تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : كارگروه ترافيك باموضوعرتهكارهايي براي ايمني در حمل و نقل عمومي 16 ارديبهشت94

#1
۲۱:۵۹،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: +
۲۱:۵۹،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: +
۲۱:۵۹،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: سلام و درود بر همه مهندسین
۲۱:۵۹،‏ ۶ مه - 0503: سلام به اعضای گروه
۲۱:۵۹،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: سلام به تمامی بزرگواران ...
۲۱:۵۹،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: +
۲۱:۵۹،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: +
۲۲:۰۱،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: بچه ها در ترافیک راهکارها براساس سه اصل حل می شود
۲۲:۰۱،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: به نام 3e
۲۲:۰۲،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: یک مهندسی
۲۲:۰۲،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دو اموزش
۲۲:۰۲،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: سه ایمنی
۲۲:۰۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۲:۰۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: جناب مهندس آرین نژاد تخصص شما در این مورد خوبه
۲۲:۰۳،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: میشه بیشتر راهنمایی کنید
۲۲:۰۳،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: نه چیزی که اموزش دیدم اعلام می کنم
۲۲:۰۴،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: اگر مثلث بکشیم ترافیک را وسط مثلث بزاریم بعد سه کنج ان را این سه اصل تعریف شده
۲۲:۰۴،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: در بخش مهندسی چه راهکارهایی ارائه شده است
۲۲:۰۵،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: اصلاح هندسی
۲۲:۰۵،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: جانمایی و اطلاع رسانی
۲۲:۰۵،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: یا همان vms
۲۲:۰۵،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: و ارام سازی
۲۲:۰۵،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: سه اصل پررنگ مهندسی
۲۲:۰۶،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: در فرآیند برنامه ریزی حمل و نقل 3 C اهمیت می یابد .
۲۲:۰۶،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: Cنه
۲۲:۰۶،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: E
۲۲:۰۶،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: مهندس باقری میشه واضحتر توضیح بدید
۲۲:۰۶،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: من الان به کتاب دسترسی ندارم بیشتر توضیح میدادم
۲۲:۰۶،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: - جامعیت 2- استمرار 3- همکاری
۲۲:۰۷،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: این جدید اضافه شده
۲۲:۰۷،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: یک ایده جدیده
۲۲:۰۷،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: که توی بحث تدریس دانشگاه نیست
۲۲:۰۸،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: این موضوع همان اشتراک بین شهرساز و ترافیک مشخص می کند
۲۲:۰۸،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: راهکارها در کدام بخش اهمیت بیشتری پیدا میکنند.
۲۲:۰۹،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: آیا هرسه به یک اندازه با قابلیت میباشند؟
۲۲:۰۹،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: 1- بررسی تاثیر همه پارامترهای اقتصادی، اجتماعی سیاسی
۲۲:۰۹،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: 2- استمرار یا تداوم
۲۲:۱۰،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: دوستان فقط راهکار ارائه بدیم
۲۲:۱۰،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: 3- همکاری تشریک مساعی همه مجموعه ها
۲۲:۱۱،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: یکی از راهکارها اصلاح بیس کار است
۲۲:۱۱،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: که جناب مهندس دارند می گویند
۲۲:۱۱،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: خیلی بجا و درست است
۲۲:۱۱،‏ ۶ مه - یاشار دادرس. ترافیک: +
۲۲:۱۱،‏ ۶ مه - یاشار دادرس. ترافیک: سلام
۲۲:۱۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: سلام برشما
۲۲:۱۲،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: یعنی لازمه موفقیت حمل ونقل رعایت اصول E3 و 3C می باشد.
۲۲:۱۳،‏ ۶ مه - کریمی ترافیک: سلام
۲۲:۱۳،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: فقط موارد فوق
۲۲:۱۳،‏ ۶ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستام من نمی توانم بین جمع شما باشم بعد توضیحاتو می نویسم .با اجازه
۲۲:۱۳،‏ ۶ مه - محمد شیرازی. ترافیک: سلام+
۲۲:۱۴،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: سلام برهمه
۲۲:۱۷،‏ ۶ مه - کریمی ترافیک: ﺩﺭ ﺳﺎﻝ
2006 ﺩﺭ ﺍﺳﺘﮑﻬﻠﻢ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﺳﻮﺋﺪ ﻧﻘﺎﻁ ﭘﺮ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﮐﻪ ﺍﻏﻠﺐ
ﺩﭼﺎﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﻨﺪﺍﻥ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ
ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ 1 ﺗﺎ 2 ﯾﻮﺭﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ،
ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ
ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺣﺪﻭﺩ 20 ﺩﺭﺻﺪ ﮐﺎﻫﺶ
ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﻣﺴﯿﺮﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﺩﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ
ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﯾﺎ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺣﻤﻞ ﻭ ﻧﻘﻞ
ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ
ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﺩﺩ ﻣﺴﯿﺮﻫﺎﯼ ﻗﺒﻠﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ
ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺗﺮ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 2007 ﺁﻣﺎﺭ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺩﺭ
ﺁﻥ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺩﻭﺭﻩ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﺑﻮﺩ . ﺩﺭ
ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺭﻓﺮﺍﻧﺪﻭﻣﯽ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻗﺎﻧﻮﻥ
ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ 1 ﺗﺎ 2 ﯾﻮﺭﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻝ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ
ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 2008 ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺷﺪ ﻭ ﻣﻮﺟﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺩﺭ
ﺁﻥ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﺪ
۲۲:۱۸،‏ ۶ مه - حسین افشار. ترافیک: +سلام
۲۲:۱۹،‏ ۶ مه - ‪+ 8747‬: +
۲۲:۲۰،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: مدیریت محترم لطفا موضوع جلسه را شفافتر بفرمایید تا بحث ها جون بگیرد ..
۲۲:۲۱،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: راه کار هایی برای افزایش ایمنی در سیستم حمل و نقل عمومی
۲۲:۲۱،‏ ۶ مه - حسین افشار. ترافیک: اقاي باقري ميشه در مورد اصول بيشتر توضيح بديد
۲۲:۲۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: راه حل بدید
۲۲:۲۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: درحال حاضر چه پیشنهاداتی دارید برای افزایش ایمنی در جاده ها
۲۲:۲۶،‏ ۶ مه - کریمی ترافیک: هوشمندسازی سامانه حمل و نقل میتونه موثر باشه
۲۲:۲۷،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: در خصوص جامعیت باید تمامی پارامترهای اقتصادی اجتماعی سیاسی باید بررسی بشه، یعنی اینکه در برنامه ریزی حمل ونقل بدون توجه به میزان اعتبارات ممکن است ما را بفرض به داشتن یک مد حمل ونقل گرون قیمت، بدون داشتن ملاحظات سیاسی به یک تکنولوژی وابسته، و بدون لحاظ ملاحظات اجتماعی به یک مد غیر مقبول در جامعه هدایت کند.
۲۲:۲۷،‏ ۶ مه - محمد بنت میم. ترافیک: سلام دوستان
۲۲:۲۸،‏ ۶ مه - کریمی ترافیک: سلام
۲۲:۲۸،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: ايمني جاده اي معمولا با عدم وجود تصادفات و تلفات مشخص مي شود.




اهميت اين مساله معمولا برعکس اندازه گرفته مي شود. ايمني در جاده ها مساله پيچيده اي شامل مولفه هاي مختلف بوده و براي دستيابي به سطح مطلوب آن، درک عميق مساله ايمني جاده و شناخت همه مولفه هاي موثر و تخمين ميزان تاثير هر يک در اين مهم، امري ضروري است و با هدف تخصيص بهينه بودجه محدود، بهبود ايمني جاده اي انجام مي گيرد. محققان بر اين باورند که مقايسه عملکرد ايمني، تنها با احتساب تعداد تلفات و تصادفات جاده اي کمکي به شناخت اصولي مشکل ايمني جاده و رفع آن نخواهد کرد. براي ارزيابي ايمني جاده اي، روش هاي متعددي ارايه شده است که مي توان آنها را به روش هاي ارزيابي اقتصادي - اجتماعي برنامه هاي ايمني جاده اي، شامل روش هاي تحليل چند معياره و روش منفعت - هزينه و روش هاي ساختاري بررسي ايمني جاده شامل داده کاوي و روش هاي آماري تقسيم بندي کرد. از ميان روش هاي ذکر شده، روش هايي براي ارزيابي ايمني جاده اي مناسبند که بتوانند حداکثر شاخص هاي ايمني جاده و اندرکنش هاي آنها را به طور همزمان مورد تحليل و بررسي قرار دهند، مانند روش هاي مبني بر شاخص عملکرد مرکب، تحليل پوششي داده ها و داده کاوي. ساير روش ها مثل روش منفعت - هزينه به عنوان مکمل اين روش ها مي تواند مطرح باشد. در اين مقاله سعي شده است اولا با مرور روش هاي ارزيابي مطرح در حوزه ايمني جاده اي، روش هايي را که امکان مديريت بهتر ايمني جاده ها فراهم مي کنند، معرفي شود. ثانيا استفاده از روش تحليل مولفه هاي اساسي به عنوان يک روش کاهش دهنده تعداد متغيرها و پيش نيازي براي حصول شاخص هاي واقعا موثر در ايمني جاده اي و نيز روشي براي تحليل صحيح تر داده هاي حجيم تصادفات پيشنهاد داده شده است.
۲۲:۲۹،‏ ۶ مه - حسین افشار. ترافیک: بيشترين ايمني را خطوط سفيد جاده ورانندگي اصولي (بين خطوط) ميتواند ايفا كند
۲۲:۳۰،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: 2- در خصوص موضوع استمرار بایستی توجه داشت که بعد از انجام مطالعات جامع ترافیکی و برنامه ریزی حمل ونقل در اجرای طرح های ترافیکی پیگیری و تداوم لازم در اجرا حاصل بشه ..
۲۲:۳۰،‏ ۶ مه - محمد بنت میم. ترافیک: ?
۲۲:۳۰،‏ ۶ مه - مهندس ملکی. ترافیک: سلام دوستان
۲۲:۳۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: خوش آمديد




مساله ايمني ترافيک مساله­اي بين المللي است و با بيش از 500 ميليون وسيله نقليه فعال در روي کره خاکي، هر ساله بيش از يک ميليون نفر در سوانح ترافيکي جان سپرده و در حدود 50 ميليون نفر نيز مجروح مي­شوند. لازم به اشاره است که در ايران، در سال 1383 هزينه تصادفات ترافيكي كشور (مجموع درون­شهري و برون­شهري) در حدود 80000 ميليارد ريال بوده است كه ارزشي بالغ بر حدود 7 درصد توليد ناخالص ملي كشور داشته و بالاترين شاخصي است كه در كل كشورهاي جهان گزارش شده است. بدين جهت، نياز به فراهم آوردن بستري جهت به­کارگيري دانش نوين و پتانسيل­هاي علمي و دانشگاهي در راستاي انجام مطالعات تخصصي و حرفه­ای در زمينه حوادث جاده­اي و ارائه دستورالعمل­هاي لازم به شدت احساس مي شود.

 

با اين نيت، و به منظور تحقق بخشي از وظايف پژوهشي وزارت راه­وترابري و ارائه خدمات پژوهشي، آموزشي و مشاوره­اي به کليه دستگاه­هاي اجرايي (اعم از دولتي و غيردولتي)، اقدام به تاسيس مرکز تحقیقات فني و اقتصادي ايمني جاده­اي (مرکز تحقيقاتي نوع 3) در دانشگاه فردوسي مشهد به عمل آمد. تاسيس و شکل­گيري اين مرکز در راستاي اهداف و برنامه­هاي وزارت راه­وترابري و مطابق با معيارهاي توسعه كشور، با رويکرد ايجاد کانوني تخصصي جهت ارائه خدمات مزبور صورت مي­پذيرد و در نگاهي کلي اهداف زير را در پيش روي خود دارد:

 

1.      ارائه دستورالعمل­ها و راهبردهايي جهت هماهنگ کردن و ترکيب کردن برنامه­هاي وسيع ايمن­سازي در کليه دستگاه­هاي اجرايي ذيربط (شامل وزارت راه­وترابري، نيروي انتظامي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، رسانه­هاي گروهي و غيره)،

 

2.      ارتقای دانش و کيفيت مديريت ايمني در کليه سطوح تصميم­گيري دولتي (اعم از ملي، استاني و منطقه­اي)،

 

3.      ترسيم تصويري دقيق و جامع از وضعيت اقتصادي- اجتماعي مرتبط با تصادفات ترافيکي و بررسي زنجيره عوامل بروز حوادث حمل­ونقل جاده­اي،

 

4.      گسترش فعاليت­هاي مرتبط با بازرسي ايمني و حصول اطمينان از ملحوظ داشتن مساله ايمني در کليه گام­هاي هر برنامه و طرح حمل­ونقلي،

 

5.      شناسايي و گسترش دانش و فن­آوري جديد برگرفته از تجربيات موفق ساير کشورها نظير سيستم­هاي هشداردهنده هوشمند و سيستم­هاي اطلاعات مکاني،

 

6.      ارتباط فعال و متعامل با مجامع بين­المللي مرتبط با مطالعات حوادث ترافيکي،

 

7.      فن­آوري اطلاعات و توليد و گسترش نرم­افزارهاي رايانه­اي مرتبط،

 

8.      ايجاد محيطی پويا جهت انجام فعاليت­های حرفه­ای پژوهشی،

 

9.      تعريف و هماهنگ­سازي مطالعات و پايان­نامه­هاي دانشگاهي در سطوح کارشناسي ارشد و دکترا مطابق با اهداف و مطالعات پيش­روي مرکز، و

 

10.  تشکيل کارگاه­هاي آموزشي و برگزاري همايش­هاي ملي و بين­المللي در ارتباط با فن­آوری و اقتصاد ايمنی جاده­ای.

 

با توجه به اين که اين مرکز تحقيقاتي در عقد قرارداد براي انجام مطالعات پژوهشي وزارت راه و ترابري داراي اولويت مي­باشد و همچنين دانشگاه فردوسي مشهد نيز حامي آن خواهد بود، انتظار مي­رود اين واحد به عنوان يکي از معتبرترين مراکز مطالعات ايمني حمل­ونقل در کشور به سرعت رشد کرده، در آينده جايگاه والايي خواهد داشت.

 
۲۲:۳۴،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: 3- همکاری، تشریک مساعی، به معنی اینکه تمامی ارگان های دخیل در امر برنامه ریزی حمل ونقل اعم از مجموعه وزارت کشور، شهرداری ها، راهنمایی و رانندگی و مجموعه انتظامی ... باهم و در زیر یک چتر برنامه ریزی حضور داشته باشند...
۲۲:۳۵،‏ ۶ مه - حسین افشار. ترافیک: از طرفي اموزش شهروندي ميتونه مؤثر باشه
۲۲:۳۷،‏ ۶ مه - زبیده نوروزی. ترافیک: +
۲۲:۳۸،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: حصول اهداف مربوط به آموزش،مهندسی، آرام سازی و در کنار اون مباحث 3C ما رو در تضمین اصلاح مشکلات ترافیکی و افزایش ایمنی هدایت خواهد کرد.
بنابراین حرکت اصلی در این راستا برنامه ریزی دقیق حمل و نقل می باشد..
۲۲:۳۹،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: ???
۲۲:۳۹،‏ ۶ مه - سعید فدایی. ترافیک: +
۲۲:۴۲،‏ ۶ مه - مهدی جعفری. ترافیک: +
۲۲:۴۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: یکی از راهبردها
کاهش تخطی از سرعت غیر مجاز
و راهکاری برای ان فرهنگ سازی میباشد
۲۲:۴۳،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: افزایش جرایم سرعت غیر مجاز به شکل پلکانی
۲۲:۴۴،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: توسعه سیستمها ی نظارتی
۲۲:۴۵،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: بکارگیری روشهای مدیریت و آرام سازی ترافیک
۲۲:۴۶،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: دوستان بحث سرعت 30 به موضوع آرام سازی ترافی در بافت های مسکونی و تضمین ایمنی پیاده ها تاکید دارد.
۲۲:۴۶،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: ترویج و توسعه استفاده از کلاه و سایر وسایل ایمنی برای موتور سواران
۲۲:۴۶،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: ارتقای نظام اموزش موتورسواران
۲۲:۴۶،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: آموزش
۲۲:۴۷،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: فرهنگ سازي
۲۲:۴۷،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: بستر سازي
۲۲:۴۷،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: افرایش اموزش برای عموم و عابرین پیاده
۲۲:۴۷،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: اجرا
۲۲:۴۷،‏ ۶ مه - محمد بنت میم. ترافیک: تولید و ارائه و یا واردات کلاه و وسائل ایمنی از جنس مطلوب و با کیفیت بالا
۲۲:۴۷،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: تداوم
۲۲:۴۸،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: مدیریت دسترسی عابرین پیاده به شبکه راه ها
۲۲:۴۸،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: جدا سازي و فرهنگ جدا سازي مسير سواره از پياده
۲۲:۴۸،‏ ۶ مه - باقری ترافیک: بنظر می آید که دیدگاه در بحث برنامه ریزی تغییر و از طریق مدیریت سفر و کاهش تقاضای سفر و همچنین افزایش تسهیلات حمل و نقل عمومی به دنبال افزایش ایمنی باشیم...
۲۲:۴۹،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: آفزایش آگاهی رانندگان در خصوص تبعات رانندگی در هنگام خستگی
۲۲:۵۰،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: افزایش اگاهی عمومی از اثر بخشی استفاده از کلاه ایمنی و کمر بند ایمنی
۲۲:۵۰،‏ ۶ مه - حسین افشار. ترافیک: بررسي آمار تصادفات جاده اي بعضا مشاهده شده به جهت عدم رعايت قوانين رانندگي بوده تا اينكه عدم وجود زير ساخت مناسب و بعد اقتصادي ان بنابراين بعد اجتماعي و فرهنگي ان ميتونه حائز اهميت باشه به عنوان مثال مسله اعتياد رانندگان وبرطرف كردن اين معضل توسط سازمان ذي صلاح بايد بررسي گردد
۲۲:۵۱،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: توسعه قوانین بازدارنده برای رانندگان متخلف
۲۲:۵۱،‏ ۶ مه - مهدی جعفری. ترافیک: سلام، فرهنگ سازی در گرو فراهم کردن زیرساخت ها امکان پذیر هستش
۲۲:۵۲،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۲:۵۵،‏ ۶ مه - افشار ترافیک: مدير محترم جلسه تا كي ادامه داره
۲۲:۵۵،‏ ۶ مه - ماهک پرویزی?: از ساعت22 الی 23
۲۲:۵۵،‏ ۶ مه - حسین افشار. ترافیک: ريشه اكثر تصادفات علاوه بر نقص فني خودرو وجود مواد مخدر واستعمال ان توسط راننده بوده
۲۲:۵۵،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: فارغ از استانداردهای ایمنی به کار رفته در وسایل نقلیه، این رفتار رانندگان در جاده‌هاست که سهم زیادی در آمار تصادفات رانندگی دارد. در این میان برخی رانندگان می‌توانند با نشان‌دادن برخی رفتارها، خطرات بیشتری را برای خود و دیگران در جاده ایجاد کنند. در ادامه، به ۹ نمونه از خطرناک‌ترین کارهایی می‌پردازیم که می‌توانند از راننده‌ها سر بزنند.
۲۲:۵۶،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: .

عدم رعایت حقّ تقدم

یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات، عدم رعایت حقّ تقدم است. مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) می‌گوید این موضوع بالاترین آمار را در علت تصادف بین رانندگان با سن ۷۰ سال و بیشتر دارد و بیشتر در محل ورود و خروج از آزادراه‌ها دیده می‌شود. جان مکفی در در کتابش با عنوان «باربرهای غیرمعمول» که در مورد حمل بار در مسافت‌های طولانی نوشته شده، اشاره می‌کند فضای خط شتاب‌گیری در ورود به بزرگراه یکی از منابع اصلی نگرانی رانندگانی است که وسیله نقلیه‌ای با وزن بیش از ۳۶ تُن در زیر پای خود دارند. یکی دیگر از نمونه‌های این موضوع که بیشتر در سطح شهرها رایج است، علائم توقف و چراغ‌های قرمز است. رانندگانی که از مسیر خودشان می‌آیند، انتظار دارند که در حالت سبز شدن چراغ، تقاطع برایشان خالی باشد.
۲۲:۵۷،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: بسته‌نشدن کمربند ایمنی

مطابق گزارش NHTSA، کمربندهای ایمنی جان بیش از ۷۵ هزار نفر را بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ نجات داده‌اند. البته کیسه‌های هوا نیز باعث ایمن‌تر شدن خودروها می‌شوند، ولی طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که باید همراه با کمربندهای ایمنی عمل کنند؛ یعنی حالتی که از پرت‌شدن مسافر در تصادف‌های با سرعت‌های بالا و غلتیدن‌های خودرو جلوگیری شود. بستن کمربند آن‌قدر کار ساده‌ای است که اگر کسی آن را نبندد، غیرقابل‌توجیه است. با توجه به اینکه همه با کمربندهای ایمنی در داخل خودروها بزرگ شده‌ایم، وقتی کمربند را نبسته باشیم، انگار چیزی را برای پوشیدن فراموش کرده‌ایم. همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از تصادفات در سرعت‌های کم و نزدیک به خانه محل زندگی شخص اتفاق می‌افتند؛‌ بنابراین خود را با این نکته که «مقصد چند خیابان جلوتر است» برای نبستن کمربند توجیه نکنید.
۲۲:۵۸،‏ ۶ مه - حسین افشار. ترافیک: ٣٠٠الي٥٠٠ متر (فكر كنم)
۲۲:۵۸،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: رانندگی بی‌محابا

رانندگی بی‌محابا، یا اگر بخواهیم کمی خودمانی‌تر بگوییم: رانندگی دیوانه‌وار، یک روش خوب برای تصادف کردن است! این حالت از رانندگی شامل منحرف‌شدن، لایی‌کشیدن در ترافیک، سبقت از راست، شتاب‌گرفتن و ترمز به صورت ناگهانی و همین‌طور رانندگی با سرعت کم در خط سرعت در بزرگراه و برخی موارد دیگر می‌شود. در بسیاری از ایالت‌های امریکا، سرعت به اندازه ۲۰ مایل بر ساعت (۳۲ کیلومتر بر ساعت) بیشتر نسبت به محدودیت سرعت جاده، به عنوان رانندگی بی‌محابا شناخته شده و جریمه‌هایی شامل پرداخت نقدی، زندان و یا ترکیبی از آن‌ها برای فرد راننده درنظر گرفته می‌شود. در هر صورت، وقتی در یک ترافیک مشغول رانندگی هستید و نوع حرکت شما نسبت به بقیه تفاوت دارد، بیشتر از همه در معرض خطر تصادف قرار خواهید داشت. در این میان، مردان جوان بیشتر مستعد این رانندگی‌های و مسابقه‌های دیوانه‌وار هستند که البته جای تعجب چندانی هم ندارد.
۲۲:۵۹،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: درافتینگ پشت‌سر کامیون‌ها

حرکت کردن پشت‌سر یک کامیون تریلر حتماً باعث بهبود مصرف سوخت شما می‌شود، ولی این دلیل نمی‌شود که باید حتماً این کار را انجام دهید. کار درافتینگ، مخصوص رانندگان نسکار است؛ در حالی که که پنهان شدن یک خودروی ۱۸۰۰ کیلوگرمی در ناحیه کم‌فشار پشت یک کامیون ۳۶ هزار کیلویی و با ۴ متر ارتفاع، منطقی نیست. در سال ۲۰۰۷، برنامه تلویزیونی افسانه‌زدایان (MythBusters) نیز نشان داد که این موضوع حقیقت دارد. ولی آن‌ها در همین حال نشان دادند که دنبال کردن یک کامیون با فاصله‌ای کمتر از ۴۵ متر فوق‌العاده خطرناک است. حتی با حفظ این فاصله، هنگامی‌که کامیون به صورت ناگهانی ترمز کند، شما کمتر از ۲ ثانیه برای عکس‌العمل زمان خواهید داشت. از جمله موضوعات دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که برخی از رانندگان کامیون، به صورت مستقیم نمی‌توانند ببینند که دقیقاً پشت‌سرشان چه خبر است و نسبت ارتفاع تریلر و کاپوت خودرو خطر بیشتری ایجاد می‌کند.
۲۲:۵۹،‏ ۶ مه - استاد افسانه لاریجانی. ترافیک: بازم ممنون
۲۲:۵۹،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: سرعت زیاد به‌خاطر شرایط جوی

البته قبلاً به موضوع رانندگی دیوانه‌وار اشاره شده، ولی این موضوع شایسته بحث و بررسی بیشتر است. وقتی شرایطی جوی از حالت عادی خارج می‌شود، بهترین راه برای جلوگیری از تصادف، کاستن از سرعت است و این موضوع شامل رانندگان باتجربه و ماهر نیز می‌شود. این مسئله از علم فیزیک نشأت می‌گیرد که متأسفانه همه به آن توجه نمی‌کنند. اگر خودروی شما از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده می‌کند، دلیل نمی‌شود که با آن در هوای طوفانی و سرد با سرعت زیاد حرکت کنید. وقتی سطح جاده لغزنده باشد، یک وسیله نقلیه ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوگرمی در هنگام کاهش سرعت ناگهانی از سرعت بالا، کشش خود را احتمالاً از دست خواهد داد. مطابق گزارش سازمان مدیریت فدرال بزرگراه‌های امریکا، ۲۴ درصد تصادفات رانندگی با شرایط آب‌وهوایی مرتبط هستند. همین دلیل کافی است تا سرعت خود را کم کنید و فاصله مناسبی با خودروی جلویی ایجاد کنید.
۲۲:۵۹،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: رانندگی با حواس‌پرتی

خودتان روش صحیح را می‌دانید؛ جای انجام‌دادن کارهای شخصی در خانه است. همچنین تلفن همراه خود را در هنگام رانندگی خاموش کنید. NHTSA تخمین می‌زند که در بیشتر اوقات ۶۰۰ هزار راننده حواس‌پرت در جاده‌های امریکا حضور داشته باشند. در این میان، دولت فدرال امریکا به مقامات ایالتی فشار می‌آورد که جلوی ارسال اس‌ام‌اس و خوردن غذا در حین رانندگی و دیگر فعالیت‌هایی را که باعث منحرف‌شدن نگاه و ذهن راننده‌ها از جاده می‌شوند، بگیرند. ارسال پیام در زمان رانندگی، می‌تواند به اندازه رانندگی در حالت مستی خطرناک باشد. راننده‌های حواس‌پرت، مثال‌های خوبی برای کسانی هستند که فکر می‌کنند ایده تکنولوژی راننده خودکار در خودرو، یک ایده عالی و بسیار مفید است. بنابراین اگر می‌خواهید نسل کنونی خودروها را حفظ کنید، گوشی خود را کنار بگذارید.
۲۳:۰۰،‏ ۶ مه - حسین دیری زاده. ترافیک: سرعت گرفتن
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: