تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : جلسه کارگروه ترافیک موضوع حمل و نقل عمومی - یکشنبه شب 94/01/23

#1
12 Apr 23:09 - عباس ریاضت: سلام دوستان
12 Apr 23:10 - عباس ریاضت: اینترنت بنده مشکل دارد و ممکن است این پیام دیر در گروه ارسال شود
12 Apr 23:01 - ماهک پرویزی 2: لطفا حضور بزنید
12 Apr 23:02 - ‪+98 915 300 2605‬: مدیر محترم گروه
باواهداء سلام،لطفا درخصوص تغییر ساعت جلسات به ساعت 15 هماهنگی های لازم را مبذول فرمایید. با تشکر امید. شب خوش
12 Apr 23:05 - ماهک پرویزی 2: لطفا حاضری
12 Apr 23:06 - مهراب عاقلی: +
12 Apr 23:06 - سعید فدایی: سلام
+
12 Apr 23:09 - ماهک پرویزی 2: سلام برهمه
12 Apr 23:09 - Hosna: سلام
12 Apr 23:09 - Hosna: +
12 Apr 23:10 - مهراب عاقلی:
12 Apr 23:10 - ارسلان پرویزی: ++
12 Apr 23:13 - ماهک پرویزی 2: موضوع امشب در مورد حمل و نقل عمومی

نقاط قوت و ضعف
12 Apr 23:18 - عباس ریاضت: سلام
12 Apr 23:18 - عباس ریاضت: دوستان بابت تاخیر پوزش میخواهم
12 Apr 23:19 - عباس ریاضت: پیام های بنده به گروه ها نمیرسید امشب
12 Apr 23:19 - ماهک پرویزی 2: سلام
12 Apr 23:19 - ماهک پرویزی 2 added مهسا
12 Apr 23:19 - کریم باقری: +
12 Apr 23:20 - سعید فدایی: ضعف:
قدیمی بودن سیستم حمل و نقل عمومی
12 Apr 23:20 - سعید فدایی: ضعف:
قدیمی بودن تکنولوژی حمل و نقل عمومی
12 Apr 23:20 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: سلام ،ببخشيد بابت تاخير
12 Apr 23:20 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: +
12 Apr 23:20 - ماهک پرویزی 2: قوت: پایین بودن هزینه جابه جایی نسبت به دیگر وسایل حمل ونقل
12 Apr 23:21 - عباس ریاضت: قوت: ایجاد مسیر جدا برای اتوبوس های تند رو
12 Apr 23:21 - مریم مختاری: سلام به همه!
سال نو مبارک
12 Apr 23:21 - مهسا نوروزیان: سلام تاپیک رو میگید لطفا
12 Apr 23:22 - ماهک پرویزی 2 added محمد
12 Apr 23:22 - عباس ریاضت: دوستان موضوع این هفته در این گروه ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی است
12 Apr 23:22 - غلامرضا عابدینی: سرعت جابجایی وایمنی نسبت به سایر وسایل
12 Apr 23:23 - عباس ریاضت: از تمام جهات
اجتماعی
فرهنگی
تاسیسات فنی
سیاسی
روانی
و ...
12 Apr 23:23 - Hosna: ببخشید دوستان من با اینترنت خط وصل میشم نمیدونم چرا امشب همش قطع میشه
12 Apr 23:23 - سارا موسوی: سلام به همه عزیزان+
12 Apr 23:24 - ماهک پرویزی 2: امنیت سیستم حمل و نقل
12 Apr 23:24 - عباس ریاضت: امشب سعی کنید نقاط قوت و ضعف را بیان کنید ولی اگر موردی به ذهنتون رسید که در دسته تهدید و فرصت بود هم بیان کنید و موارد را با : مشخص کنید
12 Apr 23:25 - Hosna: در باره ی چه موضوعی
12 Apr 23:25 - You added امیرحسین
12 Apr 23:25 - عباس ریاضت: بهتره بگیم در باره چه هدفی
12 Apr 23:26 - عباس ریاضت: هدف این هفته ارتقای حمل و نقل عمومی است
12 Apr 23:26 - ماهک پرویزی 2: هدف ارتقا س
12 Apr 23:26 - غلامرضا عابدینی: عدم توجه به زمان در ایستگاه عمومی
12 Apr 23:26 - عباس ریاضت: ضعف: عدم بازسازی به موقع مسیر های ویژه اتوبوس ها
12 Apr 23:27 - کریم باقری: کندی حرکت سیستم حمل ونقل عمومی مخصوصا از نظر مردم از نقاط ضعف است
12 Apr 23:27 - عباس ریاضت: ضعف: عدم استفاده و پیاده سازی فناوری اطلاعات و سیستم های هوشمند
12 Apr 23:28 - غلامرضا عابدینی: ازدحام مسافر وجابجای در هر سرویس بیش از ظرفیت وبه خطر افتادن مسافران
12 Apr 23:28 - عباس ریاضت: در پایان هفته جدولی تهیه و در اختیار شازمان ترافیک کشور قرار خواهد گرفت
12 Apr 23:28 - امیرحسین ملکی: ممنونم از مهندس ریاضت
12 Apr 23:28 - سارا موسوی: ضعف: کمبود تعداد ایستگاهها
12 Apr 23:28 - ماهک پرویزی 2: ضعف :عدم ارائه در کل ساعات شبانه روز برخی از وسایل حمل و نقل نظیر تاکسی و اتوبوس
12 Apr 23:28 - مریم مختاری: ضعف: عدم پیوستگی حمل و نقل عمومی و نیاز به پیاده روی
12 Apr 23:29 - کریم باقری: سهم حمل ونقل عمومی از شبکه معابر کم است
12 Apr 23:29 - امیرحسین ملکی: فرصت: استفاده از طرحهای حمل و نقل هوشمند
12 Apr 23:29 - عباس ریاضت: ضعف: عدم طراحی ایستگاه های جذاب با نقش دعوت کنندگی بیشتر از مردم
12 Apr 23:30 - Hosna: کمبود امکانات رفاهی در درون اتوبوس ها مثل صندلی ها مخصوصا برای خانم ها
12 Apr 23:30 - Hosna: همیشه برای من سواله چرا مثلا در بی آر تی ها کلا چهارتا صندلی برای خانوم ها هست بعد سه چهارم اتوبوس برای آقایون هست
12 Apr 23:31 - مهسا نوروزیان: ضعف: عدم وجود تسهیلات و امکانات در ایستگاهها به خصوص مترو برای معلولان و نابینایان. صفر صفر
12 Apr 23:32 - سارا موسوی: ضعف: نامناسب بودن موقیت ایستگاهها
12 Apr 23:32 - امیرحسین ملکی: ضعف: کیفیت پایین تسهیلات و امکانات
12 Apr 23:33 - کریم باقری: سیستم حمل ونقل عمومی از نظر ظرفیت،تعداد خودروها وپراکندگی منظم ومتناسب این وسایل در خیابانهای شهر وتغییر در کمیت وکیفیت آنها سنجیده میشود
12 Apr 23:33 - You added مهدی
12 Apr 23:33 - ماهک پرویزی 2: ضعف:زیر ساختهای قابل توجهی را در فضای جغرافیایی اشغال کرده اند.
12 Apr 23:33 - سارا موسوی: ضعف: کمبود تعداد خطوط در سطح خطوط در سطح شهر و کمبود اتوبوس
12 Apr 23:34 - کامیلا اسلامی: سلام+
قوت:ایمنی بیشتر نسبت به خودروهای شخصی
12 Apr 23:35 - Hosna: تداخل لاین سیستم اتوبوس رانی با مسیر عبور اتومبیل ها و کاهش سرعت
12 Apr 23:35 - مهسا نوروزیان: ضعف: فقدان جذابیت بصری ایستگاهها
12 Apr 23:35 - کریم باقری: کندی حرکت اتوبوس ها برای مسافرین خسته کننده است
12 Apr 23:36 - ماهک پرویزی 2: ضعف:کمبود اعتبارات و منابع مالی به بخش حمل و نقل
12 Apr 23:37 - ماهک پرویزی 2: ضعف :عدم تناسب بین عرضه و تقاضا
12 Apr 23:38 - ماهک پرویزی 2: ضعف:مصرف بالای انرژی توسط برخی ناوگانهای حمل ونقل
12 Apr 23:38 - کریم باقری: ازدحام تاکسی ها در بعضی مسیرها از نقاط ضعف است
12 Apr 23:38 - ماهک پرویزی 2: ضعف:عدم مکانیسم صحیح در تعیین قیمت حمل ونقل
12 Apr 23:39 - مهسا نوروزیان: ضعف: عدم بهره گیری از افراد متخصص و با تجربه در حوزه حمل و نقل
12 Apr 23:39 - کامیلا اسلامی: فرصت:کنترل ترافیک شهری بوسیله ترغیب مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی
12 Apr 23:40 - مهدی پور احمد, دانشجوی دکتری شهرسازی اوکراین: اول از همه برنامه ریزی قدیمی و تراکم بیش از حد مسیرها برای چه جمعیتی مورد استفاده قرار می گیره ؟ بصورت کلی بحث می کنین یا موردی ؟ بحث عمومیه ؟
12 Apr 23:40 - مهسا نوروزیان: ضعف:عدم مدیریت یکپارچه در حوزه حمل و نقل
12 Apr 23:41 - ماهک پرویزی 2: فرصت:ایجاد تسهیلات بهتر برای ترغیب به استفاده
12 Apr 23:41 - سارا موسوی: ضعف: بی توجهی مسافرین وسایل حمل و نقل همگانی به حفظ اموال عمومی
12 Apr 23:43 - مهسا نوروزیان: فرصت: بهره گیری از دیگر انواع سیستم های حمل و نقل ریلی درون شهری به عنوان حلقه تکمیل کننده با دیگر سیستم ها
12 Apr 23:44 - حسین شیرازی: استفاده از ناوگان جدید و پشرفته
12 Apr 23:44 - سارا موسوی: ضعف: کمبود تسهیلات ویژه جهت استفاده سالخوردگان و معلولین
12 Apr 23:45 - کامیلا اسلامی: تهدید:عدم رسیدگی و کنترل های فرسودگی در ناوگان حمل و نقل چون برخی اتوبوس ها و افزایش آلودگی هوا
12 Apr 23:45 - محمد بنت میم: <Media omitted>
12 Apr 23:45 - ماهک پرویزی 2: نوشتن از حمل و نقل عمومی و مصائبی که مردم از این سیستم دست و پا بسته متحمل می‌شوند، تکرار مکرراتی است که تنها مسئولان با نگاهی سطحی صفحات آن را در جراید ورق می‌زنند تا چشم بر واقعیتی که هر روز در شهرهای بزرگ کشور و به ویژه تهران در جریان است، نادیده بسته شود. البته دور از انصاف است تا از مسئولانی که عموماً خود و خانواده‌شان با ماشین‌های پلاک قرمز، با آرامش هر چه تمام‌تر و زیر باد کولر، برای مقاصد کاری و عموماً شخصی شهر را می‌پیمایند، انتظار داشت که با مشکلات رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی به خصوص اتوبوس و مترو آشنا باشند. به راستی چند نفر از مسئولان و به خصوص متولیان امر حمل و نقل عمومی تاکنون حتی برای دقایقی در بین حجم زیادی از مردم که به اجبار در قوطی آهنی به نام اتوبوس که عموماً در شرایط بد جوی کولرهایشان از کار می‌افتد خود را جا کرده‌اند تا به عینه ببینند واقعیتی که در نظام حمل و نقل شهری در جریان است، فاصله بسیار دارد با آنچه در آمار و ارقام از آن نام برده می‌شود.
12 Apr 23:45 - عباس ریاضت: فرصت: طراحی سیستم مناسب با توجه به تراکم مناسب شهر های ایرانی در مقایسه با شهر های خارجی
12 Apr 23:46 - کریم باقری: از نقاط قوت به صرفه جویی در هزینه های عمومی وصرفه جویی در زمان وکمک به سلامتی افراد جامعه وکمک به محیط زیست نام برد
12 Apr 23:46 - مهسا نوروزیان: ضعف:از دست رفتن شان و کرامت انسانی در سیستم های حمل و نقلی مانند اتوبوس های تندرو
12 Apr 23:46 - ماهک پرویزی 2: افرادی که به درهای اتوبوس چسبیده‌اند و راننده را مجبور می‌کنند تا برای بستن در اتوبوس چندین و چند بار دکمه باز و بسته شدن را فشار دهد و آخر سر صدای فریادی به گوش برسد که «در شکست عمو، پیاده شو»، عرق‌های درشتی که به پیشانی کنار دستی چسبیده و فضا را برای نفس کشیدن تنگ‌تر از فضای ایستادن کرده، جیب‌هایی که هر از چندگاهی در اتوبوس خالی می‌شود تا صدای یکی از مسافران با وحشت بلند شود که «جیبمو زدن»، افزایش بی‌حساب و کتاب کرایه‌ها در حالی که هیچ خدماتی در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد نشده و آن را به روندی تبدیل کرده تا هرکس در آن ‌سازی برای خود کوک کند تا قانون تنها‌ سازی باشد که در آن خارج بزند و... صحنه‌های آشنایی هستند که پلان‌های آن هر روز در خیابان‌های شهر اجرا می‌شوند؛ جالب اینکه در یکی از همین روزها نشست‌های خبری عنوان می‌شود که حمل و نقل عمومی با پیشرفت قابل توجهی روبه‌رو شده، این در شرایطی است که خبرنگاران حاضر در همان نشست هنوز عرق تنشان و فشارهایی که در خطوط بی آر تی متحمل شده‌اند از ذهنشان پاک نشده که آمارهایی برای نوشتن به آنها داده می‌شود که این مثل را در ذهن متبادر می‌کند که «جلوی قاضی و ملق‌بازی؟»
12 Apr 23:47 - ماهک پرویزی 2: انضباط بخشی، قانونمداری و تلاش برای تکریم شهروندان یقیناً با روند کنونی سخت به دست می‌آید و نمی‌توان با دلخوش کردن به آمار و ارقام، حرکت‌های صورت گرفته در این بخش را مؤثر دانست؛ چراکه هنوز سیستم حمل و نقل عمومی با معیارهای جهانی فاصله‌ای بسیار داشته و نتوانسته خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه کند.
12 Apr 23:49 - امیرحسین ملکی: فرصت: استفاده از تجارب کشورهای دیگر
12 Apr 23:49 - مهسا نوروزیان: ضعف:وجود تبعیض جنسیتی در زمینه تخصیص عادلانه فضا در سیستم های حمل ونقلی مخصوصا بی ار تی
12 Apr 23:49 - کامیلا اسلامی: ضعف:عدم همکاری برخی رانندگان در هوشمندسازی به دلیل اخذ کرایه بیشتر به ویژه در ناوگان تاکسی رانى
12 Apr 23:50 - عباس ریاضت: ضعف: عدم استخدام و آموزش راننده ها و نیروهای کنترل بلیط و رفتار مناسب با مسافرین
12 Apr 23:50 - محمد بنت میم: ضعف در طراحی اصولی پروژه های ترافیکی توسط دستگاه مربوطه به دلیل عدم به کارگیری مشاورین و نیروهای متخصص
12 Apr 23:51 - ماهک پرویزی 2: صرفا جهت اطلاع




ادرس سایت اتحادیه سازمان حمل ونقل همگانی کشور
Upto.ir
12 Apr 23:51 - محمد بنت میم: همچنین به دلیل کمبود فضای کافی جهت اجرای پروژه های ترافیکی تغییر طرح در زمان اجرا و خارج شدن آن از حالت استاندارد
12 Apr 23:52 - مهسا نوروزیان: ضعف:ناکافی بودن اموزش جهت فرهنگ سازی به منظور استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی
12 Apr 23:53 - کریم باقری: حمل ونقل عمومی فرصت های اقتصادی زیادی ایجاد میکند وبه ازای هر هزار تومان سرمایه گداری در حمل ونقل عمومی چهار هزار تومان سود خواهد بود
12 Apr 23:53 - محمد بنت میم: زیرساخت های ارتقای گسترش حمل و نقل عمومی متاسفانه بسیار ضعیف و پیش بینی نشده
12 Apr 23:54 - مهسا نوروزیان: ضعف:روحیه فردگرایی و نظم گریزی ایرانیان درست بشو هم نیست ریشه تاریخی چند صد ساله داره
12 Apr 23:55 - عباس ریاضت: ?
12 Apr 23:55 - ماهک پرویزی 2:
12 Apr 23:56 - محمد بنت میم: البته ایران باستان پایبندیشون به اصول به مراتب از الان بهتر بوده
البته خیلی عذر میخوام
12 Apr 23:56 - کامیلا اسلامی: تهدید:عدم هماهنگی بین تولید ماشین شخصی بدون تعبیه زیر ساخت مناسب برای تعبیه این حجم اتوموبیل و درنتیجه در حاشیه قرارگرفتن حمل و نقل عمومی و عدم اختصاص راه مجزا برای اورژانس و آتش نشانی
12 Apr 23:56 - عباس ریاضت: خانم دکتر نوروزیان ایرانیان در عین بی نظمی نظم دارن
یعنی اینقدر بی نظم هستیم که خود به خود همه به یک نظم خاص میرسند
کار گروهی هم همینه
12 Apr 23:56 - ماهک پرویزی 2: هردوره ای به اقتضای خودش عمل میکنه...
12 Apr 23:58 - مهسا نوروزیان: ما که تاریخو خوندیم هر سعرنامه نویسی که اومده ایران بی برو برگرد به این خصلت ایرانی ها اشاره کرده کتاب چرا عقب ماندیم و کتاب خلقیات ما ایرانیان جمالزاده رو بخونید
12 Apr 23:59 - مهسا نوروزیان: خخخخ.نظریه اشوب مطرح میکنید جناب مهندس یعنی
13 Apr 00:00 - ماهک پرویزی 2: دوستان اگر اجازه بدین حضور غیاب بزنیم
13 Apr 00:00 - عباس ریاضت: بله
13 Apr 00:00 - عباس ریاضت: ممنون
13 Apr 00:00 - ماهک پرویزی 2: لطفا حاضری
13 Apr 00:00 - عباس ریاضت: از مشارکت همه دوستان ممنونیم
13 Apr 00:00 - عباس ریاضت: +
13 Apr 00:00 - مهسا نوروزیان: +
13 Apr 00:00 - ماهک پرویزی 2:
13 Apr 00:00 - کامیلا اسلامی: +
13 Apr 00:00 - نسترن اسمعیل پور زنجانی: +
13 Apr 00:01 - حسین شیرازی: +
13 Apr 00:01 - سارا موسوی: +
13 Apr 00:01 - کریم باقری: +
13 Apr 00:01 - محمد بنت میم: واگذرای دوره ای قسمت های مربوط به مدیریت اجرایی شهرسازی و خدمات شهری به مدیریت اون دوره فقط جنبه بالابردن امتیازات اون مدیر هستش و ایشون پیشبینی برای برنامه بلند مدت و اجرای زیرساخت برای آینده نداره متاسفانه
13 Apr 00:02 - محمد بنت میم: +
13 Apr 00:02 - سعید فدایی: +
13 Apr 00:03 - ماهک پرویزی 2: ختم جلسه با شعری از حافظ


اگر به کوی تو باشد مرا مجال وصول

رسد به دولت وصل تو کار من به اصول



قرار برده ز من آن دو نرگس رعنا

فراغ برده ز من آن دو جادوی مکحول



چو بر در تو من بی‌نوای بی زر و زور

به هیچ باب ندارم ره خروج و دخول



کجا روم چه کنم چاره از کجا جویم

که گشته‌ام ز غم و جور روزگار ملول



من شکسته بدحال زندگی یابم

در آن زمان که به تیغ غمت شوم مقتول
13 Apr 00:03 - محمد بنت میم: ???
13 Apr 00:03 - ماهک پرویزی 2: شب بر همگی خوش
همه با هم برای پیشرفت پایدار شهرسازی تلاش کنیم......
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: