تبلیغات متنی شما در این بخش
  • کلاس GIS کاربردی در شهرسازی

    اطلاعات و پیش ثبت نام کلاس جی آی اس در شهرسازی

    http://urbanity.ir/form/view.php?id=10211
  • کلاس بافت فرسوده در شهرسازی

    جهت آمادگی برای کار در دفاتر نوسازی و شرکت ها

    ثبت نام به زودی
  • کلاس آزمون نظام مهندسی شهرسازی

    شرکت در این کلاس برای همه شهرسازان لازم است

    ثبت نام
  • کلاس سیتی انجین CityEngine

    نرم افزار جدید و کاربردی برای طرح های شهری و سه بعدی سازی شهر

    ثبت نام
آخرین محصولات فروشگاه انجمن
کاریابی انجمن شهرسازی

جهت عضویت در کاریابی کلیک کنید

محل تبلیغات در انجمن ما ، تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه است !

. هنگامی که رادیو پخش زنده دارد شما میتوانید با مراجعه به همین صفحه به رادیو شهرساز گوش کنید.جهت پخش همایش ها و کلاس های خود با 09128989801 تماس بگیرید

موضوع : روی خوش نیاوران به بهاییان و سلطنت‌طلب‌ها

#1
در وزارت ارشاد چه خبر است؟
روی خوش نیاوران به بهاییان و سلطنت‌طلب‌ها
گروه فرهنگی مشرق:
فرهنگسرای نیاوران با حضور مدیر جدیدش به مکانی برای رفت و آمد چهره‌های غریب تبدیل شده است. این مکان فرهنگی که قرار است بر طبق نام خود فرهنگ‌سازی کند حالا به نظر می رسد بیشتر در جهت تخریب فرهنگ مردم کشور گام برمی‌دارد و سید عباس سجادی، مدیر این بنیاد که از مجریان صداوسیما نیز هست و تحت امر معاون هنری هنری ارشاد کار می‌کند، صرفا در خوشبینانه ترین حالت به فکر درآمدزایی است.
[تصویر:  9s5w_1039428_374.jpg]
براساس خبری که خبرگزاری وابسه به معاونت هنری ارشاد منتشر کرده ، قرار است مراسم رونمایی از کتاب هوشنگ سیحون روز شنبه 2 خردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود. در این مراسم که به همت موسسه "هنر معماری قرن" برگزار خواهد شد کتاب مجموعه آثار این معمار و نقاش رونمایی ‌شود.( لازم به ذکر است فرهنگسرای نیاوران زیرمجموعه معاونت هنری ارشاد است)

در باب سابقه سیحون همین‌قدر می‌توان گفت که رواج ابتذال و تشویق لاابالیگری در دانشکده هنرهای زیبا در دوران ریاست هوشنگ سیحون آن قدر اوج گرفت و چنان تأثیر بدی بر رفتار دانشجویان رشته های مختلف این دانشکده گذاشت که دانشجویان هنرهای زیبا را در شمار بدنام ترین دانشجویان دانشگاه تهران قرار داد.
[تصویر:  htpq_1039420_459.jpg]
علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر درباره سیحون می‌‌توانند به جلد چهارم کتاب «معماران تباهی» منتشر شده از سوی دفتر پژوهش های کیهان رجوع کنند. هوشنگ سیحون در سال 1299 شمسی در تهران و در یک خانواده «بهائی» به دنیا آمد. پدرش از یهودیانی بود که به فرقه ضاله بهائیت پیوسته بود. وی پس از اخذ دیپلم در سال 1319 به دانشگاه تهران رفت و در رشته معماری دانشکده هنرهای زیبا به تحصیل پرداخت.

در آن زمان دولت فرانسه با هدف جا انداختن و نفوذ دادن هر چه بیشتر فرهنگ و هنر خود و تأثیرگذاری بر ایرانیان این دانشکده و دانشجویان آن را تحت کنترل داشت تا آنجایی که اساتید فرانسوی بدون دریافت دستمزد از دولت ایران در این هنرکده تدریس می کردند. دولت فرانسه افزون بر خدمات آموزشی، در هر دوره به عده ای از دانشجویان بورس تحصیلی می داد و آنها را به فرانسه می برد. سیحون هم جزو این دسته از دانشجویان بود که با بورس اعطایی دولت فرانسه به آن کشور رفت و تحت نظر آنان به تکمیل تحصیلات عالیه خود پرداخت.

مهندس هوشنگ سیحون در سال 1328 به ایران بازگشت و بلافاصله با درجه دانشیاری به استخدام دانشگاه درآمد و به تدریس پرداخت. سال 1341 وی به عنوان رئیس دانشکده منصوب شد. عده ای وابستگی سیحون به بهائیت و عضویت او در کلوب روتاری و گروهی دیگر نزدیکی بیش از حد وی به دربار را دلیل اصلی ترفیعات سریع و انتصابش به ریاست دانشکده هنرهای زیبا می دانند.

عامل اصلی انتصاب او هر چه باشد، در این نکته تردیدی نیست که او با مأموریت اجرای برنامه هایی در جهت ایزوله و منزوی ساختن دانشجویان و هنرمندان وطنی بر مسند ریاست دانشکده هنرتکیه زد زیرا دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، به عنوان دانشگاه مادر، همواره بر خط مشی آموزشی سایر دانشکده ها و مراکز آموزش هنری نفوذ داشت و آنها را به دنبال خود می کشاند و نگاه هنرمندان و فعالان عرصه هنر پیوسته به دنبال جریان آموزشی این دانشکده بود.
[تصویر:  hlv3_1039421_735.jpg]
دانشکده هنرهای زیبا در زمان سرپرستی هوشنگ سیحون، به سمت ابتذال حرکت کرد و رفتار و روابطی که او به عنوان رئیس این مرکز آموزشی از خود بروز داد، بدون استثنا در جهت رواج فرهنگ و آموزه های غربی و دامن زدن به بی بندوباری و کشاندن جوانان و هنرمندان به «از خود بیگانگی» بود. در دوران ریاست او نابهنجاری های فراوانی در تمام ارکان این دانشکده مشاهده می شد.

هوشنگ سیحون بنیانگذار سفرهای دانشجویی و اردوهای دانشگاهی بود و هر سال گروه های متعددی از دانشجویان دختر و پسر را به صورت مختلط، به سفرهای به اصطلاح علمی در نقاط مختلف ایران می فرستاد. این گونه مسافرت ها محملی برای اشاعه فساد و وسیله ای برای کشاندن دانشجویان به مرداب مرگ اخلاقی بود.

آزادی های بی حدوحصری که دختران و پسران دانشجو در این سفرها داشتند مسئله ساز می شد تا جایی که دانشجویان اغلب نظم شهرها را برهم می زدند و سیحون هم بی توجه به موقعیت اجتماعی و اداری اش به عنوان رئیس دانشکده هنرهای زیبا به عنوان سردسته رهبری آنها را برعهده می گرفت و به بی نظمی های آنها بیشتر دامن می زد.

وی این گونه رفتار را جزو ویژگی ها و افتخاراتش می دانست به در جایی می گوید: «... در سفرها تفریح هم داشتیم و شب ها به سینما می رفتیم، یادم هست که یک شب در شهر لاهیجان دو بار سینمای این شهر را به هم ریختیم»(1). قصد سیحون از برگزاری چنین سفرهایی دور نگه داشتن دانشجویان این دانشکده از مسائل اجتماعی و فضای مبارزاتی آن ایام دانشگاه تهران بود.
رواج ابتذال و تشویق لاابالی گری در دانشکده هنرهای زیبا در دوران ریاست هوشنگ سیحون آن قدر اوج گرفت و آنچنان تأثیر بدی بر رفتار و کردار دانشجویان رشته های مختلف این دانشکده گذاشت که دانشجویان هنرهای زیبا را در شمار بدنام ترین دانشجویان دانشگاه تهران قرار داد. وضعیتی که سیحون نخستین سنگ بنای آن را گذاشت، کار را بدان جا کشاند که چندی بعد، مردم و مسئولین دانشکده های دیگر نسبت به آن اعتراض کردند و مقامات مسئول این دانشکده طی بخشنامه ای خواستار تصحیح این گونه رفتار و کردار شدند.
یکی دیگر از اقدامات مهندس هوشنگ سیحون در دوره ریاست دانشکده هنرهای زیبا، استفاده از مدل های زنده و عریان درکلاس های درس بود. عریان شدن زنان در کلاس نقاشی و طراحی آناتومی در شمار ره آوردهایی است که اساتید غرب زده ای چون هوشنگ سیحون به ارمغان آوردند.زمانی که دوره سه ساله ریاست سیحون، در شرف پایان بود، جهانشاه صالح- اولین رئیس کلوب روتاری ایران- در مسند ریاست دانشگاه تهران قرارگرفت.

از آنجا که عملکرد سیحون شرایطی را ایجاد کرده بود که امکان داشت شورای آموزشی دانشکده هنرهای زیبا از انتخاب مجدد او خودداری نماید، دکتر جهانشاه صالح، مانورهای دموکراتیک رژیم پیرامون انتخابی بودن رؤسای گروه های آموزشی و دانشکده ها را به کنار نهاد و طی حکمی «هوشنگ سیحون» را برای سه سال دیگر به ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران منصوب کرد.(2)

دخالت جهانشاه صالح در حفظ موقعیت سیحون و انتصاب مجدد او به ریاست دانشکده هنرها، این شائبه را که سیحون مجری نیات و برنامه های روتاری و دیگر محافل وابسته به امپریالیسم درعرصه دانشگاه بوده است، به یقین مبدل ساخت و نشان داد که اشاعه غربزدگی و کشاندن جوانان و دانشجویان به منجلاب بیگانگی در شمار برنامه ها و اهداف این محافل و مجامع بوده است.

این گونه خدمات هوشنگ سیحون هدف توجه رژیم پهلوی قرار می گیرد و او کم کم پا را از دایره مسئولیت های آموزشی فراتر می گذارد. هوشنگ سیحون درسال 1347 از ریاست دانشکده هنرهای زیبا کناره گیری کرد و به عضویت انجمن شهر تهران انتخاب شد و همزمان عهده دار مقام ریاست شورای شهرسازی و نوسازی تهران گردید.
سیحون در دوران ریاست شورای برنامه ریزی و شهرسازی و نوسازی تهران موضوعی به نام «محدوده» و «خارج از محدوده» را مطرح ساخت و پس از تصویب آن به سراغ طرح جامع گسترش تهران رفت. نکته مهم در عرصه تدوین این طرح توجه ویژه به درباریان و کلان سرمایه داران- که اراضی وسیعی از اطراف تهران را در مالکیت داشتند- بود.

سیحون که نفوذ زیادی در این شورا داشت- با مدد همفکران و یاران خود- به هنگام تعیین مرزهای محدوده تهران، اراضی متعلق به خاندان سلطنت و افراد وابسته به دربار و کلان سرمایه داران عضو «روتاری» و «فراماسونری» را داخل محدوده قرار داد و به عنوان رئیس کمیسیون طراحی شبکه اتوبان های تهران، ترتیبی داد تا اتوبان ها از کنار این اراضی بگذرد و به این ترتیب موجب شد تا قیمت این اراضی یک شبه صدها برابر افزایش یابد.

به طور مثال مرز شمال محدوده شهر تهران را تا بلندی های نزدیک پناهگاه «کلک چال» و مرز محدوده شمال شرقی را تا نزدیکی لشگرک- که اراضی آن عمدتا متعلق به بهائیان و اکثراً جزو موقوفات فرقه بهائیت و مشرق الاذکار اعظم تهران بود، معین کرد و چون اراضی غرب تهران متعلق به اشرف پهلوی و اردشیر زاهدی بود دامنه محدوده تهران در این قسمت را تا حوالی کرج گسترش داد تا خاندان سلطنت و وابستگان آنها بتوانند با غارت اعتبارات و تسهیلات بانکی و زیرپوشش تولید کلان مسکن، شهرک غرب و شهرک چشمه و شهرک اکباتان را بنا کنند.

و این اراضی که با «ثمن بخس» و یا از رهگذر سندسازی به دست آورده بودند، به گران ترین بهای ممکن بفروشند ولی بخش اعظم جنوب شهر تهران- از حوالی میدان خراسان و میدان شوش و بی سیم نجف آباد را که از ابتدای دهه 20 در آن ساخت و ساز انجام شده بود خارج از محدوده اعلام کرد و باعث شد مالکان این مناطق که همگی از طبقات فرودست جامعه بودند اجازه بازسازی و حتی کوچک ترین تغییر در خانه های خود نداشته باشند.هوشنگ سیحون فعال ترین مهندس معمار در دوران محمدرضا پهلوی بود که به دلیل خوش خدمتی هایش اکثر پروژه های مهم نوسازی و بازسازی به او ارائه می شد.

سیحون در ساعت چهار و نیم صبح ۲۶ مه ۲۰۱۴ در بیمارستان ونکوور بر اثر پاره شدن رگ آئورت در سن ۹۳ سالگی درگذشت و پیکر وی در بعد از ظهر روز شنبه ۷ ژوئن ۲۰۱۴، در تابوتی پوشیده در پرچم شیر و خورشید پهلوی در مقبره موقتی در گورستان "فارست لاون" لس آنجلس به خاک سپرده شد.
حال با تمام این تفاسیر نیاوران و مدیرش در راه رونمایی از کتاب این فرد گام برمی‌دارند و احتمالا بعد از اجرای این برنامه با شوق و شعف عکس‌هایشان در کنار یادبود و یا کتاب این معمار بهایی را نیز منتشر می‌کنند.
[تصویر:  mzml_photo_2016-09-02_23-34-56.jpg]
پاسخ
#2
با سلام و خسته نباشید
مطلببتون رو خوندم و خیلی برام جالب بود چون خیلی متفاوت بود با چیزی که تا به حال شنیده بودم و خونده بودم.
کارتون که خوب هست اما متاسفانه منبع نداره و اگه یه منبع بدید خیلی خیلی عالی و کامل میشه.
با تشکر از شما
پاسخ
#3
(2015/05/21، 10:35 AM)mathilda نوشته است:  با سلام و خسته نباشید
مطلببتون رو خوندم و خیلی برام جالب بود چون خیلی متفاوت بود با چیزی که تا به حال شنیده بودم و خونده بودم.
کارتون که خوب هست اما متاسفانه منبع نداره و اگه یه منبع بدید خیلی خیلی عالی و کامل میشه.
با تشکر از شما
منابع:
1. آخرین سفر شاه، سرنوشت یک متحد آمریکا؛ ویلیام شوکراس نشر البرز، تهران، 1369، ص 109
2. خاطرات من و فرح پهلوی؛ اسکندر دلدم، انتشارات به‌آفرین، چاپ سوم، ص 1050
3. دلدم، ص1051
4. اطلاعات 13 شهریور48
5. از كاخ شاه تا زندان اوين؛ احسان نراقی، انتشارات رسا، چاپ اول، ص 128
6. شوکراس، ص 114و115
7. دلدم، ص1134
8. آخرین روزها، هوشنگ نهاوندی، شرکت کتاب، 1383، ص138
9. ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، حسین فردوست، اطلاعات، 1369، جلد اول، ص240
10. نهاوندی، ص 301
11. پس از سقوط، خاطرات احمدعلی مسعود انصاری، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، چاپ اول، بهار 1371، ص138
12. انصاری، ص 139و140
13. انصاری، ص137و138
14. انصاری، ص 262
15. نهاوندی، ص 267
16. http://www.radiofarda.com/content/f2-ira...39922.html
17. دخترم فرح، خاطرات فریده دیبا، چاپ دهم، 1382، انتشارات به‌آفرین، صص 101
18. http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2011/1...fari.shtml
19. نهاوندی، ص 166 نهاوندی
20. نهاوندی، ص 166 و 167
و در آخر روزنامه کیهان
[تصویر:  mzml_photo_2016-09-02_23-34-56.jpg]
پاسخ
#4
نمیدونم سواد معماری مخاطبان شما چقدر باشه اما اگر معمار باشی و مطالعات معماری داشته باشید حتما میدونید که سیحون نقش بزرگی در معماری ایران داشته و آثار و سبک کارهای سیحون در معماری ایران نقش والایی داره ، کاری به بقیش ندارم، چون مطمئن هستم این یک جریان سیاسی هست که شما سعی کردید اینجا راه بیاندازید، هنر و اثر هنری را باید ورای صاحب اثر و دیدگاه های شخصی هنرمند دید
پاسخ
#5
فقط میشه تاسف خورد برای یک محیط علمی که هیچ نظارتی روش نیست و با چنین مطالب سخیف و بی ارزشی پر میشه !
پاسخ
#6
واقعا تأسف ، فقط معماری آرامگاه خیام کافی که یک نفر رو به نماد معماری یک کشور تبدیل کنه ، یه عده سیاست زده که درکی از هنر و هنرمند ندارند به خودشون اجازه میدن شخصیت های بزرگ مارو تخطئه کنند، لیاقت شما همون تروریستیه که گذاشتی تو آواتارت
پاسخ
#7
(2015/05/24، 04:07 AM)mehdivtn نوشته است:  واقعا تأسف ، فقط معماری آرامگاه خیام کافی که یک نفر رو به نماد معماری یک کشور تبدیل کنه ، یه عده سیاست زده که درکی از هنر و هنرمند ندارند به خودشون اجازه میدن شخصیت های بزرگ مارو تخطئه کنند، لیاقت شما همون تروریستیه که گذاشتی تو آواتارت

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
مطلب بنده کاملا مطلب علمی و با سند و مدرک است
بنده درباره کار های معماری آقای سیحون که حرفی نزدم سیحون کسی بود که آرامگاه فردوسی رو از شکل اهرام ثلاثه تغییر داد و به شکل زیبایی که امروز میبینید در آورد و دیگر کارهاش اما _ اما مشکلاتی رو هم به وجود آورده که خالی از گفتن نیست مانند همین مسائلی که ذکر شده کسی که فساد و بی بند و باری رو تو دانشکده هنر به اوج رسونده بوده فکر کن یکی از اون دختر ها خواهر خودت بوده چی کار میکردی هان و کمک ویژه ویژه ای که به بهاییان تهران کرده بود و ......
باشه من درکی از هنر ندارم شما داری احسنت حفظش کن اما آخرش کی چی چی میخوای بشی سلبت چیه هان؟
در آخر که فقط و فقط بخاتر این حرفت جواب کامنتت رو میدم که شهدا رو با تروریست ها یکی میدونی شهدایی که مقابل حفاظت از حرم بی بی زینب ایستادن تا تمام آثار های شهر زینبیه خراب شده اما حتی یک کاشی از این حرم کم نشده اصلا بحث بحث حرم نیست اگر این شهدا مقابل این حرمی ها ایستاده نبودند الآن باید مواظب ناموس خودت می بودی تو ایران بنده خدا سوریه بازوی ایرانه اگر میخوای دست رو قطع کنی باید از بازو قطع کنی که خدا رو شکر این عزیزان بودند و ....نگم باقی رو
فقط از خدا میخوام اصلاحت کنه
چند مطلب از شهید «مهدی محمدحسین یاغی»
، «مهدی محمدحسین یاغی» به تاریخ اول فروردین 1368 شمسی ( 75 روز پیش از رحلت «حضرت روح الله») مصادف با نیمه‌ی شعبان 1409 قمری، در شهر «بعلبک» (واقع در منطقه ی «بقاع») در «لبنان» متولد شد. وی در سنین نوجوانی به صفوف رزمنده‌گان «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست و هنگام آغاز تجاوزِ مزدورانِ [...] به حریم «بانوی کربلا» در «سوریه»، وارد یگان های مدافعِ «حرم زینبی» گردید.
مهندس کامپیوتر «مهدی محمدحسین یاغی» (با نامِ نظامی «کرار») به تاریخ 9 مرداد 1392 شمسی (مصادف با 22 رمضان المبارک 1434 قمری) در نبرد رویارو با مشرکان وهابی و دشمنان قسم خورده‌ی نهضتِ حسینی، بال در بال ملائک گشود.
«مهدی یاغی» جوان بسیار خوش خنده ای بود. همه ی دوستانش، خنده های او را به یاد دارند. روزی که «مهدی» را در آرامگاهش به امانت می گذاشتند، آنان که چهره اش را دیدند، گفتند: «او میخندید. درست مثل خنده های هوش ربایش در زمان حیات». ما هم که به چهره ی ثبت شده از هنگامِ تدفین او نگاه کردیم، آثار تبسم را دیدیم.
شما چطور؟

شادی روح مطهرش، صلوات
[تصویر:  h1dk_490104_290.jpg]
[تصویر:  w133_490103_531.jpg]
[تصویر:  77xz_490109_297.jpg]
پیکر شهید «مهدی محمدحسین یاغی»
[تصویر:  bw0c_490106_666.jpg]

(2015/05/23، 06:25 AM)Masih60 نوشته است:  فقط میشه تاسف خورد برای یک محیط علمی که هیچ نظارتی روش نیست و با چنین مطالب سخیف و بی ارزشی پر میشه !

مطلب من بی ارزش شما به چی حقی به مسئولین سایت توهین می کنی ادب - ادب خیلی مهمه
من تمام کسانی که این سایت رو درست کردند کمال تشکر و قدر دانی رو دارم بخصوص آقای ریاضت براتون آرزوی موفقیت کامل رو دارم در تمامی زندگی تون آقای ریاضت و شربتی که کمک به شهرسازی کشور عزیزمون میکنند و تمامی کسانی این انجمن کمک میکنند این انجمن به رشد و تعالی برسه ممنون
[تصویر:  mzml_photo_2016-09-02_23-34-56.jpg]
پاسخ
#8
با سلام. متأسفم برای کسانی که به مسائل معماری و شهرسازی یک بعدی نگاه می کنند و رابطه آنها را با مسائل اعتقادی و سیاسی و اجتماعی نادیده می گیرند و اینطوری خواسته یا ناخوسته یه علم شهرسازی توهین می کنند... برخلاف دوستی که از ربط دادن مسائل سیاسی به مسائل علمی انتقاد کرده بودند، بنده می خوام تشکر کنم که بالاخره بعد از مدتها فعالیت تو سایت اربنیتی همچین پستی رو مشاهده کردم که یک نفر پیدا شد که جرات کنه یک موضوع علمی رو از ابعاد سیاسی و اجتماعی تحلیل کنه... چیزی که الآن یکی از معضلات جامعه شهرسازی ماست( البته بنظر من بعنوان یک دانشجوی شهرسازی) که شهرسازان با وجود اینکه بارها در کتابها خوندن که شهر درگیر مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی است اما از ورود به مسائل سیاسی در زمینه شهرسازی(که جدا از سیاسی بازی و سیاست زدگی است) امتناع می کنند.. بازم تشکر می کنم از این پست و امیدوارم تداوم داشته باشه
راستی کن که راستان رستند / راستان در جهان قوی دستند
پاسخ
#9
این پست رو دیدم تعجب کردم؟
لطفا همه چیز رو صرفا با تعصب دینی و قومیتی نگاه نکنید و یک طرفه به میدان نرید....
دین یه مسعله ی کاملا شخصیه و هرکسی مسعول سرنوشت و زندگی خودشه..
کاری به بحثای دینی ...سیاسی.. و غیره ندارم
لازمه یاداوری کنم این سایت...یه سایت اموزشی و تخصصیه
فقط یه نکته کتابی که از دکتر سیحون چاپ شده...شامل کارهاییه که ایشون انجام دادن.....ایشون یکی ازمعماران مطرح هستن و نباید یک طرفه قضاوتشون کرد.....چون کارهای قابل توجهی انجام دادن در عرصه ی معماری و میتوان در عرصه های معماری از کارهای ایشون الهام گرفت....نمونه کارها (پروژه های انجام شده توسط ایشون) در اون کتاب یا سایت ها موجوده...میتونید ببینید
بازهم میگم خارج از بحثای سیاسی و دینی نظرمو گفتم....
خوبه که هربحثی و صحبتی بجا و در موضع خودش بیان بشه...تا خدای نکرده بی احترامیی صورت نگیره و نه اینکه بخواد بحث به حاشیه کشیده بشه...
ممنون
پاسخ
#10
(2015/05/24، 04:07 AM)mehdivtn نوشته است:  واقعا تأسف ، فقط معماری آرامگاه خیام کافی که یک نفر رو به نماد معماری یک کشور تبدیل کنه ، یه عده سیاست زده که درکی از هنر و هنرمند ندارند به خودشون اجازه میدن شخصیت های بزرگ مارو تخطئه کنند، لیاقت شما همون تروریستیه که گذاشتی تو آواتارت

سلام
متعجبم از مایی ک ادعای مهندسی و دانشجویی و ... میکنیم . جدا از بحث موضوع، دوست عزیز هرکسی مختاره عقاید و نظریات خودش رو بیان کنه دلیلی نداره وقتی باهاشون مخالف بودیم شروع ب توهین کنیم !! این یه امر شخصیه ولی حداقل اینجا جاش نیست!

(2015/05/23، 06:25 AM)Masih60 نوشته است:  فقط میشه تاسف خورد برای یک محیط علمی که هیچ نظارتی روش نیست و با چنین مطالب سخیف و بی ارزشی پر میشه !

نظر شما محترم، ولی ارزشی ک شما ازش حرف می زنی ممکنه با نظر یه شخص دیگه متفاوت باشه! ب همین سادگی...!
ساز دلت که کوک نباشد …
فرقی نمی کند کجا باشی !
سرزمین مادری ؛ یا خانه پدری
هر دو یک رنگ دارد،
رنگ دل تنگی
پاسخ

اطلاعات موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

ابزار و امکانات موضوع

    پرش به انجمن: