تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : كارگروه ترافيك باموضوع نقش و افزايش ايمني طرح هندسي 2راهها يكشنبه 20ارديبهشت94

#1
۲۳:۰۲،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: سلام
۲۳:۰۳،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: لطفا حاضری بزنیم
۲۳:۰۳،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: +
۲۳:۰۴،‏ ۱۰ مه - زهرا تردست. ترافیک: +
۲۳:۰۵،‏ ۱۰ مه - شهرساز ترافیک: +
۲۳:۰۵،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: سلام
+
۲۳:۰۶،‏ ۱۰ مه - محمد شیرازی. ترافیک: سلام+
۲۳:۰۷،‏ ۱۰ مه - باقری کارگروه ترافیک: اوکی
۲۳:۰۷،‏ ۱۰ مه - رویا مرتضی پور. ترافیک: سلام
۲۳:۰۸،‏ ۱۰ مه - باقری کارگروه ترافیک: سلام
۲۳:۰۹،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: امشب قراه فقط حاضری بزنیم؟
۲۳:۰۹،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: کسی شروع نمیکنه؟
۲۳:۰۹،‏ ۱۰ مه - روخشانی فر. ترافیک: سلام+
۲۳:۱۲،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: اگه میشه یه بار دیگه موضوع رو بیان کنید
۲۳:۱۲،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: بحث کارگروه در مورد اصلاح هندسی و نقش و تاثیر ان برترافیک میباشد
۲۳:۱۳،‏ ۱۰ مه - مهدی جعفری. ترافیک: من یه سوال داشتم، فکر کنم بی ارتبط هم نباشه با موضوع،دوستان از نظر شما احداث یا وجود میدان در ورودی شهرها از بعد ترافیکی مناسب هست یانه؟
۲۳:۱۵،‏ ۱۰ مه - شهرساز ترافیک: دوستان اگه در مورد tod تا الان صحبتی نشده من فرداشب در موردش یه سری توضیحات بدم
۲۳:۱۷،‏ ۱۰ مه - کریمی ترافیک: +سلام
۲۳:۱۸،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: +سلام
۲۳:۲۰،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: دوستان شروع کنید
۲۳:۲۱،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: یکی از تاثیرات خوبی که به جا گذاشته تاثیراتش بر گره های ترافیکی هست
۲۳:۲۱،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوست گرامی میدان اول شهر نقش کاهش دهنده سرعت و نشان دهنده به یک منطقه عمومی شهری را نشان می دهد
۲۳:۲۱،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: سلام+
۲۳:۲۲،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: بااجازه شما ادامه بحٽ جلسه پيش رو ارايه بديم
۲۳:۲۲،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: اصلاح هندسی تاثیر خوبی بر گره های ترافیکی داشته؟
۲۳:۲۲،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: فن راهسازي جديد,نتيجه توسعه و پيشرفت تدريجي حاصل از كوشش در براوردن نيازهاي فزاينده امدوشد, و دانش وسيع به دست امده از تجربه و تحقيق مي باشد.
طرح هندسي راه(طرح عوامل قابل رويت ان)در تجربه هاي اوليه به ميزان قابل ملاحظه اي متكي به شرايط محلي بود تا به ان وسيله, راه مناسبي باتوجه به استانداردهاي مسير و شيبها و ديگر عوامل باکمترين هزينه انتخاب شود.
۲۳:۲۲،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: آره دیگه چیزی که تو مقاله الان آوردن
۲۳:۲۳،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۳:۲۳،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: عامل اصلي, معمولا,هزينه اجزاي مختلف ساختمان و مصالح موجود قابل استفاده بود.اين روش براي تامين نيازهاي امدوشد ان دوران رضايتبخش مي نمود.
افزايش روزافزون تعداد خودروها, تغيير مشخصات اينها,بهتر شناختن منش رانندگان در مقابل خودروهاي(رانندگان)ديگر و افزايش ميزان تصادفات موجب شد كه طرح هندسي راه به شيوه اي صورت گيردكه بيشترين ايمني و حداكٽر بهره وري را دارا باشد.
۲۳:۲۳،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۳:۲۳،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: تحلیل اثر اصلاح هن سی مسیرهای شهری بر گره های ترافیکی
۲۳:۲۳،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: هندسی
۲۳:۲۳،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان اعلام کردیم توسعه برای شهر مناسب نیست بلکه بهبود مناسب است
۲۳:۲۴،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: فزوني دانش در ديگر مراحل طرح و پيشرفتهاي به دست امده در روشهاي اجرا,فن,ماشين الات و مصالح موجب شده كه طرحهاي غيرعملي گذشته,اكنون كاملا قابل اجرا باشد.
۲۳:۲۴،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۳:۲۴،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: امشب دومی دلیل عدم قوانین یکپارچه در شهر است
۲۳:۲۴،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: توسعه و تعریض معابر نه توسعهی شهر
۲۳:۲۴،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: Ok
۲۳:۲۴،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: عذر میخام کدوم مقاله؟میشه دوباره به اشتراک بگذارید
۲۳:۲۴،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: بايد توجه كرد كه انتخاب موقعيت راه و طرح ان بايد به گونه اي صورت گيرد كه امدوشد اينده را نيز جوابگو باشد.
۲۳:۲۵،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۳:۲۵،‏ ۱۰ مه - زهرا تردست. ترافیک: ایمنی در تردد وسایل نقلیه یکی از اصولی ترین مبانی در برنامه ریزی حمل و نقل است که فقدان این اصول در طراحی هندسی راهها و نگهداری آنها خسارات سنگینی بر جامعه وارد میکند
۲۳:۲۵،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: در طرح يك راه بايد,علاوه بر ايمني و فايده, صرفه و زيبايي نيز در نظر گرفته شود.
اين نحوه عمل موجب توسعه معيارها و جزيياتي در طرح هندسي راه خواهد شدكه به بهترين وجه با عملكرد خودروهاي موجود مطابقت داشته و پيش بيني هاي لازم را تا حد امكان براي خودروهاي اينده نيز در برداشته باشد.
۲۳:۲۵،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: محتواي اين ارايه, محدود به عوامل طرح هندسي راهها, كه از طرح سازه راه جداست,مي باشد.
که همزمان اشاره اي به معيارهاي طرح هندسي راههاي فرعي و اصلي و نيز معيارهاي طرح هندسي تقاطع ها دارد.
و اين تذكر لازم است كه اين معيارها بر اساس الگوي اشتو(ضوابط طرح هندسي راه ها :تهيه شده توسط اشتو)و بادر نظرگرفتن شرايط ويژه اي ايران تدوين شده است.
۲۳:۲۶،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: ?
۲۳:۲۶،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان بزارید به ترتیب بریم جلو پراکنده جلو نریم
۲۳:۲۶،‏ ۱۰ مه - زهرا تردست. ترافیک: یکی از عوامل مهم تصادفات جاده است ک می توان از جنبه آنرا بررسی کرد:-عرض جاده،
-موقعیت خاص جاده مانند پیچ،میدان،پل و ...
-نواقص و کمبودهای موجود در جاده
۲۳:۲۶،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: ۱-ضوابط و معيارهاي طرح كه عبارتند از:
١_١_عوارض طبيعي زمين و عوامل فيزيكي
۱_۲_امدوشد
١_٣_خودروهاي طرح
١_٤_سرعت طرح و سرعت حرکت
۱_۵_گنجايش,بعنوان عامل تعيين كننده طرح
١_٥_١_جريان پيوسته
۱_۵_۲_تقاطع هاي همسطح
١_٥_٣_شيبراهه ها و انتهاي شيبراهه ها(رمپها)
١_٥_٤_قطعات راه با جريان امدوشد ضربدري
١_٦_ايمني
١_٧_تجزيه و تحليل منافع استفاده كنندگان از راه
۱_۸_سيستمها و رده بندي
١-٩-مشخصه طرح
۲۳:۲۶،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: بله منم فک میکنم گیج شدم.
۲۳:۲۶،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دیشب یک موضوع پیش رفتیم و به نتیجه رسیدیم حال بحث دوم عدم قوانین درست در کار است
۲۳:۲۷،‏ ۱۰ مه - خانم توکلی. عضو ترافیک: +
۲۳:۲۷،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: ۲-اجزاي طرح
٢_١_فاصله ديد توقف
٢_٢_فاصله ديد سبقت
٢_٣_اجزاي طرح در رابطه با قوسهاي افقي
٢_٣_١_ميزان بر بلندي در طرح
٢_٣_٢_قوسهاي انتقال(کلوتوئيد)
۲_۳_۳_افزايش عرض روسازي در قوسها
٢_٣_٤_فاصله ديد در قوسهاي افقي
٢_٣_٥_کنترلهاي كلي امتداد افقي مسير
٢_۴_امتداد قائم _نيمرخ طولي
٢_٤_١_رابطه حداکٽر شيب طولي راه باسرعت مبناي طرح
٢_٤_٢_طول بحراني قطعه راه در فراز يا نشيب
٢_٤_٣_قوسهاي قائم
٢_٤_٤_کنترلهاي كلي براي امتداد قائم
۲_۵_تركيب امتدادهاي افقي وقائم

از ديگر عوامل موٽر در طرح هندسي
_زهكشي
_جلوگيري از فرسايش زمين و چشم انداز
_توقفگاه کنار راه و استراحتگاه
_راههاي دسترسي و كنترل اطراف راه
_روشنايي
_شبكه هاي مختلف(انتقال نيرو,و شبكه هاي مختلف زيرزميني همچون اب,نفت,گاز و...)
_علائم و خط كشي
۲۳:۲۷،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: خانم پرویزی استارات امشبو بزنید
۲۳:۲۸،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: مطالب مدنظر براي جلسه امشب تا به اينجا به پايان ميرسه كه درصورت تمايل دوستان و اشنايي بيشتر موارد مذكور يا تماما و بصورت موردي بنا به علاقه دوستان در جلسه اتي تشريح ميشوند در حد خلاصه
و
همچنين ارايه معرفي انواع راهها...


به اميد مفيد بودن مطالب?با احترام تقديم شما...
۲۳:۲۸،‏ ۱۰ مه - یاشار دادرس. ترافیک: +
۲۳:۲۸،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: من فک میکنم همه دوستان به مقاله ای دارند اشاره میکنن که من نگرفتم.
اگه ممکنه دوباره به اشتراک بگذارید که رشته بحث دستمون بیاد.
۲۳:۲۹،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: نمیدانم ولی بحث دیشب ادامه دارد
۲۳:۳۰،‏ ۱۰ مه - ماهک پرویزی?: تخصص شما بیشتره مهندس آرین نژاد
۲۳:۳۱،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: شما لطف دارید اما اگر دوستان موافقد کنند در خصوص قوانین اصلاح هندسی صحبت شود
۲۳:۳۱،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: ??????
۲۳:۳۳،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: خواهش میکنم.
من که گرچه تخصصی در این حوزه ندارم اما خوشحال میشم در محضر اساتید چیز جدیدی یاد بگیرم.
۲۳:۳۳،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: موافق?
مخالف?
۲۳:۳۳،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: ?
۲۳:۳۳،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: ?
۲۳:۳۴،‏ ۱۰ مه - ‮‪‪+
۲۳:۳۴،‏ ۱۰ مه - محمد بنت میم. ترافیک: الان دعوا میشه اینجا
یه شب باید التماس کنی که مشارکت کنن
یه شبم دعوا میشه سر کپی و پیست گذاشتن
۲۳:۳۴،‏ ۱۰ مه - موسوی ترافیک: ?
۲۳:۳۵،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: محمد جان دیگه تکرار نخواهد شد از این شب یک موضوع و یک نتیجه و خارج از بحث را حارج از ساعت کارگروه
۲۳:۳۵،‏ ۱۰ مه - محمد شیرازی. ترافیک: ???
۲۳:۳۷،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان بحث را شروع می کنم
۲۳:۳۷،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: در ایران در سال قبل اصلاح هندسی بر منای ایین نامه 161و145صورت می گرفت
۲۳:۳۸،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: پس تا اخر پيش ببريد منظم و پيوسته و فقط به ميدان هم بسنده نشده به موارد هندسي ترافيكي ديگه هم اشاره بفرماييد تا بيشتر از تخصص شما مستفيض شويم?
۲۳:۳۸،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: این نقطه ضعف بزرگی در شهرسازی محصوب می شد
۲۳:۳۸،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: چرا فکر می کنید؟
۲۳:۳۹،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: کسی میداند چرا؟
۲۳:۳۹،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: نه بفرماييد??
۲۳:۴۰،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: ما امشب شاگردیم اقای مهندس
۲۳:۴۱،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان در بحث نیستید؟
۲۳:۴۱،‏ ۱۰ مه - زهرا تردست. ترافیک: ببخشید اگه ممکن توضیح مختصری در رابطه با آیین نامه 161و 145بدین
۲۳:۴۱،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: اونم از نوع خوبو ساكتش..بفرما ييد
۲۳:۴۱،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: اطلاعی نداریم خوب?
۲۳:۴۱،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان دیگر نمیدانند؟
۲۳:۴۲،‏ ۱۰ مه - شهرساز ترافیک: در جمع بررگان شنونده ایم
۲۳:۴۲،‏ ۱۰ مه - مژگان شیخی نسب. ترافیک:
۲۳:۴۲،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: يادم رفت ديگه سوالتون چي بود????
۲۳:۴۳،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: در اصلاح هندسی شهرها با استفاده از ایین نامه 161و145استفاده می کنند که زیر نظر راه ترابری تهیه شده
۲۳:۴۴،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: مشکل عمده ما استفاده از ایین نامه برون در درون شهری است و مشکل عمده بحث سرعت و عکس العمل و دید است
۲۳:۴۵،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: در راه های برون شهری به دلیل باز بودن منطقه شرایط نسبت به شهر متفاوت است
۲۳:۴۵،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: اما ایین نامه هایی که ما داشتیم برایی حمل و نقل درون شهری و برون شهری جدا بود
۲۳:۴۶،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: حال در زمان قدیم تا به امروز و سال های اتی این مشکل عمده را تکرار و ادامه خواهن داد
۲۳:۴۶،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: ایین نامه شما یا کتاب سبز شهرداری یا ایین نامه تقاطع های همسطح شهری است درسته
۲۳:۴۷،‏ ۱۰ مه - نگار حیوری. ترافیک: +
۲۳:۴۸،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: دوازده جلد ایین نامه بود که از طرف وزارت مسکن و شهرسازی منتشر شده بود
۲۳:۴۸،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوستان دیشب گفتید تعریض یکی از مشکلاتش افزایش ترافیک است در برعکس ان در برون شهری باعث کاهش ترافیک است پس دیدید ایین نامه برون شهر در شهر برعکس عمل می کند
۲۳:۴۹،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: من نشنیدم ایا تصویری از ان دارید
۲۳:۵۰،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: در حال حاضر نه
۲۳:۵۰،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: تمامی مباحث حمل و نقل و توضیح میده
۲۳:۵۰،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: پس اگر زحمتتون نمی شود بعد بزارید
۲۳:۵۰،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: اما مباحث شهر ی و برون شهریش جداست
۲۳:۵۰،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: در کپي پيس اولم كه با مطالعه از قبل اماده كرده بودم اشاره شد كه :
درقديم بدليل دانش كم احداٽ راه متکي به شرايط محلي بوده تا بوسيله ان راه مناسبي براساس استاندارد ايجاد شود
۲۳:۵۱،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: اما در سازمان ترافیک مشهد از ایین نامه 145و 161استفاده می کنند برای همین توضیح دادم
۲۳:۵۲،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: پس من کتاب شهرداری و وزارت راه و ترابری مشاهده کردم و همچنین اجرا کردم به این نتیجه رسیدم
۲۳:۵۴،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: دوم همان طور می گویید وزارت مسکن شهرسازی ایین نامه چاپ کرده اند بعد هنوز شهرهای دیگه از ایین نامه وزارت راه استفاده می کنند
۲۳:۵۴،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: نتیجه کلامم اینه قوانین در کل ایران یکپارچه نیست
۲۳:۵۴،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: اینکه درسته
۲۳:۵۵،‏ ۱۰ مه - آناهید ترافیک: اگه یکپارچگی بود که خیلی مسایل حل شده بود الان
۲۳:۵۵،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: شرايط و عوامل احداٽ راه در درون و برون شهري بسته به شرايط محيطي متفاوت و حتي در اجرا هم توسط دو دستگاه مجزا نظارت و اجرا ميشه.
راه هاي درون شهري توسط وزارت كشور(شهرداريها)و راه هاي برون شهري توسط وزارت راه و شهرسازي كه با ضوابط و قوانين متفاوت
۲۳:۵۵،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: مسکن ضوابط شهر بدون مانع ایجاد می کنند بعد سازمان ترافیک از ایین نامه راه استفاده خوب برای همین همیشه این مشکلات را ااریم
۲۳:۵۷،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: من می گم اگر اداره راه درون شهر ایین نامه تصویب کرده دیگه وزارت مسکن یا شهرداری کتاب جدید و خارج از ایین راه نباشه مثل کتاب قانون که همه دنیا یکی است باشه
۲۳:۵۸،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: من می گم تمام قانون ها یک کتاب باشه نه که چند کتاب قانون
۲۳:۵۸،‏ ۱۰ مه - مژگان شیخی نسب. ترافیک: +
۲۳:۵۸،‏ ۱۰ مه - نسرین ترافیک: +
۲۳:۵۹،‏ ۱۰ مه - سام زاده. ترافیک: بحٽ يكپارچگي نيست, بحٽ استفاده متناسب هر ايين نامه با محدوده پروژه مدنظره و درون با برون کاملا شرايطش متفاوته
۲۳:۵۹،‏ ۱۰ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: مشکل اصلاح هندسی ما ناقص توی اجرا می شود عدم طراحی درست بر اساس قوانین تصویب شده درست
۰:۰۰،‏ ۱۱ مه - مهندس آرین نژاد. ترافیک: بله حق با شماست باید یک جا قانون تعیین کند شهرداری قوانیین خودش و مسکن و شهرسازی قوانین خودش
۰:۰۰،‏ ۱۱ مه - سام زاده. ترافیک: وقتي بيس مطالعات در هر پروژه ايي هم كامل و درست نباشه ;شاهد اين مشكلات هم هستيم
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: