تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : كارگروه ترافيك باموضوع ايمني در حمل و نقل عمومي سه شنبه 15 ارديبهشت94

#1
۲۲:۰۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: باسلام
۲۲:۰۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: و عرض وقت بخیر
۲۲:۰۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: لطفا حضور بزنیم?
۲۲:۰۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: +
۲۲:۰۰،‏ ۵ مه - فرزاد اسماعیلوندی. ترافیک: سلام. جناب مهندس
۲۲:۰۱،‏ ۵ مه - استاد نعمت الهی. انجمن شهرسازی: سلام+
۲۲:۰۱،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: سلام برهمه
۲۲:۱۵،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: با عرض پوزش نت بنده مثله اینکه مشکل داره
۲۲:۰۱،‏ ۵ مه - نسرین ترافیک: سلام و شب بخير +
۲۲:۰۲،‏ ۵ مه - مهندس ملکی. ترافیک: +
۲۲:۰۲،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: +سلام
۲۲:۰۳،‏ ۵ مه - محمد شیرازی. ترافیک: سلام
۲۲:۰۴،‏ ۵ مه - یاسمن مسلمان. ترافیک: salam
۲۲:۰۴،‏ ۵ مه - ‪+
۲۲:۰۵،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: +سلام
۲۲:۰۷،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: سلام+
۲۲:۰۸،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: سلام شب بر همه خوش?
۲۲:۰۹،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: خانم مهندس ماهک پرویزی متنی که صبح گذاشتید جالب و خواندی بود تشکر
۲۲:۰۹،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: ?????????
۲۲:۱۰،‏ ۵ مه - نسترن زنجانی. انجمن شهرسازی: سلام+
۲۲:۱۱،‏ ۵ مه - یاسمن مسلمان. ترافیک: دوستان جلسه رو شروع نمیکنید؟
موضوع بحث چی هست ؟
۲۲:۱۱،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: مدیریت کجا هستید????
۲۲:۲۱،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: با عرض پوزش
۲۲:۲۱،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: ایمنی در حمل و نقل
۲۲:۲۱،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: دوستان در ادامه موضوع شب گذشته
۲۲:۲۲،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: امشب در خدمت شما هستیم
۲۲:۲۵،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: دوستان شرمنده
۲۲:۲۵،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: نتم مشکل داره
۲۲:۱۶،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: ++++++
۲۲:۱۶،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: سلام
۲۲:۱۶،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: رعايت قوانين راهنمايي ورانندگي مي تواند يكي از عوامل مهم ايمني حمل ونقل محسوب شود
۲۲:۱۷،‏ ۵ مه - مهراب عاقلی. ترافیک: سلام
۲۲:۱۸،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: < پيوست نما/آهنگ حذف شد >
۲۲:۱۸،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: ولوو وی 40 اولین خودرو جهان با کیسه هوا برای عابران پیاده
۲۲:۱۹،‏ ۵ مه - مهراب عاقلی. ترافیک: دوستان جناب مهندس ریاضت لطف کردن و گروه gis رو درست کردن درخواست بدین تا شما رو ادد کنن?
۲۲:۲۰،‏ ۵ مه - مهراب عاقلی. ترافیک: بسیار عتلیییس
۲۲:۲۰،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: چكار كنيم فرهنگ رعايت اين قوانين ارتقا پيدا كنه؟ البته جهت ايمني حمل ونقل
۲۲:۲۰،‏ ۵ مه - مهراب عاقلی. ترافیک: بسیار عالییییی
۲۲:۲۰،‏ ۵ مه - مهراب عاقلی. ترافیک: سلام
۲۲:۲۳،‏ ۵ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: +
۲۲:۲۴،‏ ۵ مه - باقری ترافیک: +
۲۲:۲۴،‏ ۵ مه - م نصر اصفهانی. ترافیک: سلام
۲۲:۲۵،‏ ۵ مه - مهدی جعفری. ترافیک: با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز در کارگروه ترافیک،
۲۲:۲۵،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: دوستان ادامه بحث ديشب را بفرمايد ! استفاده ميكنيم
۲۲:۲۶،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: بله لطفا
۲۲:۲۶،‏ ۵ مه - یاسمن مسلمان. ترافیک: لطفا یه جمع بندی از بحث دیشب بفرمایید اول
۲۲:۲۷،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: جناب مهندس آرین نژاد لطفا شما یه جمع بندی ارائه بدین
۲۲:۲۷،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: دوستان بنده نتم قطع و وصل میشه شرمنده
۲۲:۳۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: متاسفانه امروزه حوادث رانندگي در كشور به صورت يك اپيدمي درآمده است و كمتر روزي را شاهديم كه خبري از تصادف به گوش مردم نرسد و اين آمار با شروع تعطيلات تابستاني يا نوروزي يا حتي يك تعطيلات چند روزه در سراسر كشور سيرصعودي را طي مي كند. هرچند كه در تعطيلات نوروز امسال براساس آمار اعلام شده شاهد كاهش تصادفات در جاده هاي كشور بوديم، اما طي آماري كه مركز هدايت عمليات بحران اورژانس كشور اعلام كرد، حوادث ويژه ترافيكي جاده هاي كشور در تعطيلات خردادماه 89 كشته و 748 مجروح برجاي گذاشت كه اين حوادث طي 209 مورد ترافيكي رخ داده است.
    تصادف، اين پديده مهلك، ناشي از سه عامل اصلي انسان، جاده و وسيله نقليه است. مسلم است كه يك رانندگي غيرايده آل در يك جاده فاقد استانداردهاي لازم با يك وسيله نقليه بعضاً فرسوده و اغلب غيرايمن مي تواند منجر به وقوع يك تصادف شود كه در اثر آن ممكن است تعدادي افراد بيگناه نيز جان خود را از دست بدهند.
    خسارتهاي مالي ناشي از يك تصادف اگرچه بسيار زياد است ولي اين نوع خسارت كم اهميت ترين اثر حوادث جاده اي است؛ درد و غم و اندوه از دست رفتن جان انسانها يا ايجاد معلوليت هاي دائمي از اثرات جبران ناپذير تصادفات جاده اي است كه هزينه هاي آن را نمي توان از بعد مادي محاسبه كرد و بي ترديد هر مرگ ناشي از سانحه ترافيكي در حوادث رانندگي داستان غم انگيز زندگي انساني است كه با رفتن خود، غم و اندوه و حيرت و عصبانيت در ميان بازماندگان برجاي مي گذارد.
    با شروع فصل گرما و تعطيلات تابستاني حجم سفرها بيش از پيش افزايش مي يابد و جاده هاي كشور بايد شانه هايش را براي تردد سنگين خودروها و برخي سرنشينان و رانندگان عجول چرب كند تا تحمل بار سنگين ترافيكي را داشته باشد كه متاسفانه اكثراً اين افزايش ترافيك، افزايش سوانح و تصادفات جاده اي را به دنبال دارد؛ اما اينكه آيا اين جاده هاي لاغر و باريك در برخي مناطق مي توانند زيربار اين همه فشار خودروي نامحدود در يك مقطع زماني محدود طاقت بياورند تا نه خود فرسوده شوند و نه به اين همه ميهمان ناخوانده خسارت مالي و جاني وارد شود، موضوع مورد بحث در دو شماره گزارش پيش روست.
۲۲:۳۲،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: متسفانه در هر سه عامل که فرمودید ما دچار معزل هستیم
۲۲:۳۳،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: بله درسته
۲۲:۳۳،‏ ۵ مه - زبیده نوروزی. ترافیک: +
۲۲:۳۴،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: اما دنبال راهکارهایی باید باشیم
۲۲:۳۴،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: اما من عامل انسانی رو متهم ترین عامل میدونم
۲۲:۳۴،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: درست کردن عادتهای غلط راهکار خوبیه
۲۲:۳۴،‏ ۵ مه - نسترن زنجانی. انجمن شهرسازی: +
۲۲:۳۵،‏ ۵ مه - باقری ترافیک: ونقش عوامل روانشناختی هم در این ارتباط مهم است یک خطا در ادراک یا داوری از سوی راننده به آسانی باعث تصادف میشود
۲۲:۳۵،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: دقیقا آقای باقری
۲۲:۳۵،‏ ۵ مه - نسرین ترافیک: راهکارهای اصلی کاهش تصادفات ومرگ ومیر جاده ای
1-راهکارهای در رابطه با انسان : الف) ایجاد بستر فرهنگی صحیح رانندگی برای نسل بعدی

ب) آموزش صحیح قوانین به نسل حال حاضر

ج) قدرتمند نمودن پلیس و قوانین در رابطه بااجرای دقیق قوانین

د) آموزش همگانی توسط رسانه ها به صورت مداوم و پیگیردر همه رده ها

2-راهکارهای در رابطه با راه : 

الف)ایمن نمودن راههای موجود کشور طبق استاندارد های جهانی در همه سطوح راهها

ب) ایجاد و افزایش راهها برابر نیاز روزافزون کشور به صورت استاندارد

ج)گرفتن قرامت از راهسازان در تصادفات که راه در آن نقش دارد

د) بازدید روزانه راه توسط گشتهای ایمنی راه واصلاح نواقص به صورت روزمره

3-راهکارهای در رابطه با وسیله نقلیه:

الف)تعیین استاندارد های جهانی برای خودروسازان و نظارت دقیق آن

ب)گرفتن قرامت از خودروسازان در تصادفات که خودرو در آن نقش دارد

ج)سامان دادن خودروهای موجود و ناایمن کشور به سمت ایمنی

د)ایجاد شرایط توسعه ورقابتی با خودروسازان جهانی در کشور در جهت ارتقاعایمنی خودروها


هشدار ! با رعایت قوانین و مقررات در وضعییت کنونی نیز می توان حوادث جادهای رابه حداقل رساند.
۲۲:۳۵،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: خطای انسانی یا وسیله؟
۲۲:۳۷،‏ ۵ مه - باقری ترافیک: ارتکاب خطا از طرف انسان
۲۲:۳۷،‏ ۵ مه - نسرین ترافیک: تین نیوز: تصادفات و حوادث رانندگی در ایران دومین عامل مرگ‌ومیر بعد از حملات قلبی شناخته شده است.
براساس آمارها روزانه 75 نفر در ایران بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، بر این میزان تلفات جانی باید خسارات اقتصادی ناشی از تصادفات را نیز افزود که حدود 8هزار میلیارد تومان یعنی 4درصد تولید ناخالص ملی کشور است.
۲۲:۳۸،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: يكي از راهكار ها افزايش سطح راها و دور كردن كاربريهاي كه موجب ترافيك ميشه از حاشيه معابر اصلي
۲۲:۳۸،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: به نظر من تو ایران خودرو و جاده نقش پررنگ تری نسبت به عامل انسانی دارن
۲۲:۳۸،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: کاملا مخالفم
۲۲:۳۸،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: تمام عوامل از هر نقطه که بهش نگاه کنیم به انسان بر میگرده
۲۲:۳۹،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: زیرا جاده و وسیله نقلیه نیز ساخته انسان هست
۲۲:۳۹،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: ۲ عامل مهم در حوادث و صدمات رانندگی
و بالابردن ایمنی در وسایل حمل و نقل





برخی رانندگان و سرنشینان صندلی جلوی خودروها، یادشان می رود که کمربند ایمنی را ببندند. بعضی هم حوصله اش را ندارند یا با بستن کمربند ایمنی خود را زندانی احساس می کنند. عده ای استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی را خطرناک نمی دانند. آنها انگار فراموش کرده اند که اتفاق یکبار می افتد و اگر افتاد ممکن است برای جبران فرصتی نماند.بعضی هر دو تخلف را در دستور کار قرار می دهند. هم کمربند ایمنی نمی بندند، هم رانندگی در حال استفاده از تلفن همراه را انجام می دهند. بعضی در هنگامی که تلفن همراه از دستشان می افتد بدون اینکه توقف کنند زیر صندلی و فرمان به دنبالش می گردند. همه این مسائل و مسائلی دیگر می تواند حادثه ساز و صدمه زننده باشد. اکنون به این دو مقوله بیشتر توجه می کنیم:
● عوارض بی اعتنایی به کمربند ایمنی
بستن کمربند ایمنی، حتی برای مسیرهای کوتاه ضروری است. کمربند ایمنی از جمله وسایلی است که در حوادث رانندگی از شدت صدمات جسمانی به سرنشینان اتومبیل می کاهد. تحقیقات نشان داده است، در حوادث رانندگی بیشترین صدمات به سر و بالای تنه رانندگان وارد می شود. کمربند ایمنی با ثابت نگه داشتن راننده و سرنشین روی صندلی مانع از پرتاب شدن راننده یا سرنشین ها و برخورد سر آنها با شیشه جلو یا فرمان اتومبیل می شود. هنگام بستن کمربند ایمنی بایدمراقب بود زیاد شل و سفت نباشد تا در حین رانندگی آزادی عمل از راننده سلب نشود. به قلاب کمربند هم باید توجه کرد زیرا ممکن است هنگام وقوع حادثه بر روی قسمتی از بدن قرار گیرد و موجب صدمه به استخوان ها شود. در ضمن، باز و بسته شدن قلاب باید به گونه ای باشد که هنگام حادثه، راننده بتواند به آسانی آن را باز کند. پژوهشگران مسائل ترافیکی که فرآیند رخدادهای رانندگی را در سراسر جهان مطالعه می کنند، معتقدند که هر راننده در طول ۳/۱ میلیون کیلومتر رانندگی به طور متوسط یک بار تصادف می کند. به موجب این پژوهش، رانندگانی که پیوسته از کمربند ایمنی استفاده می کنند، مسافت بروز هر یک از حوادث رانندگی را تا ۶/۲ میلیون کیلومتر طولانی تر می کنند. به زبان ساده تر، کسانی که از کمربند ایمنی استفاده می کنند امنیت خود را نسبت به دیگران تا ۱۰۰% افزایش می دهند. بررسی های آماری نشان می دهد در حوادث رانندگی جمجمه رانندگان و سرنشینان خودروها ۴۰%، تن و بدن ۳۰%، بازوها و پاهایشان ۱۵% آسیب پذیر است.
پژوهشگران معتقدند ۶۵% کسانی که از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند، آسیب های جدی دیده اند و تنها ۳۵% از استفاده کنندگان از کمربند ایمنی دچار جراحات خفیف شده اند. براساس همین بررسی ها، ۷۴% سرنشینان که در کنار راننده می نشینند در حوادث رانندگی به شدت مجروح می شوند. این آمار برای استفاده کنندگان از کمربند ایمنی، ۴۴% با جراحات خفیف تر بیان شده است.
از بررسی آمارهای فوق، این نتیجه به دست می آید که کمربند ایمنی، ایمنی و سلامت سرنشینان اتومبیل را در حوادث رانندگی ۵۰% افزایش می دهد و در مقابل از ۵۰% ضایعات در هنگام تصادف می کاهد و به عنوان وسیله ای با ۱۰۰% ایمنی در اتومبیل تعبیه شده است.
● وسیله ای خطرناک در رانندگی
تلفن همراه ابزاری بسیار مفید برای رانندگان است زیرا مردم از تلفن همراه به عنوان وسیله ای سریع برای اطلاع اخبار، گزارش جرایم، تصادفات و... استفاده می کنند. اما اگر همین وسیله مفید در حین رانندگی استفاده شود توجه رانندگان را از کار اصلی خود که همانا رانندگی است باز می دارد و قدرت مهارت و عکس العمل مناسب و سریع را از آنان می گیرد. سعی کنید از تلفن همراه تنها در هنگام پارک بودن و ایستادن وسیله نقلیه استفاده کنید و یا آن را جهت پاسخگویی به سایر سرنشین های خودرو دهید و این امر را در خود نهادینه کنید. تلفن همراه خود را قبل از حرکت بر روی پیام گیر گذاشته تا پس از توقف در محل مناسب پیام ها را گوش کنید.
پژوهشگران اعلام نموده اند رانندگانی که پشت فرمان اتومبیل از تلفن همراه استفاده می کنند و حتی کسانی که از هنزفری (hands free) بهره می گیرند، دچار نوعی نابینایی در قدرت و میدان دید خود می شوند که ممکن است بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد.
استفاده از تلفن همراه به طور میانگین شش برابر احتمال تصادف را افزایش می دهد.
استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن همراه در حین رانندگی باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده می گردد و حواس شما تحت تأثیر مکالمات قرار می گیرد و نیمی از توجه خود را به مکالمه با تلفن همراه می سپارید و آن گاه فقط ۵۰% حواستان به رانندگی است در حالی که هنگام رانندگی باید توجه مضاعفی داشته باشید تا حادثه ای پیش نیاید.
آمار تصادفات ناشی از استفاده تلفن همراه هنگام رانندگی، مختص ایران نیست. آمارها نشان دهنده بروز حوادث بسیاری در دنیا بر اثر استفاده از تلفن همراه است. چه بسیار حوادث رانندگی که به علت استفاده از تلفن همراه ایجاد می شود و نه تنها برای رانندگان خودروهای حاضر در صحنه، دردسر می سازد، بلکه ترافیک و راه بندان نیز ایجاد می کند. حال بهتر است بدانیم چگونه می توان از ایجاد تصادفاتی که به دلیل استفاده از تلفن همراه ایجاد می شود، جلوگیری کرد؟
۱) عادت کنید برای صحبت با تلفن همراه توقف کنید.
۲) از سرنشینان خودرو بخواهید پاسخگوی تلفن همراه باشند.
۳) قبل از حرکت، تلفن همراه خود را روی پیغام بگذارید.
۴) زنگ تلفن را در حالت بی صدا (Silent) قرار دهید.
۲۲:۳۹،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان عامل اصلی انسان است
۲۲:۴۰،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: منظور من بخش فرهنگی عامل انسانی بود
۲۲:۴۰،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: یک چیز روشن انسان خودش قانون می گذاره پس خودش هم ازش عبور می کند
۲۲:۴۰،‏ ۵ مه - باقری ترافیک: در ایران طراحی راهها طوری است که تصمیمات راننده را نمیتواند به حداقل برساند وموقعیت های غیر منتظره را کاهش دهد
۲۲:۴۰،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: سازنده هردو انسانه و رعایت تمام نکات باز انسانه. اعمال قانون . خط و مشی باز انسانه
۲۲:۴۱،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: میزان اسیب وارده در هنگام تصادف توی خودرو خارجی بالاتر یا محصولات داخلی؟
۲۲:۴۱،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: پس باید قانون یک پارچه تصویب کنیم
۲۲:۴۱،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: دوستان بهتر امشب راهکار ارائه بدیم
۲۲:۴۲،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: متاسفانه توی ایران قاونون حرف اخر ماست
۲۲:۴۲،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: فرهنگ رعايت قوانين بايد نهادينه بشه توي جامعه
۲۲:۴۲،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: در واقع فردیت(انسانیت) باید حرف اول و آخر باشه
۲۲:۴۲،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: بعد تصویب قانون اجرا صحیح ان
۲۲:۴۳،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: اگر از شما بخواهند بهترین راهکار برای ایمنی در حمل و نقل رو رعایت کنید مهمترین فاکتور برای آن چیست؟؟
۲۲:۴۴،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: بهترین راهکار را ارائه کنید...
۲۲:۴۴،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: کار سخته کلی تصمیم گرفتن
۲۲:۴۴،‏ ۵ مه - زبیده نوروزی. ترافیک: این فرهنگ سازی باید در مدارس و مکان های فرهنگی وگاهی اوقات برای نتایج بهتره به صورت نوشته هایی بنرها و تابلو اعلانات برای توجه بیشتر صورت بگیره
۲۲:۴۵،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: راهکاری باید پیشنهاد بشه که دید مهندسی نداشته باشه و ریشه مشکلات رو هدف قرار بده
۲۲:۴۵،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: چون الترناتیوها پراکندگی زیاد دارد
۲۲:۴۵،‏ ۵ مه - زبیده نوروزی. ترافیک: کاهش سرعت و استراحت در هنگام خواب آلودگی
۲۲:۴۵،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: نهادینه شدن قانون واصول رعایت آن در وجود شخص
۲۲:۴۵،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: اولیش اینه که تو خود اون وسیله استانداردهای ایمنی رعایت و تجهیزات مرتبط با اون تعبیه شده باشه
۲۲:۴۵،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: و اون راهکار تغییر تعاریف غلطی هست که ما از زندگی، انسان، شهرسازی........ داریم
۲۲:۴۵،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: مجهز کردن سیستم های ای تی در وسایل
۲۲:۴۶،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: یعنی کنترل ما انجام بدیم
۲۲:۴۶،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۲:۴۷،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۲:۴۷،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: فرهنگ سازي رسانه اي
۲۲:۴۷،‏ ۵ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: گاهی جریمه های سنگین جواب میده مثل کمر بند بستن وکاهش سرعت البته نه همه جا
۲۲:۴۷،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: زودتر وبهتر به نتيجه مي رسه
۲۲:۴۷،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: بازم افرادی هستند تختی و باعث هزینه های هنگفت در ادامه تصمیمات شود اما با ای تی ما جلوگیری می کنیم
۲۲:۴۸،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: مهندس آرین نژاد میشه ای تی رو توضیح بدین لطفا
۲۲:۴۹،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: هوشمند سازی وسایل نقلیه
۲۲:۴۹،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: اگر طرف کمربند نبسته راه بیافته جریمه شود به صورا خودکار
۲۲:۴۹،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: خب راهکار خوبیه اما ایا قابل اجرا برای تمامی ناوگان حمل و نقل هست؟
۲۲:۵۰،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: چرا ما نباید به باور درونی برسیم که اجبار معنایی نداشته باشد
۲۲:۵۰،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: بله الان روی اتوبوس ها انجام و جواب گو بوده
۲۲:۵۰،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: بلکه کاهش هزینه های زیادی در سیستم دولت داشته
۲۲:۵۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: دوستان به نظر من رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی خود بهترین راهکار است
۲۲:۵۰،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: کاهش حضور پلیس در مسیر
۲۲:۵۰،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: افزایش ایمنی افراد
۲۲:۵۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: رعایت قانون راهگشاست
۲۲:۵۱،‏ ۵ مه - زبیده نوروزی. ترافیک: بهترین راه کار درحال حاضرآموزش به افراده و برای نسل های آینده ایجاد حس تعهد فرد نسبت به زندگی خود و دیگرانه از نظر من و سپس بالابردن کیفیت و کارایی وسایل نقلیه و معابر
۲۲:۵۱،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: رعایت قوانین توسط ایجاد تعهد واقعی به قوانین
۲۲:۵۱،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: ایا شما برای چند دقیقه از وسیله تا چند کیلومتر طی کنید کمر بند می بستید خانه تا نانوایی یا فروشگاه
۲۲:۵۱،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: در واقع تعهد راهکار اصلی است
۲۲:۵۱،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: رعایت قانون توسط اشخاص بهترین تعهد اخلاقی
۲۲:۵۱،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: پس ما پیشگیری می کنیم
۲۲:۵۲،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: بیشترین امار مربوط به تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز است


پس رعایت قوانین کار ساز است
۲۲:۵۲،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: پس پیشگیری بهتر از بررسی است
۲۲:۵۲،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: بله خانم مهندس همو ني كه من اول جلسه عرض كردم موافقم
۲۲:۵۲،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: بله درسته
۲۲:۵۲،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: مسلما تعداد معدودی
۲۲:۵۲،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان ای تی در ایران مشکل عمده
۲۲:۵۳،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: امنیت سیاسی ان است
۲۲:۵۳،‏ ۵ مه - ‪+ 8747‬: دوستان صحبت ها بسیار مفید ولی فقط یک سوال ما خودمون چقد رعایت میکنیم و چقد علاقه داریم به این که جلو دیگران نشون بدیم ما واقعا از رعایت کردن قوانین لذت میبریم؟
۲۲:۵۴،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: احسنت
۲۲:۵۴،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: راستش بنده خیلی رعایت میکنیم... اما متاسفانه در جامعه ای که از خیلی چیزها تعریف درستی نشده ... چه کار میشه کرد
۲۲:۵۴،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: ما رعایت نمی کنیم بعد دوست داریم همه رعایت کنند
۲۲:۵۵،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: هر اونچه را که برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند
۲۲:۵۵،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: بگذارید مثالی بزنم
۲۲:۵۵،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: ?
۲۲:۵۵،‏ ۵ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: اگر اموزش بدیم وقتی بچه ها وارد جامعه وخیابون میشن چیزایی دیگه میبینن وبی فایده میشه
۲۲:۵۵،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: من وخانواده ام به شخصه رعايت مي كنيم
۲۲:۵۵،‏ ۵ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان اموزش ها الان کوتاه مدت تاثیر دارد
۲۲:۵۶،‏ ۵ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: اموزش از طریق صدا وسیما خیلی می تونه مفید باشه ونحوه نمایش وبرنامه ها خیلی مهمه
۲۲:۵۷،‏ ۵ مه - ‪+ 8747‬: اموزش کوتاه مدت برای کاهش و اموزش بلند مدت برای به حداقل رساندن باید باشه
ولی کدوم نهاد پیگیر اموزش این امور هستش؟
۲۲:۵۷،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: اتفا قا نسل جديد نسل قانون مداره منظورك كودكانه
۲۲:۵۷،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: منظور
۲۲:۵۷،‏ ۵ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: هستن دوستان زیادی حتی عبور از مسیر عابرپیاده به سمت گذر از خیابون حوصله انتظار قرمز شدن برای گذشتن از خیابون رو هم ندارند چ برسه پشت فرمون
۲۲:۵۷،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: در جاده ساحلی اهواز
حداکثر سرعت مجاز 60 میباشد. و اگر بالاتر رود دوربین های جریمه تخلف را ثبت میکنند.


اما خودم به شخصه دیدم که با سرعت 80 و 100 هم رانندگی شده و هیچ دوربینی تخلف را ثبت نکرده.


آیا این تشویق به سرعت نیست؟
مشکل از کجاست؟؟؟
۲۲:۵۸،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: خبر نیست
۲۲:۵۸،‏ ۵ مه - یاشار دادرس. ترافیک: خیر
۲۲:۵۹،‏ ۵ مه - مهسا نوروزیان. ترافیک: باید عواقب و هزینه تخلف انقدر سنگین باشه که به عنوان بازدارنده عمل کنه و در کنارش اموزش و فرهنگ سازی از کودکی
۲۲:۵۹،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: نزدیک به 20 دوربین کار گذاشته شده است . اما باز کمتر کسی با سرعت 60 رانندگی میکند.
۲۲:۵۹،‏ ۵ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: خوب به چ درد میخوره وقتی ثبت نمیکنه
۲۲:۵۹،‏ ۵ مه - ‪1 8747‬: جناب پرویزی کمیت مهم نیست کیفیت تاثیر بیشتری داره
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: درسته
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - حسین افشار. ترافیک: ما بهتر كه از خودمان شروع كنيم اين خودش يه فرهنگ سازيه
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: واقعا جریمه نمیشن?
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - ‪+ 8747‬: یه چیز دیگه هم هست
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: نه نمیشن
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - زبیده نوروزی. ترافیک: بافصل گرما مشکلات ایجاد شده توسط رانندگان در سطح شهر بیشتر هم میشه
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - نسترن زنجانی. انجمن شهرسازی: اين فقط تو اهواز نيست آزادراه هاي ديگري هم تو كشور هستن كه دوربين ها كار نمي كنن
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - ماهک پرویزی?: و دنبال دلیل هم هستم
۲۳:۰۰،‏ ۵ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: ازاد را ها مارو خوب جریمه میکنن ولی
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: