرویزی 2: خب یکی از نقاط ضعف و چشمگیر استفاده از دوچرخه در ایران برای بانوان
13 Apr 23:09 - ماهک پرویزی 2: و هدم کارایی ان برای بانوان است
13 Apr 23:10 - Karami: زیباترین راه حل استفاده از دوچرخه زمانی است که اولا زیرساخت آن طراحی شود
13 Apr 23:10 - Karami: دوما مسیر های مختلف با وسایل متنوع اماده گردد
13 Apr 23:10 - عباس ریاضت: تهدید:عدم طراحی مسیر ایمن برای دوچرخه
13 Apr 23:11 - Karami: که کاربر بتواند در صورت نیاز دوچرخه را به وسیله دیگر مثلا اتوبوس تغییر دهد در میانه راه
13 Apr 23:12 - مینو توکلی زاده: من فکر میکننم در حد مسیر های محله ای شروع ب فعالیت بکنه تا کم کم بین مردم رواج پیدا کنه مسیر های درون ناحیه ای
13 Apr 23:12 - Karami: حال فرض بر اینکه مسیر های هم تراز و افقی به دوچرخه ان هم با مسیر ایمن و با عدالت اجتماعی مجهز شود
13 Apr 23:12 - مینو توکلی زاده: هم امکان طراحیش راحت تره هم کاراتره
13 Apr 23:13 - Karami: باید برای مسیر های شمالی جنوبی و طولانی و خاص وسایل عومی با توجه به بودجه توسعه داد
13 Apr 23:13 - Karami: اگر امکان بود و کلان شهر مترو و ...
13 Apr 23:14 - Karami: اما تهدید بزرگ سیستم مترو و BRT این است که فواصل حرکتی طولانی است
13 Apr 23:15 - Karami: سرویس دهی ضعف دارد و بویژه در مورد اتوبوس برنامه ریری زمانی نمی توان کرد
13 Apr 23:15 - ماهک پرویزی 2: <Media omitted>
13 Apr 23:15 - ماهک پرویزی 2: <Media omitted>
13 Apr 23:15 - ماهک پرویزی 2: <Media omitted>
13 Apr 23:15 - مینو توکلی زاده: فکر میکنم ارل باید مردم با این وسیله اشتی کنند
ب صورت گام ب گام مانند اسفاده در پارک ها ب صورت رایگان وبعد مسابقه دوچرخه سواری در محله ها وبین مناطق سپس در سطح شهر گسترشش داد
13 Apr 23:15 - ماهک پرویزی 2: <Media omitted>
13 Apr 23:15 - Karami: در کنار ان همین فواصل طولانی شلوغی بد به دنبال دارد
13 Apr 23:16 - ماهک پرویزی 2: يكي از طولاني ترين و زيباترين مسيرهاي دوچرخه سواري كشور در جزيره كيش قرار دارد. سرتاسر اين مسير 51 كيلومتري كاملا مستقل از مسيرهاي اتومبيل رو بوده و بخش اصلي آن به موازات جاده جهان، در حاشيه نوار ساحلي احداث شده است.


در ايستگاه‌هاي ويژه به علاقمندان دوچرخه كرايه مي‌دهند. اين ايستگاه‌ها در بخش‌هاي مختلف جزيره مانند اسکله تفريحي و جنب بازار مرجان وجود دارد و به وسيله بخش خصوصي اداره مي شود.


طبيعت بكر جزيره در بخش هاي جنوبي و غربي جزيره با چشم اندازهاي زيبايي از دريا، سواحل، بوستان ها، نخلستان ها و پوشش گياهي در دسترس همگان است. حركت با دوچرخه در مسير ويژه، اين امكان را به گردشگران مي دهد كه با سرعت كم و در سكوت اين چشم اندازهاي طبيعي را تماشا كنند
13 Apr 23:16 - ماهک پرویزی 2: <Media omitted>
13 Apr 23:18 - مینو توکلی زاده: البته بیشتر جنبه تفریحی.دارن این مسیرها وجاذبه بالایی دارن برای توریست ها که شهر رو ببینن
13 Apr 23:18 - Karami: در کشورهای دیگر شما در شلوغ ترین حالت ممکن در مترو و اتوبوس با افراد دیگر تماس نداری و حریم شخصی شما حفظ می شود
13 Apr 23:18 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: ??
13 Apr 23:18 - محمد بنت میم: سلام
+
13 Apr 23:18 - ماهک پرویزی 2: پس میشه گفت یه فرصت محسوب میشه
13 Apr 23:19 - Karami: اما در ایران برای پاره نشدن لباس در ساعاتی از روز استفاده از وسایدل عمومی اکیدا توصیه نمی شود
13 Apr 23:21 - طاهره بیگلر: کاش یه شب هم راجع به شهر هوشمند صحبت کنیم مخصوصا دوستان مشهد به عنوان شهر پیشگام در هوشمند سازی . چون خیلی خیلی در استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی موثره
13 Apr 23:21 - آیدا نعمت الهی: ??
13 Apr 23:21 - Karami: به جای ساخت تونل ها و پل ها به طور مثال پل فاجعه صدر می شد چقدر مترو را توسعه داد؟ چند واگن اضافه کرد؟یا .....
13 Apr 23:22 - Karami: بله بسیار مهمه که شهر در زمینه حمل و نقل هوشمند باشد
13 Apr 23:23 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: يا اون مطلبي كه دوستان گذاشتن راجب قطار در چين به جاي مترو
13 Apr 23:24 - Karami: به عنوان مثال سویچ برخی لاین ها از خیابان های ویژه و مهم در ساعات پیک به وسیله ای مثل بی ار تی
13 Apr 23:24 - ماهک پرویزی 2: دوستان میتونید مطالبتون رو با نقاط ضعف و فرصت مثال بزنید
13 Apr 23:26 - عباس ریاضت: چند نمونه فرصت هم بفرمایید
13 Apr 23:28 - Karami: فرصت : ایجاد یک شبکه منم پیوسته خطوط بی ار تی
13 Apr 23:29 - عباس ریاضت: فرصت:پیاده سازی بلیط الکترونیک
13 Apr 23:30 - ماهک پرویزی 2: فرصت : ایجاد مکانهای با احداث پیست های دوچرخه سواری و خیابانهایی که فقط دوچرخه راه باشند با هدف جذب توریست و مسافر
13 Apr 23:30 - طیبه موسوی: +
13 Apr 23:32 - Karami: فکر کنم اول باید هوا را به حداقلی از سطح تمیزی رساند تا بتوان در ان دوچرخه سواری راه اندازی کرد.که البته بهترین روش خواهد بود
13 Apr 23:34 - ماهک پرویزی 2: اما من فکر میکنم هنگامی که از دوچرخه بیشتر استفاده بشه هوا هم کم کم تمیز خواهد شد
13 Apr 23:34 - Karami: ضعف:نداشتن امکانات مناسب و مجهز اتوبوس ها.بویژه سیستم سرمایشی و تهویه
13 Apr 23:36 - عباس ریاضت: تهدید: عدم وجود امنیت و حاشیه امن در ایستگاه های brt
13 Apr 23:37 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: ضعف:كمبود ظرفيت وسايل حمل و نقل عمومي مثل مترو يا بي آر تي در ساعات پيك
13 Apr 23:38 - You added نوشین
13 Apr 23:39 - Karami: .ضعف:کمبود فرهنگ سازی و تبلیغ مناسب در استفاده و نحوه سوار شدن در مترو
13 Apr 23:40 - Karami: که خود بیشتر برمی گردد به فواصل زمانی زیاد و ظرفیت کم مترو برای مسافر
13 Apr 23:40 - عباس ریاضت: ضعف: عدم سرمایه گذاری هوشمندانه خصوصی و یا خارجی
13 Apr 23:40 - Karami: و عجله همه
13 Apr 23:41 - عباس ریاضت: ضعف: نبود جذابیت در هنگام سفر
13 Apr 23:41 - ماهک پرویزی 2: در شهر اهواز بعضی از تاکسی داران در گرمترین فصل سال که همگی حتما تعریف این گرما رو شنیدید برای روشن کردن کولر از مسافر پولی مازاد بر کرایه دریافت میکنند.

و گاهی همین امر موجب نارضایتی به این امر میشود.
13 Apr 23:41 - Karami: جذابیت؟
13 Apr 23:42 - عباس ریاضت: بله توی اتوبوس و مترو هیچ چیزی نیست که گذر زمان را احساس نکنیم و جذاب باشه
13 Apr 23:42 - کامیلا اسلامی: سلام
13 Apr 23:42 - Karami: وجود دست فروشان مخترم
13 Apr 23:42 - عباس ریاضت: البته دعوای مردم جذابه ببینیم کی بیشتر کتک میخوره
13 Apr 23:42 - کامیلا اسلامی: +
13 Apr 23:42 - Karami: که امروزه تعدادشان بیش از مسافران است
13 Apr 23:42 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: امكان پخش فيلم كوتاه و كتاب در داخل واگن ها يا اتوبوس ها وجود دارد
13 Apr 23:43 - طیبه موسوی: یه مدت شهرداری کتاب اتوبوس منتشر کرد که پروژه با شکست مواجه شد
13 Apr 23:43 - عباس ریاضت: کتاب توی ایران جواب نمیده
13 Apr 23:43 - طیبه موسوی: ملت کتابها رو برمیداشتن و میبردن خونه
13 Apr 23:43 - ماهک پرویزی 2: چون تمام کتابها به خانه ها منتقل شد
13 Apr 23:43 - عباس ریاضت: موسیقی و فیلم خیلی جواب میده
13 Apr 23:43 - Karami: مترو. دست فروش....الودگی صوتی
13 Apr 23:43 - طیبه موسوی: متاسفانه از هر جهت بریم برمیخوریم به فرهنگ استفاده
13 Apr 23:44 - عباس ریاضت: فرهنگ خود به خود درست میشه
13 Apr 23:44 - کامیلا اسلامی: ضعف:عدم نظارت مناسب در زمینه حمل و نقل عمومی بین شهری در زمینه عدم اعتیاد رانندگان
13 Apr 23:44 - طیبه موسوی: بله من به شخصه پیام ها و مانیتورهای توی مترو خیلی برام جذابه
13 Apr 23:44 - ماهک پرویزی 2:
13 Apr 23:45 - عباس ریاضت: کی باورش میشه توی ایستگاه ها با دیوار شیشه ای و تلویزیون سالم بماند؟ اولش خراب میکردند ولی کم کم مردم عادت کردند
13 Apr 23:45 - Karami: از نظر من شهرواری تهران فعالترین بخشش همان فرهنگی است
13 Apr 23:46 - طیبه موسوی: بله فرمایش شما هم درسته آقای ریاضت
13 Apr 23:46 - Karami: تبلیغات فرهنگی شهرداری بسیار کارامد،مبتکرانه و با گرافیک خوب
13 Apr 23:48 - نوشین سلیمی: توی مترو کشورای پیشرفته هم از این خبرا نیست .فکر نمیکنید توقع زیادیه؟
13 Apr 23:49 - حسین شیرازی: فرهنگ سازی باید اینقدر فراوانی باشد تا برای مردم عادی بشه
13 Apr 23:50 - Karami: ?
13 Apr 23:50 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: مي شه به جاي كتاب روزنامه روز رو گذاشت ؟
13 Apr 23:50 - کامیلا اسلامی: ?
13 Apr 23:51 - حسین شیرازی: دقیقا ما زیاد تئوری صحبت میکنیم تا کاربردی من فکر میکنم باید علمی و کاربردی صحبت کنیم
13 Apr 23:52 - طیبه موسوی: مهندس از تئوری شروع میشه و به عمل ختم میشه
13 Apr 23:52 - حسین شیرازی: اره بعضی از طرح ها اجرایی نیست
13 Apr 23:52 - Karami: یکی از مشکلات کلان شهرها بویژه تهران انتخاب نادرست و هوشمندانه کاربر یرای مسیریابی است
13 Apr 23:53 - Karami: چند تا راهنمای کاربر در سطح شهر توریستی تهران داریم
13 Apr 23:53 - طیبه موسوی: وقتی از دل این تئوری ها الگویی در بیاریم میتونیم عملیش هم بکنیم و خودبخود طرح ها و تئوری های غیر اجرایی کنار خواهند رفت
13 Apr 23:53 - ماهک پرویزی 2: دوستان کم کم به پایان جلسه نزدیک میشیم

مطالبی که گفتین واقعا جالب بودن
13 Apr 23:54 - Karami: جهت راهنمایی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاربر و کاهش سفرها
13 Apr 23:54 - ماهک پرویزی 2: خوشحالم که خیلی از دوستان مشارکت خوبی دارند
13 Apr 23:55 - طیبه موسوی: من همین سیستم طوفان مغزی (Brain storming) در این بحث ها رو میپسندم
13 Apr 23:55 - حسین شیرازی: ایرانی ها حتی در مسابقات المپیک در تئوری امتیاز اور هستند اما در کاربردو عملی مشکل دارن
13 Apr 23:55 - ماهک پرویزی 2: برای عملی کردن نیاز به مدیران کار امدی داریم
13 Apr 23:55 - عباس ریاضت: دوستان خوبی اینجا هستند
13 Apr 23:55 - عباس ریاضت: باید قدر این جمع را بدونیم
13 Apr 23:55 - ماهک پرویزی 2: بله حتما
13 Apr 23:56 - حسین شیرازی: استفاده میکنیم
13 Apr 23:56 - مهراب عاقلی: ?
13 Apr 23:56 - طیبه موسوی: تشکر از شما که چنین جمعی رو گردآوردید
13 Apr 23:56 - کامیلا اسلامی: ?عالی بود ،خسته نباشید شبتون خوش
13 Apr 23:56 - Hosna: ببخشید ما امشب حرف نزدیم ولی مطالب رو خوندیم و استفاده کردیم
خسته نباشید
13 Apr 23:56 - مهراب عاقلی: ما ک داریم فیض میبریم...
13 Apr 23:57 - مهراب عاقلی: ممنون از همه دوستان ک هستن...
13 Apr 23:57 - ماهک پرویزی 2: تشکر از همه دوستان
13 Apr 23:57 - طیبه موسوی: من گاهی دیر میرسم اما همیشه همه مطالب رو میخونم-ماشالله اینقد بحث ها جذابه که حیفم میاد از دستم در بره
13 Apr 23:58 - Karami: آسمان شب تان صاف بدور از دود و صدای ماشین...بدرود
13 Apr 23:58 - ماهک پرویزی 2: خب دوستان اگر فرمایشی ندارید
13 Apr 23:58 - ماهک پرویزی 2: حضوری بزنیم
13 Apr 23:58 - ماهک پرویزی 2:
13 Apr 23:58 - حسین شیرازی: +
13 Apr 23:58 - Karami: +
13 Apr 23:58 - کامیلا اسلامی: +
13 Apr 23:58 - نوشین سلیمی: +
13 Apr 23:58 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: +
13 Apr 23:58 - مهراب عاقلی: +
13 Apr 23:59 - ماهک پرویزی 2: و برای ختم جلسه شعری از حافظ





بشنو این نکته که خود را ز غم آزاده کنی
خـــون خوری گـــر طلب روزی ننهــاده کـــنی
آخــرالامـــر گــــل کــوزه گـــران خواهــی شــــد
حالیـــا فکـــر سبــو کـــن کـــــه پـر از بـاده کنـــی
گـــــر از آن آدمیــانی کـــــه بهشتت هوس است
عیـــش با آدمـــی ای چنــــد پـری زاده کنــــی
تکیــــه بر جای بزرگان نتوان زد به گــــــزاف
مگر اسباب بزرگـی همه آماده کــنی...
13 Apr 23:59 - مهراب عاقلی: ?????
13 Apr 23:59 - حسین شیرازی: ???
14 Apr 00:00 - عباس ریاضت: ممنون
14 Apr 00:00 - عباس ریاضت: از همه دوستان
14 Apr 00:00 - حسین شیرازی: ممنون خانم مهندس
14 Apr 00:01 - Hosna: +
14 Apr 00:01 - Karami: مرحبا?
14 Apr 00:03 - طیبه موسوی: +
14 Apr 00:04 - مهدی آراسته نسب: okkk
14 Apr 00:04 - مهدی آراسته نسب:
14 Apr 00:06 - محمد بنت میم: دوستان ببخشید من مشارکت نکردم
ولی مطالب خیلی عالی هستش
ممنون از همه
شب به خیر
14 Apr 00:15 - طیبه موسوی: به به چه ختم جلسه عالی ای
14 Apr 00:15 - طیبه موسوی: ممنون خانوم مهندس
14 Apr 00:15 - طیبه موسوی: شب همگی بخیر
14 Apr 00:22 - تارا جمالی: +
14 Apr 00:23 - تارا جمالی: شرمنده اشتباه شد
14 Apr 00:25 - مهدی آراسته نسب: با عرض پوزش
بنده چون مشغول کاری بودم نتونستم در بحث مشارکت کنم
اما مطالب رو خوندم
همه با هم برای پیشرفت پایدار شهرسازی تلاش کنیم......
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: